Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
    Hij kan er misschien geen afscheid van nemen
    Na al die km's die hij ermee gereden heeft.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
      De 250D tot nu toe 6,5 liter, Fredoo zei dat de taks zo'n 350euro per jaar was.
      Voor de verzekering valt ie juist in de goedkope klasse voor jonge mensen (bij Axa toch) met nog één kw over.
      350 euro taks? +- 500 euro zal wel beter zijn.
      Voor een 200D betaal je al +- 377 euro taks.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
        350 euro taks? +- 500 euro zal wel beter zijn.
        Voor een 200D betaal je al +- 377 euro taks.
        Oeie, ik had dat al verteld tegen mijn vriendin dat nog meeviel, ahja ze is er nu toch al zot van
        Eens opgezocht, 13fpk, verkeersbelasting is 446,04eur. Dan is er nog iets dat Opcentiem noemt dan komt er 44,60eur bij.
        Bedankt voor de ontnuchtering

        Comment


        • Cabbie verkocht... Nu de break nog. Liefhebbers?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
            Oeie, ik had dat al verteld tegen mijn vriendin dat nog meeviel, ahja ze is er nu toch al zot van
            Eens opgezocht, 13fpk, verkeersbelasting is 446,04eur. Dan is er nog iets dat Opcentiem noemt dan komt er 44,60eur bij.
            Bedankt voor de ontnuchtering
            Grootste ontnuchtering: voor slechts een goei 200€ meer heb je ne 300 !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Deftig, veel op constante snelheid rijden zeker? Mijn 190E 2.0 (zelfde motor toch?) deed meestal 9-11, maar dat was ook wel met een sportievere rijstijl meestal.
              Deinze-antwerpen-Deinze meestal hé. En dan hier in de buurt wat korte ritjes.

              De 190 AMG doet 11 liter met de 2.3 injectiekop, en dik 13 liter met de 2.0 injectiekop.
              Hoewel diezelfde 2.0 injectiekop op de 2.0 motor toekwam met 10 liter.

              Mijne ex-1.8 deed tussen de 13 en de 20 liter.


              M.a.w. er is gewoonweg geen lijn in te trekken.
              Je kan vandaag de dag onmogelijk nog zeggen: een M102 in die carrosserie verbruikt X bij die of deze rijstijl.

              Slijtage bepaalt erg veel op een KE-jetronic.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Deinze-antwerpen-Deinze meestal hé. En dan hier in de buurt wat korte ritjes.

                De 190 AMG doet 11 liter met de 2.3 injectiekop, en dik 13 liter met de 2.0 injectiekop.
                Hoewel diezelfde 2.0 injectiekop op de 2.0 motor toekwam met 10 liter.

                Mijne ex-1.8 deed tussen de 13 en de 20 liter.


                M.a.w. er is gewoonweg geen lijn in te trekken.
                Je kan vandaag de dag onmogelijk nog zeggen: een M102 in die carrosserie verbruikt X bij die of deze rijstijl.

                Slijtage bepaalt erg veel op een KE-jetronic.
                Ik zie daar toch wél een lijn in: hoe kleiner de motor, hoe groter het verbruik en slijtage.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                  Ik zie daar toch wél een lijn in: hoe kleiner de motor, hoe groter het verbruik en slijtage.
                  Mijn SL zat aan 15 liter.

                  Das ook een 3-liter

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Mijn SL zat aan 15 liter.

                    Das ook een 3-liter
                    ja .....
                    Maar wel net een gekende 24V zuiperd, niet?

                    Comment


                    • een M103 is ook een zuiperd. Toch als je wat rijdt.

                      Comment


                      • Ge kunt toch nie zeggen dat ik niet rijd hé. En 15 liter heb ik enkel bereikt van en naar de ring als ik constant planché reed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                          De 250D tot nu toe 6,5 liter, Fredoo zei dat de taks zo'n 350euro per jaar was.
                          Voor de verzekering valt ie juist in de goedkope klasse voor jonge mensen (bij Axa toch) met nog één kw over.
                          Damn, dat is minder dan m'n Jetta.

                          Maar bij mij is de taks wel minder: €72.84 dit jaar. (minimum taks door oldtimer)

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                            Oeie, ik had dat al verteld tegen mijn vriendin dat nog meeviel, ahja ze is er nu toch al zot van
                            Eens opgezocht, 13fpk, verkeersbelasting is 446,04eur. Dan is er nog iets dat Opcentiem noemt dan komt er 44,60eur bij.
                            Bedankt voor de ontnuchtering
                            Het zal € 532,36 zijn voor 13PK.
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                              Ge kunt toch nie zeggen dat ik niet rijd hé. En 15 liter heb ik enkel bereikt van en naar de ring als ik constant planché reed.

                              Zoals ik al zei... KE-jetronic... slijtage... elke auto verschillend....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                Het zal € 532,36 zijn voor 13PK.
                                Dat blijft ier maar stijgen , we zullen er maar van zwijgen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                  Ik word er bijna 30, dus verzekering is geen punt.
                                  Wegzetten van de octavia zal niet te voelen zijn.

                                  Zo een 300 E is wel wat taksgevoelig (+700€...). Maar wat een fun.
                                  Ik vermoed dat verbruik gelijkaardig zal zijn met C_X's Helga?
                                  10-11l zal haalbaar zijn.

                                  300E : 0-100 in 8.5 sec? is dat niet wat overdrijven snel gerekend?
                                  Ik zit met mijn 300 e tussen de 10 en de 12 liter.

                                  Hoofdzakelijk korte afstanden.
                                  Nog 17 maanden en dat blazen we 25 kaarsjes uit en gaan we naar 32 euro taks per jaar.
                                  Ik weet alleen niet of de verzekering dan ook minder wordt ? (op normale platen en dagelijks gebruik)

                                  Van o - 100 in 8.5 sec zou best wel moeten lukken denk ik, zeker in mijn geval, zonder katalysator (188 pk)

                                  Comment


                                  • Is het interessant om een 260 (gemakkelijker te vinden, lagere taks) te kopen en een 300 in te steken? Motoren zien er knal tzelfde uit...
                                    Automaat zelfde enzo? Kostprijs switch?

                                    Comment


                                    • met uw gepruts altijd

                                      zowel 260 als 300 zijn vrij traag aanvoelend

                                      wil je sereen snel, neem dan een 400e of 500e
                                      of een turbodiesel, zelfs een 250turbod voelt sneller als een 300 naft

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        met uw gepruts altijd

                                        zowel 260 als 300 zijn vrij traag aanvoelend

                                        wil je sereen snel, neem dan een 400e of 500e
                                        of een turbodiesel, zelfs een 250turbod voelt sneller als een 300 naft
                                        Lijkt mij eigenlijk interessant ook qua prijs en taks uiteraard...
                                        die 180pk is voldoende.

                                        En Helga voelde toch niet zo traag hoor.
                                        rustig =/= traag

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                          Is het interessant om een 260 (gemakkelijker te vinden, lagere taks) te kopen en een 300 in te steken? Motoren zien er knal tzelfde uit...
                                          Automaat zelfde enzo? Kostprijs switch?
                                          Totaal niet interessant imho. Meer gekloot dan plezier

                                          En vraag maar aan RRD hoe lang het duurt voor je een 3-literblok gevonden hebt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X