Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
    Wat kostte zo'n 250d nieuw indertijd?
    Ik dacht dat mijn ouders hun 250D (niet de hoogtoerige) in 89 iets van een klein miljoen bfr kostte. Je kreeg er dan een ABS-sticker bij . Stond ook altijd het obligate schuifdak in en de blaupunkt radio uiteraard .

    Oh ja, daar stond ook nog zo'n automatisch gordijn voor de achterruit in, elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achteraan en een trekhaak :8 ).

    Comment


    • #62
      Leuk topic hier. Dan zal ik mijne 260E uit 1988 hier ook maar effe posten. Wat mis ik die kar toch



      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Basisprijs 250D december 1989

          1.123.750 bfr

          Opties :

          -zetels orthopedisch : 14.975
          -zetels electrisch met geheugen : 51.163
          -programmeerdare verwarming : 63.038
          -buitenthermometer : 6.388
          -automaat : 68.088
          -verlichte makeupspiegel : 3.988
          -anti diefstalsysteem : 24.750
          -armsteun : 6.813
          -rubber tapijt : 5.650
          -hoogteregeling : 32.775
          -int. leder : 83.200
          -int. ruitjesstof (karo) : 8.900
          -metallic : 37.675
          -ASD : 46.863
          -Airbag bestuurder : 63.775
          -elektr. antenne : 15.295
          -kopsteunen achter : 11.863
          -toeter 2 tonen : 8.013
          -Airco man/aut : 113.313/136.163
          -stuur elektr.verstelbaar : 16.038
          -koelkast in koffer : 94.325
          -hout notelaar : 12.613
          -koplampwasser : 13.950
          -2/4 elec.ruiten : 25.350/49.688
          -stuur in leder : 8.613
          -alu velgen : 44.775
          -verwarmde zetels : 19.875
          -snelheidsregelaar : 17.513
          -schuifdak : 52.188
          -getinte ruiten : 12.463
          -sportzetels voor/voor en achter : 29.663/59.325
          -set sportline vooraan/vooraan en achteraan : 99.375/120.138

          Geeft een beetje een idee hoe kaal de auto's destijds wel waren. Tel alle opties die er nu standaard op een E zitten en ge ziet dat de prijsverhoging nogal meevalt. Toen reden de meeste W124 wel zo goed als kaal rond natuurlijk. Electrische ruiten,een schuifdak en neerklapbare hoofdsteunen waren toen al grote luxe.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            De achterste was van de vader, de voorste van de zoon (of omgekeerd)


            fack

            ooit wil ik dat nog. Volgens mij staat dat leuk naast de 201.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
              Da's mijnen 250.
              5 in lijn - 113 pk / automatische versnellingsbak.

              Heeft nu 258 000 km, ik denk dat ie volgende week tekoop gaat.
              why?

              of beter, wat komt er in de plaats? 500E lpg?

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Basisprijs 250D december 1989

                1.123.750 bfr

                Opties :

                -zetels orthopedisch : 14.975
                -zetels electrisch met geheugen : 51.163
                -programmeerdare verwarming : 63.038
                -buitenthermometer : 6.388
                -automaat : 68.088
                -verlichte makeupspiegel : 3.988
                -anti diefstalsysteem : 24.750
                -armsteun : 6.813
                -rubber tapijt : 5.650
                -hoogteregeling : 32.775
                -int. leder : 83.200
                -int. ruitjesstof (karo) : 8.900
                -metallic : 37.675
                -ASD : 46.863
                -Airbag bestuurder : 63.775
                -elektr. antenne : 15.295
                -kopsteunen achter : 11.863
                -toeter 2 tonen : 8.013
                -Airco man/aut : 113.313/136.163
                -stuur elektr.verstelbaar : 16.038
                -koelkast in koffer : 94.325
                -hout notelaar : 12.613
                -koplampwasser : 13.950
                -2/4 elec.ruiten : 25.350/49.688
                -stuur in leder : 8.613
                -alu velgen : 44.775
                -verwarmde zetels : 19.875
                -snelheidsregelaar : 17.513
                -schuifdak : 52.188
                -getinte ruiten : 12.463
                -sportzetels voor/voor en achter : 29.663/59.325
                -set sportline vooraan/vooraan en achteraan : 99.375/120.138

                Geeft een beetje een idee hoe kaal de auto's destijds wel waren. Tel alle opties die er nu standaard op een E zitten en ge ziet dat de prijsverhoging nogal meevalt. Toen reden de meeste W124 wel zo goed als kaal rond natuurlijk. Electrische ruiten,een schuifdak en neerklapbare hoofdsteunen waren toen al grote luxe.
                was niet meer zeker of het nu rond het miljoen of 1,2, dus had ik maar voor het laagste gegaan

                in onze waren er ook nog van die lemmesvellen (zetelbekleding van lammetjeswol), stinken dat dat kon met zijn momenten .
                Moet er eens een foto van zoeken anders, nog met die auto leren rijden.

                Comment


                • #68
                  ik heb ook nog ergens de facturen liggen van onze W124's, nostalgie

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    -int. leder : 83.200
                    -int. ruitjesstof (karo) : 8.900
                    Half leder of?

                    Karo is dus een optie.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      why?

                      of beter, wat komt er in de plaats? 500E lpg?
                      Voorlopig geen 500E.

                      S 320 Cdi?
                      E 46 330d?

                      Comment


                      • #71
                        Ruffie

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Toen reden de meeste W124 wel zo goed als kaal rond natuurlijk. Electrische ruiten,een schuifdak en neerklapbare hoofdsteunen waren toen al grote luxe.
                          een mercedes is nooit kaal
                          duur mss idertijd zeker

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            een mercedes is nooit kaal

                            Inderdaad, want je hebt nog steeds een Mercedes!

                            W124! Das tank, ik zie me nog altijd met een ex-taxi met 800.000 km rond de Nurburgring vliegen

                            W124

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                              Inderdaad, want je hebt nog steeds een Mercedes!
                              servo, 4 schijfremmen, abs, multilink, zebrano, wieldoppen, ruitewisser om U tegen tezeggen , achteruitrijlapmpen waar audi's jaloers op worden, mistlampen, 15 duimswielen, etc

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                Voorlopig geen 500E.

                                S 320 Cdi?
                                E 46 330d?
                                Wat een totaaaaaaaal verschillende alternatieven. Handling of comfort, 2 extremen...

                                Ik zie u niet bepaald in een 330d zitten in een S 320 wel...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                  E 46 330d?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
                                    Half leder of?

                                    Karo is dus een optie.
                                    Volledig int. was in leder. Toen hadden ze nog geen avantgarde uitvoeringen
                                    met half leder/half stof.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      servo, 4 schijfremmen, abs, multilink, zebrano, wieldoppen, ruitewisser om U tegen tezeggen , achteruitrijlapmpen waar audi's jaloers op worden, mistlampen, 15 duimswielen, etc
                                      Je vergeet de nog steeds niet geëvenaarde bouwkwaliteit en rijcomfort. Onbetaalbaar die dingen.

                                      Comment


                                      • #79

                                        Comment


                                        • #80
                                          124 is smaller als een 123

                                          Comment

                                          Working...
                                          X