Oorspronkelijk geplaatst door d_s
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes W124: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenDe 250D tot nu toe 6,5 liter, Fredoo zei dat de taks zo'n 350euro per jaar was.
Voor de verzekering valt ie juist in de goedkope klasse voor jonge mensen (bij Axa toch) met nog één kw over.
Voor een 200D betaal je al +- 377 euro taks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten350 euro taks? +- 500 euro zal wel beter zijn.
Voor een 200D betaal je al +- 377 euro taks.
Eens opgezocht, 13fpk, verkeersbelasting is 446,04eur. Dan is er nog iets dat Opcentiem noemt dan komt er 44,60eur bij.
Bedankt voor de ontnuchtering
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenOeie, ik had dat al verteld tegen mijn vriendin dat nog meeviel, ahja ze is er nu toch al zot van
Eens opgezocht, 13fpk, verkeersbelasting is 446,04eur. Dan is er nog iets dat Opcentiem noemt dan komt er 44,60eur bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDeftig, veel op constante snelheid rijden zeker? Mijn 190E 2.0 (zelfde motor toch?) deed meestal 9-11, maar dat was ook wel met een sportievere rijstijl meestal.
De 190 AMG doet 11 liter met de 2.3 injectiekop, en dik 13 liter met de 2.0 injectiekop.
Hoewel diezelfde 2.0 injectiekop op de 2.0 motor toekwam met 10 liter.
Mijne ex-1.8 deed tussen de 13 en de 20 liter.
M.a.w. er is gewoonweg geen lijn in te trekken.
Je kan vandaag de dag onmogelijk nog zeggen: een M102 in die carrosserie verbruikt X bij die of deze rijstijl.
Slijtage bepaalt erg veel op een KE-jetronic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenDeinze-antwerpen-Deinze meestal hé. En dan hier in de buurt wat korte ritjes.
De 190 AMG doet 11 liter met de 2.3 injectiekop, en dik 13 liter met de 2.0 injectiekop.
Hoewel diezelfde 2.0 injectiekop op de 2.0 motor toekwam met 10 liter.
Mijne ex-1.8 deed tussen de 13 en de 20 liter.
M.a.w. er is gewoonweg geen lijn in te trekken.
Je kan vandaag de dag onmogelijk nog zeggen: een M102 in die carrosserie verbruikt X bij die of deze rijstijl.
Slijtage bepaalt erg veel op een KE-jetronic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenIk zie daar toch wél een lijn in: hoe kleiner de motor, hoe groter het verbruik en slijtage.
Das ook een 3-liter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMijn SL zat aan 15 liter.
Das ook een 3-liter
Maar wel net een gekende 24V zuiperd, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenDe 250D tot nu toe 6,5 liter, Fredoo zei dat de taks zo'n 350euro per jaar was.
Voor de verzekering valt ie juist in de goedkope klasse voor jonge mensen (bij Axa toch) met nog één kw over.
Maar bij mij is de taks wel minder: €72.84 dit jaar. (minimum taks door oldtimer)
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenOeie, ik had dat al verteld tegen mijn vriendin dat nog meeviel, ahja ze is er nu toch al zot van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenGe kunt toch nie zeggen dat ik niet rijd hé. En 15 liter heb ik enkel bereikt van en naar de ring als ik constant planché reed.
Zoals ik al zei... KE-jetronic... slijtage... elke auto verschillend....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenHet zal € 532,36 zijn voor 13PK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenIk word er bijna 30, dus verzekering is geen punt.
Wegzetten van de octavia zal niet te voelen zijn.
Zo een 300 E is wel wat taksgevoelig (+700€...). Maar wat een fun.
Ik vermoed dat verbruik gelijkaardig zal zijn met C_X's Helga?
10-11l zal haalbaar zijn.
300E : 0-100 in 8.5 sec? is dat niet wat overdrijven snel gerekend?
Hoofdzakelijk korte afstanden.
Nog 17 maanden en dat blazen we 25 kaarsjes uit en gaan we naar 32 euro taks per jaar.
Ik weet alleen niet of de verzekering dan ook minder wordt ? (op normale platen en dagelijks gebruik)
Van o - 100 in 8.5 sec zou best wel moeten lukken denk ik, zeker in mijn geval, zonder katalysator (188 pk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmet uw gepruts altijd
zowel 260 als 300 zijn vrij traag aanvoelend
wil je sereen snel, neem dan een 400e of 500e
of een turbodiesel, zelfs een 250turbod voelt sneller als een 300 naft
die 180pk is voldoende.
En Helga voelde toch niet zo traag hoor.
rustig =/= traag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenIs het interessant om een 260 (gemakkelijker te vinden, lagere taks) te kopen en een 300 in te steken? Motoren zien er knal tzelfde uit...
Automaat zelfde enzo? Kostprijs switch?
En vraag maar aan RRD hoe lang het duurt voor je een 3-literblok gevonden hebt
Comment
Comment