Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    élke rit die ik doe, zie ik minstens 3.5 124-ers
    ik geef toe dat ik steeds lange ritten maak
    Daar rijden er inderdaad echt nog een hele hoop van rond. Als je dat vergelijkt met een Audi 100 van die periode, die laatste is dan precies uitgestorven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
      Daar rijden er inderdaad echt nog een hele hoop van rond. Als je dat vergelijkt met een Audi 100 van die periode, die laatste is dan precies uitgestorven...
      100? Ik zie er bijna elke dag 2.
      w124 zelfs meer dan 4 ...

Comment

• Lieve medeforummertjes,

een paar weken terug heb ik ongeziens op café een C124 220CE gekocht en die staat hier inmiddels op de oprit. Ik heb echter wat vragen .

VIN WDB Model 220 CE / E 220 Chassis 124 Engine 111960 10 000538 Transmission 717413 06 205741 Order 0 2 513 16032 Delivery date 22.09.92 Dealer Belgium (513) Interior leather black or anthracite (261) Paint 199 metallic blue-black (с 01.01.1983) Options 240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
        260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.196
        281 trunk set, (280 SL)
        steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
        steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
        300 storage box in front tray (с 01.05.198
        310 antenna with splitter for car phone net C, on left rear fender (с 01.02.1986)
        antenna with splitter for car phone net C, on left rear fender; s 124, on right rear fender
        430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
        481 undershields (с 01.10.1962)
        570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
        front folding armrest w202 - housing at front with armrest
        585 Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
        592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
        green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
        611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.197
        620 emission control system
        vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
        630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
        653 sports chassis with 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
        673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
        731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
        855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net
        915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.198
        952 rotating emergency flasher, front (red light)
        sports line (с 01.02.1991)
        sportline with 8-hole rim(consisting of codes 65/3, 243, 281) (c 124: codes 65/3, 281, fabric, check a3) (a 124: codes 65/3, 281)
        *Ik dacht een facelift gekocht te hebben, maar blijkbaar is er één jaar een pre-facelift geleverd met een 220 blok, nu vind ik dat opzich niet zo erg (motorkap en gele pinkers ), maar ik vraag mij wel af of deze allemaal dezelfde kleur bumpers hebben of dat die toch al ''in kleur'' (maar 5 tinten lichter dan de rest van de auto) gespoten werden?

*Die optiecode 952, is dat een compleet sports line pakket, and if so; wat houdt dat precies in?

*Weet iemand volgende zaken liggen voor deze auto:
        -Motorkap compleet met grille
        -Rechter voorscherm (gardebou)
        -OEM achterlichten, dus oranje
        -Voor/achterbumper

Kan iemand mij ook bevestigen dat elke 124 tot de A stijl hetzelfde is en het dus niet uitmaakt dat ik een motorkap/voorbumper van een sedan/T koop?

Comment

• Sowieso is elke 124 tot aan de A-stijl identiek. Dus dat is al geen punt.

Motorkap van een 300CE-24 past op een 200TD en omgekeerd.

952 weet ik niet.

Normaal zijn alle serie 2's duo-tone, met een aantal uitzonderingen.
          Uw kleur is 199, dus jij hebt grijze planken, toch?

Comment

• Zelfde kleur als m'n bootje, ben eens benieuwd in hoever dat verschil van het kleur op de mijne want Bv. het 199 kleur van Matteo z'n AMG is totaal iets anders.

Comment

• Ziet er een ding uit met mooie specs!

Toen ik in Aarschot woonde, was er een jonge kerel die zo ééntje had, ook een 220 in die kleur en volledig origineel.

Op een bepaald moment had hij wel een paaltje meegehad door een slip en zat er een serieuze bluts in rechts achter.

Dat vond ik echt jammer.
              Die letzten Worte ...
              ... eines Diesel-Fahrers:
              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
              W201 BENZIN

Comment

• Beste RRD,

Als je nu ook nog een massa foto's plaatst, dan ben je goed bezig . Ziet er 'op papier' in elk geval al goed uit.

Comment

• Ugé heeft een punt!

Comment

• Wat ik me al lang afvraag: heeft de 124 echt een naam, zoals een 201 een 190 is? 200-serie?

Comment

• Ja, 200-serie.

Comment

• Thanks! Raar dat je deze bijna nooit hoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                          Thanks! Raar dat je deze bijna nooit hoort.
                          Omdat het ook raar klinkt.

Ik heb een 200 300D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                            Zelfde kleur als m'n bootje, ben eens benieuwd in hoever dat verschil van het kleur op de mijne want Bv. het 199 kleur van Matteo z'n AMG is totaal iets anders.

Er zijn dan ook een 4 of 5-tal verschillende 199's geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Wat ik me al lang afvraag: heeft de 124 echt een naam, zoals een 201 een 190 is? 200-serie?

Eigenlijk is het 200-300 serie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Er zijn dan ook een 4 of 5-tal verschillende 199's geweest.
                                Ik veronderstel van donker grijs/blauw tot zwart?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                                  True, dat doe je met alles dat je leuk vind!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• En dan? Ne mens mag van gedacht veranderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Omdat het ook raar klinkt.

Ik heb een 200 300D
                                      Haha true

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Eigenlijk is het 200-300 serie.
                                      Nog raarder: ik heb een W124 200-300 260E
                                      qué

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                        Beste RRD,

Als je nu ook nog een massa foto's plaatst, dan ben je goed bezig . Ziet er 'op papier' in elk geval al goed uit.
                                        Nah, moet eerst optisch wat opgefrist worden voor ie toonbaar is. (heeft een sec motorkap)

Comment

• Maar nee.

'200-300' is niet de NAAM van die auto hé. Is enkel een modelaanduiding als je over de 124 in z'n geheel spreekt. En het duidt erop dat je, als je '300D' zegt, het duidelijk is over welke auto het gaat.

190E is iets anders. Normaal zou daar een 1.9 liter motor in gekomen zijn. Daarom '190'. Maar omdat dat toen plots niet meer ging (R&D-funds verbrast aan wankelmotor-experimenten), hebben ze de 201 de motoren van de 123 meegegeven. En om duidelijkheid te scheppen over de motor die in de auto zit, wordt dat dus afzonderlijk bijgezegd; 190E 2.0.

Comment

Working...
                                          X