Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes W124: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
Wat zit hier onder de motorkap?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
Comment
-
Mijn vader had er 2 van 88:
Wellicht de stevigste wagen ooit
-een groene 300 4matic met groen interieur die tot 2000 nog in z'n bezit was, 350000 km (quasi allemaal berg-km's en enig 'minpunt' was olieverbruik de laatste 10000 km's)
-een blauwe 300 4matic met blauw interieur gecustomised door rinspeed (heeft er geen foto's meer van vrees ik, was om het dashboard in blauw leder en een ander soort hout). Werd jammer genoeg gestolen in 1991.
De 2 wagens werden wel 'ontdaan van hun duo-tone'
Comment
-
de oudste W124: zijn dat niet diegenen met de brede baget (sierstrip) op de deuren, ik dacht dat de smalle ergens vanaf 90 begonnen zijn. Mijn ouders hadden een blauwe uit 89 en die had nog de brede bagetten op de deur (eigenlijk tot onder aan de deur).
Ik dacht dat je ook aan het aantal horizontale chromé lijnen in het rooster kon zien wat type van motorisatie erin zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtende oudste W124: zijn dat niet diegenen met de brede baget (sierstrip) op de deuren, ik dacht dat de smalle ergens vanaf 90 begonnen zijn. Mijn ouders hadden een blauwe uit 89 en die had nog de brede bagetten op de deur (eigenlijk tot onder aan de deur).
Ik dacht dat je ook aan het aantal horizontale chromé lijnen in het rooster kon zien wat type van motorisatie erin zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenBeauty ! Ik neem hem zo mee man ... w124 en groen really makes sense
Wat zit hier onder de motorkap?
5 in lijn - 113 pk / automatische versnellingsbak.
Heeft nu 258 000 km, ik denk dat ie volgende week tekoop gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichtenverschil zit hem vooral in ooglijnen tussen de lichten en het rooster. Bij de eerste is die er niet (en vandaar verwarring met 190).
190 was toch wel stukkie kleiner, kon ikzelf makkelijk uit elkaar halen. De 250D motor gaf wel meer pret in een 190 (ook zonder turbo).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenDa's mijnen 250.
5 in lijn - 113 pk / automatische versnellingsbak.
Heeft nu 258 000 km, ik denk dat ie volgende week tekoop gaat.
Mijn ouders hunne is weggegaan 2 jaar geleden, en hij heeft er eigenlijk nog altijd spijt van. Die motor had ondertussen 280000 km maar kreeg je niet stuk. De rest begon wel problemen te geven (stuurslot, maar dat was al meermaals stuk gegaan, enz)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenTitel misschien veranderen naar "Mercedes 124: 25 jaar"? Dat is wat mooier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenal ne getunede se (of met turbo), mijn ouders hunne had nog de volle 92 pk (13 fiscale) .
Mijn ouders hunne is weggegaan 2 jaar geleden, en hij heeft er eigenlijk nog altijd spijt van. Die motor had ondertussen 280000 km maar kreeg je niet stuk. De rest begon wel problemen te geven (stuurslot, maar dat was al meermaals stuk gegaan, enz)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
Dit is een kanshebber voor naast de komende s211 als behalve de octavia ook de roomster weggaat.
Comment
-
Laten we ook maar vermelden dat dit het model is van de leuke diesels. Met de w124 kwam Mercedes op de proppen met wagens die bewezen dat diesel geen lompe trage wagens hoefden te zijn. Met de E 250 en 300 "diesel" (niet "D") zocht het merk naar power door atmosferisch hoogtoerig te gaan (tot 5000 toeren). Dat was pas echt vet ... uiteindelijk heeft ook MB moeten zwichten voor de tubro helaas...
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenDit = vet topic
Comment
Comment