Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik wil ook een TN
    marktwagen

    Comment


    • Was een 100 eigenlijk een goede auto?

      Comment


      • 300 diesel is érg pittig als je erover nadenkt.

        Zeker in een sedan moet dat echt vlot geweest zijn indertijd. En zo soepel.


        Een interessante vergelijking die ik zelf al aan de lijve heb ondervonden:

        Kleine ongeremde dubbelasser (laadvlak boven de wielen) met motor+versnellingsbak op achter de 200E (122pk/178Nm): op snelweg niét boven de 120-125 te krijgen, en gewoon echt héél veel moeite om snelheid te maken boven de 60 per uur.
        De 300TD (113pk/191Nm), die zelf al 1700kg weegt ipv +-1350? voor de 200E, trekt zo'n lastje op z'n dooie gemak richting 140-150.


        Echt, dat koppel en die soepelheid van die 6-pitter atmo diesels van toen is echt ongekend.
        Ik heb in mijn leven nog geen aangenamere diesel gereden.


        Fak wat ga ik heimwee hebben.

        En enerzijds heb ik goesting om als opvolger zo'n 300TDT ooit eens aan te schaffen, maar ik ben eigenlijk bang dat ik vooral verknocht ben aan dat atmosferische karakter van de 300TD.

        Comment


        • Staat de 300 eigenlijk al aan de kant of wanneer moet hij normaal gekeurd worden?
          Die letzten Worte ...
          ... eines Diesel-Fahrers:
          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
          W201 BENZIN

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
            Motorisch is de TN nog altijd in orde heeft ondertussen toch meer dan 350.000 km gereden denk ik .
            Word nu alleen nog gebruikt voor op verlof te gaan in de zomer
            het enig dat mijne mankeerde was dat soms de wissers het niet meer deden, of de pinkers, maar even later was dat over

            350000, das nog een jonkie

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
              Was een 100 eigenlijk een goede auto?
              het was eigelijk geen mercedes, maar een iberia, spaans merk van bedrijfswagens
              er wordt nogal smalend over gedaan, maar als onderbouw voor een mobilhome zie je ze nog wel eens

              en ze roesten volgens mij nog erger als een tn

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Echt, dat koppel en die soepelheid van die 6-pitter atmo diesels van toen is echt ongekend.
                Ik heb in mijn leven nog geen aangenamere diesel gereden
                jammer dat benz nooit een atmo v8 diesel zoals die fluister-6 heeft gemaakt voor in een 126

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  het was eigelijk geen mercedes, maar een iberia, spaans merk van bedrijfswagens
                  wiki zegt



                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
                    Inderdaad een LR 90 voor het zware werk, al komt hij minder en minder buiten.
                    We hebben dezelfde (ook de kleur)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Def. op de achtergrond?
                      je moest al serieuze pellen op je ogen hebben om dat niet te zien

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                        Staat de 300 eigenlijk al aan de kant of wanneer moet hij normaal gekeurd worden?

                        Moet gekeurd worden ja. Maar ik rij er nog mee.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          jammer dat benz nooit een atmo v8 diesel zoals die fluister-6 heeft gemaakt voor in een 126
                          "OM.607" 3.600 cc 24 klepper zou ook niet misstaan hebben. +/- 160pk bv.
                          Ze hadden toch 3000 5 cilinder ook he?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            300 diesel is érg pittig als je erover nadenkt.

                            Zeker in een sedan moet dat echt vlot geweest zijn indertijd. En zo soepel.


                            Een interessante vergelijking die ik zelf al aan de lijve heb ondervonden:

                            Kleine ongeremde dubbelasser (laadvlak boven de wielen) met motor+versnellingsbak op achter de 200E (122pk/178Nm): op snelweg niét boven de 120-125 te krijgen, en gewoon echt héél veel moeite om snelheid te maken boven de 60 per uur.
                            De 300TD (113pk/191Nm), die zelf al 1700kg weegt ipv +-1350? voor de 200E, trekt zo'n lastje op z'n dooie gemak richting 140-150.


                            Echt, dat koppel en die soepelheid van die 6-pitter atmo diesels van toen is echt ongekend.
                            Ik heb in mijn leven nog geen aangenamere diesel gereden.


                            Fak wat ga ik heimwee hebben.

                            En enerzijds heb ik goesting om als opvolger zo'n 300TDT ooit eens aan te schaffen, maar ik ben eigenlijk bang dat ik vooral verknocht ben aan dat atmosferische karakter van de 300TD.
                            Zou de 24 klepper net dat ietsje meer zijn? Of is het koppel gelijk maar aan meer toeren? Ik dacht dat het max koppel bij de 12 klepper bij lagere toeren lag.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              je moest al serieuze pellen op je ogen hebben om dat niet te zien
                              Het was dan ook om een reactie te krijgen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Fak wat ga ik heimwee hebben.

                                En enerzijds heb ik goesting om als opvolger zo'n 300TDT ooit eens aan te schaffen, maar ik ben eigenlijk bang dat ik vooral verknocht ben aan dat atmosferische karakter van de 300TD.
                                De kans is groot dat een atmo 6-cilinder veel te lineair is tov die turbo om geen verschil te voelen. Zelfde maar met ergens een zenuwachtige boost.

                                Een turbo 4-cilinder KAN lineairder zijn dan atmo, maar een zespitter (geen twin)...

                                Comment


                                • Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

                                  Koopje als je er een andere motorkap en velgen op steekt, en de kar voor de rest nog in goede staat is!

                                  Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                    Zou de 24 klepper net dat ietsje meer zijn? Of is het koppel gelijk maar aan meer toeren? Ik dacht dat het max koppel bij de 12 klepper bij lagere toeren lag.

                                    Heb enkel ervaring met de 250 20 klepper, en ik vind dat echt maar niks. Geef mij maar een 10 klepper any time.

                                    Wss is een 300 multiklepper wel wat soepeler, maar ik vrees dat het karakter hetzelfde is als die 250.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                      De kans is groot dat een atmo 6-cilinder veel te lineair is tov die turbo om geen verschil te voelen. Zelfde maar met ergens een zenuwachtige boost.

                                      Een turbo 4-cilinder KAN lineairder zijn dan atmo, maar een zespitter (geen twin)...

                                      Turbo 4-pitter kan zeker niet lineairder zijn dan een zespitter tov een atmo.

                                      Eén van de meest lineaire turbo-diesels die ik ken is de 320CDI motor in onze S210.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Turbo 4-pitter kan zeker niet lineairder zijn dan een zespitter tov een atmo.

                                        Eén van de meest lineaire turbo-diesels die ik ken is de 320CDI motor in onze S210.
                                        is mij wat onduidelijk
                                        Let me get this straight....

                                        Ik bedoelde dat een turbo op een viercilinder meest kans maakt om te lineariseren (denk maar aan vw TSI's), terwijl een zescilinder op zichzelf al vrij lineair is en een turbo wellicht eerder een knik zal toevoegen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Heb enkel ervaring met de 250 20 klepper, en ik vind dat echt maar niks. Geef mij maar een 10 klepper any time.

                                          Wss is een 300 multiklepper wel wat soepeler, maar ik vrees dat het karakter hetzelfde is als die 250.
                                          Hoogtoerige diesel hé, ik heb er ook al mee gereden en vond het best fijn!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X