Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes W124: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenhebben we die hier al zien passeren?
Ja en ik vind die combo zo schitterend hmmmmm, nu nog vriendin overtuigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenhoezo?
en met zo'n benzinemotor voel je dat enorm hard elke keer koppeling pakt en lost...scheelt op autostrade 2 km/uur, niet zo leuk
doet niets af aan het klimaatconfort in de auto, dat wel niet
zelfs met de g en zijn inerte kas van 2.3 ton was het duidelijk voelbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenpersoonlijk voind ik de airco op die modellen een serjeuze domper op het rijplezier, maar zonder op de heetste dagen is toch maar ouderwets zweten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichtenvoor mij toch ook liever airco en geen gezweet bij +30°
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmaar die airco is dus 1 van de redenen waarom een 202 >>>> 124 is, voor mezelf
Trouwens die 202 is toch de C-klasse, de 124 is toch de E, of hoe kromme redereningen nog krommer zijn
Comment
-
202 is zwaarder dan een 124, en de aircocompressor draait 100% van de tijd
202 is 8 jaar na introductie 124 gekomen, zelfs benz evolueert
een 124 is een fantastische auto, maar ik vergelijk mijn 260e met mijn clk 200, en die clk reed 'beter'
nog niet het wat hardere comfort van een 203, maar ook niet het zalig zompige van een 124, echt een perfect compromis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten202 is zwaarder dan een 124, en de aircocompressor draait 100% van de tijd
202 is 8 jaar na introductie 124 gekomen, zelfs benz evolueert
een 124 is een fantastische auto, maar ik vergelijk mijn 260e met mijn clk 200, en die clk reed 'beter'
nog niet het wat hardere comfort van een 203, maar ook niet het zalig zompige van een 124, echt een perfect compromis
Tja het in en uit vallen van de compressor heb ik nog nooit gevoeld, maar ik heb dan ook geen ervaring met airco op iets ouders dan 10jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtencompressor is overgedimensioneerd
Bijna alles is overgedimensioneerd bij deftige wagens in die tijd. Kijk maar naar oude dieselblokken. En vaak is dat positief.
Ik weet wel niet in hoeverre die overgedimensioneerde compressor ook langer meeging/gaat dan andere.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten202 is zwaarder dan een 124, en de aircocompressor draait 100% van de tijd
202 is 8 jaar na introductie 124 gekomen, zelfs benz evolueert
een 124 is een fantastische auto, maar ik vergelijk mijn 260e met mijn clk 200, en die clk reed 'beter'
nog niet het wat hardere comfort van een 203, maar ook niet het zalig zompige van een 124, echt een perfect compromis'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
zou kunnen, die van de g was alleszins ook kapot, en dat was dat oudere systeem
zuiver mechanisch gezien, lijkt mij het inbonken van die koppeling van die compressor op die oude manier discontenu toch niet je dat
lijkt me beter pomp contenu laten draaien en warme lucht bijmengen, zoals het op een 202 gebeurde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzou kunnen, die van de g was alleszins ook kapot, en dat was dat oudere systeem
zuiver mechanisch gezien, lijkt mij het inbonken van die koppeling van die compressor op die oude manier discontenu toch niet je dat
lijkt me beter pomp contenu laten draaien en warme lucht bijmengen, zoals het op een 202 gebeurde
Het lijkt mij eigenlijk wel raar dat die zo hard inknalt, je fan die plots aanschakeld voel je toch ook niet (en die pakt ook wel wat vermogen af)
Comment
-
die fan - van de airco - hoor je ook deftig inbonken op het relantie-toerental
de gewone fan van de motor was vlg mij een visco-koppeling en dat werkt beetje comfortabeler
ze zeggen airco 10% motorvermogen (10 kw), de koelfan hoeveel watt zou dat trekken ? pakweg 3 kw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie fan - van de airco - hoor je ook deftig inbonken op het relantie-toerental
de gewone fan van de motor was vlg mij een visco-koppeling en dat werkt beetje comfortabeler
ze zeggen airco 10% motorvermogen (10 kw), de koelfan hoeveel watt zou dat trekken ? pakweg 3 kw
Koelfan uitrekenen he met de propellerwet : P = r*n^3 met r=constante afhankelijk van je fan en n=toerental. Hoe meer toeren, hoe groter het afgenomen vermogen.
Leuke formule, heb ik vorig jaar in mijn eindwerk het vermogen kunnen bereken (uitgaande van schroef is constante gekend) en enkel toerental opmeten. Was wel op schepen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment