Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Nice.


    Het klotige bij oude auto's is dat zo'n (deftig) alarm werkelijk overal zit in de wagen.
    Maar alles is te doen! Heb zo'n ding ook uitgebouwd uit de 300TD indertijd. Bij de AMG zit de helft er nog in. Maar inderdaad, alles moet uit elkaar.

    En die zwarte draden zijn er natuurlijk om gedaan.
    Yup. Miserie for sure.

    Ben gewoon bang dat als ik alles er uit heb liggen ie nog niet start . Dat zou nog al typisch mij zijn namelijk .

    Maar we gaan door!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Auto staat constant op startonderbreking.
      Startonderbreking

      Altijd leuk om iemand je sleutels te geven en te weten dat ie er toch niet met weg geraakt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Yup. Miserie for sure.

        Ben gewoon bang dat als ik alles er uit heb liggen ie nog niet start . Dat zou nog al typisch mij zijn namelijk .

        Maar we gaan door!


        Ik zoek altijd eerst de alarmstuurdoos, en van daaruit werk ik m'n weg door de auto.
        Sowieso massa en voeding die worden afgetakt ergens, daarna x-aantal triggerplaatsen, en dan de startonderbreking zelf. (afhankelijk hoe de auto reageert op startonderbreking (starten maar niet aanslaan, of gewoon niet beginnen starten...)).

        Het belangrijkste dat je moet vinden is de draad die ze omleiden langs de alarmstuurdoos, dus de startonderbreker zelf. Die terug verbinden en de wagen moet normaalgezien al starten.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
          Startonderbreking

          Altijd leuk om iemand je sleutels te geven en te weten dat ie er toch niet met weg geraakt.

          In m'n 190E 1.8 was de 'startonderbreking' gewoon een dipswitch onderaan het dashboard die je moest aan en af zetten telkens je uit je auto ging. Cheapo-style.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Ik zoek altijd eerst de alarmstuurdoos, en van daaruit werk ik m'n weg door de auto.
            Sowieso massa en voeding die worden afgetakt ergens, daarna x-aantal triggerplaatsen, en dan de startonderbreking zelf. (afhankelijk hoe de auto reageert op startonderbreking (starten maar niet aanslaan, of gewoon niet beginnen starten...)).

            Het belangrijkste dat je moet vinden is de draad die ze omleiden langs de alarmstuurdoos, dus de startonderbreker zelf. Die terug verbinden en de wagen moet normaalgezien al starten.
            Ik ben ook vanuit de stuurdoos begonnen en volg zo alle kabels. De stroom komt van de zekeringenkast, dus dat ik nu de volgende stap. Onder het stuur zitten 3 relais. Ik verwacht dat één van deze relais open staat door het verkeerd afkoppelen van het alarm en dat ie daarom dus geen contact maakt.

            Hij start gewoon compleet niet, als ik de sleutel doordraai gebeurt er niets.

            Comment


            • Daarnet een witte S124 zien voorbijrijden. En even later nog een lichtblauwe S123 (wel niet in zo'n mooie staat), met Hollandse plaat en remorque.

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                Leuk

                Comment


                • er staat bij cerstiaans hoevenen een pracht 124 te koop met 106000 km

                  e 200 benzine manueel zonder airco, behalve dat een prachtbak op deksels in een lichtere beige metaalkleur als rookzilver
                  nooit gezien

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Ik ben ook vanuit de stuurdoos begonnen en volg zo alle kabels. De stroom komt van de zekeringenkast, dus dat ik nu de volgende stap. Onder het stuur zitten 3 relais. Ik verwacht dat één van deze relais open staat door het verkeerd afkoppelen van het alarm en dat ie daarom dus geen contact maakt.

                    Hij start gewoon compleet niet, als ik de sleutel doordraai gebeurt er niets.
                    Je kan ook anders tewerk gaan (hangt af van auto tot auto of het omslachtiger is...): in dit geval de kabelboom van het contactslot naar de zekeringskast e.d. volgen, en kijken waar er afgetakt geweest is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      er staat bij cerstiaans hoevenen een pracht 124 te koop met 106000 km

                      e 200 benzine manueel zonder airco, behalve dat een prachtbak op deksels in een lichtere beige metaalkleur als rookzilver
                      nooit gezien
                      En wat wordt er voor gevraagd?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Yup. Miserie for sure.

                        Ben gewoon bang dat als ik alles er uit heb liggen ie nog niet start . Dat zou nog al typisch mij zijn namelijk .

                        Maar we gaan door!
                        Daarom dat die dingen bij moderne auto's allemaal identiek worden ingebouwd.
                        Dan valt demontage nog goed mee. Omzetten van viasat van 1 auto naar andere is +/- 4u werk

                        Comment


                        • Nu voor 1000eur.
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                            En wat wordt er voor gevraagd?
                            geen idee, maandag moet de camper er binnen zal nog eens vragen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Dat gij mij niet probeert om te praten!
                              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                              1976 Volkswagen Kever 1200L
                              1990 Volvo 344
                              1991 Mercedes W124 230CE
                              2016 Skoda Octavia van 't werk

                              Verkocht
                              1980 Volkswagen Derby CLS
                              1990 Mercedes W124 230CE
                              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                              Comment


                              • Als er niet zo'n dwaze facelift neus op zou staan...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                  Als er niet zo'n dwaze facelift neus op zou staan...
                                  En die kofferklep
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • wat ervan is, ik dacht dat mijn 260 oerbetrouwbaar was, is ie dus niet
                                    leeftijd, of is nieuw beter

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                      Defect alarmsysteem uit een W124 halen valt -een beetje- tegen. Pffff

                                      Uurtje of 5 bezig geweest so far, ben ongeveer halverwege.

                                      Hij start terug via het contactslot .

                                      Komt goed

                                      Comment

                                      Working...
                                      X