Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
    Niemand die dit op zijn minst interessant vindt? Is eens wat anders dan die diesels.
    Ik vind het zeker interessant. Helaas steken budget en plaats daar een stokje voor.

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • spoiler op een w124
      spoiler op een 230
      schakelbak
      heb al een betere

      Comment


      • Soms krijg ik het echt op mijn heupen van dat automatenfetisjisme. Allemaal goed en wel dat MB en automaten hand in hand gaan, maar met een handgeschakelde bak is niks mis.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
          Soms krijg ik het echt op mijn heupen van dat automatenfetisjisme.
          Op uw heupen?
          Ik mag toch willen wat ik wil? Jij toch ook?
          En wat met mijn spoilerfetisjisme dan?

          Er is met niks echt iets mis he


          Fiscale shit, daar mag je het op uw heupen van krijgen, want dat voel je WEL persoonlijk
          Last edited by ; 16/06/2011, 12:06.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            Op uw heupen?
            Ik mag toch willen wat ik wil? Jij toch ook?
            En wat met mijn spoilerfetisjisme dan?

            Er is met niks echt iets mis he


            Fiscale shit, daar mag je het op uw heupen van krijgen, want dat voel je WEL persoonlijk
            Spoiler is fout maar op zijn minst even fout als een spoiler op een gewone 190D.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
              Spoiler is fout maar op zijn minst even fout als een spoiler op een gewone 190D.
              euhm ja idd

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                Spoiler is fout maar op zijn minst even fout als een spoiler op een gewone 190D.
                Pfff

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Pfff
                  Op een gewone zei ik toch? Dus geen Sportline of whatever. En daarbij, gij hebt ne 2.5 Biturbo wat weet ik nog allemaal.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                    Op een gewone zei ik toch? Dus geen Sportline of whatever. En daarbij, gij hebt ne 2.5 Biturbo wat weet ik nog allemaal.
                    Jammer genoeg geen biturbo

                    Zelfs geen intercooler

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Jammer genoeg geen biturbo

                      Zelfs geen intercooler
                      Ach, ge hebt er toch al éénen. Kar is exclusief naast al die andere 190D's.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        - in 3 zetten in't stad: zie niet in waarom. Gewoon in D laten staan.
                        Je kan altijd rijdend terugschakelen met een automaat. Normaal gezien ga je bij ongepaste snelheid wel de hendel kunnen verzetten, maar gaat 'ie pas terugschakelen als 'ie veilig onder het max. toerental gaat blijven.

                        - Bij Park gaat er een metalen pin in een tandwiel grijpen, zodanig dat de vbak, en dus de auto, geblokkeerd staat. In Neutraal niet, en kan de wagen dus vrij bollen.
                        Ik gebruik nooit mijn handrem, gewoon in P zetten. Tenzij de helling waarop je parkeert heel erg groot is, dan gebruik je best de handrem + P, omdat er anders mss teveel kracht op de blokkeerpin komt.

                        - Als letter zichtbaar is: dat is de stand waarin de bak staat.
                        Bedankt!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Jammer genoeg geen biturbo

                          Zelfs geen intercooler
                          Is da te veel wringen?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                            Is da te veel wringen?
                            Yup, ben ik wel een paar dagen/weken zoet mee met die ombouw omdat bijna alles op maat gemaakt moet worden.

                            Plus het feit dat ik dan dat blok helemaal aan gort ga rijden houdt me ook tegen.
                            Die dingen zijn leuk als je een reserve-auto klaar hebt staan

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Yup, ben ik wel een paar dagen/weken zoet mee met die ombouw omdat bijna alles op maat gemaakt moet worden.

                              Plus het feit dat ik dan dat blok helemaal aan gort ga rijden houdt me ook tegen.
                              Die dingen zijn leuk als je een reserve-auto klaar hebt staan
                              Naar tschijnt is "met" intercooler veel stabieler?
                              Ge hebt een ingebouwde geremdheid nu?
                              (want het ding nu aan gort rijden lijtk mij tot uw capaciteiten te behoren)

                              EDIT: ge bedoelt alles gort rijden wat rond de motor zit ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                Naar tschijnt is "met" intercooler veel stabieler?
                                Ge hebt een ingebouwde geremdheid nu?
                                (want het ding nu aan gort rijden lijtk mij tot uw capaciteiten te behoren)

                                EDIT: ge bedoelt alles gort rijden wat rond de motor zit ...
                                Als er uit hetzelfde blok 170pk ipv 126pk gaat komen, komen er veel meer krachten op.

                                En aangezien ik nu aan 382.000km zit, gaat hij volgens mij snel *poef* zeggen.

                                En ik moet me nu al constant inhouden om mijn rijbewijs niet kwijt te spelen

                                Comment


                                • Kerel die gisteren m'n leder salon uit de 190 kwam halen:






                                  Comment


                                  • Das Dirk-Jan van het Mb forum?
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • Klopt, vriendelijke gast!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        - in 3 zetten in't stad: zie niet in waarom. Gewoon in D laten staan.
                                        Je kan altijd rijdend terugschakelen met een automaat. Normaal gezien ga je bij ongepaste snelheid wel de hendel kunnen verzetten, maar gaat 'ie pas terugschakelen als 'ie veilig onder het max. toerental gaat blijven.

                                        - Bij Park gaat er een metalen pin in een tandwiel grijpen, zodanig dat de vbak, en dus de auto, geblokkeerd staat. In Neutraal niet, en kan de wagen dus vrij bollen.
                                        Ik gebruik nooit mijn handrem, gewoon in P zetten. Tenzij de helling waarop je parkeert heel erg groot is, dan gebruik je best de handrem + P, omdat er anders mss teveel kracht op de blokkeerpin komt.

                                        - Als letter zichtbaar is: dat is de stand waarin de bak staat.
                                        Als je een W124-automaat aan 180 in derde zet dan geeft dat volgens mij wel brokken. Ik heb ooit eens per ongeluk een te hoog toerental gehad omdat ik verwachte dat hij nog niet ging terugschakelen.

                                        Bij een helling zoals gezegd best in neutraal de parkeerrem gebruiken en vervolgens rempedaal lossen en in P zetten. Als je je rempedaal pas op het einde loslaat heeft het geen zin want de auto beweegt eerst nog een klein beetje.
                                        Ik doe dat altijd op hellingen, anders moet je toch serieus wringen aan die pook en dat lijkt ongezond.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                          ik vermoed dat men spreekt over het schakelen naar vierde zeker bij warme motor en bak als je rond de 50 rijdt en dat je in te lage toeren zit bij wisselend verkeer. In derde heb je dan wat meer koppel vrij. zeker in een 200.
                                          Ja, dat zal het inderdaad zijn.

                                          Toch beter gewoon wat dieper het gas intrappen dan.
                                          Als ik zwaar trek (aanhanger) dan is dat bv. wel handig omdat de bak daar niet op gemaakt is (om te weten dat hij wat vroeger moet terugschakelen).
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X