Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    persoonlijk voind ik de airco op die modellen een serjeuze domper op het rijplezier,
    hoezo?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
      hebben we die hier al zien passeren?
      nee hoor












      Ja en ik vind die combo zo schitterend hmmmmm, nu nog vriendin overtuigen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
        hoezo?
        compressor is overgedimensioneerd en heeft een aan/uit werking, halve minuut draaien...halve minuut niet draaien
        en met zo'n benzinemotor voel je dat enorm hard elke keer koppeling pakt en lost...scheelt op autostrade 2 km/uur, niet zo leuk
        doet niets af aan het klimaatconfort in de auto, dat wel niet

        zelfs met de g en zijn inerte kas van 2.3 ton was het duidelijk voelbaar

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          persoonlijk voind ik de airco op die modellen een serjeuze domper op het rijplezier, maar zonder op de heetste dagen is toch maar ouderwets zweten
          voor mij toch ook liever airco en geen gezweet bij +30°

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
            voor mij toch ook liever airco en geen gezweet bij +30°
            stoffen zetels nemen he, werken als een spons

            Comment


            • maar die airco is dus 1 van de redenen waarom een 202 >>>> 124 is, voor mezelf

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                maar die airco is dus 1 van de redenen waarom een 202 >>>> 124 is, voor mezelf
                ? die hebben toch ook vaak airco?
                Trouwens die 202 is toch de C-klasse, de 124 is toch de E, of hoe kromme redereningen nog krommer zijn

                Comment


                • 202 is zwaarder dan een 124, en de aircocompressor draait 100% van de tijd

                  202 is 8 jaar na introductie 124 gekomen, zelfs benz evolueert

                  een 124 is een fantastische auto, maar ik vergelijk mijn 260e met mijn clk 200, en die clk reed 'beter'
                  nog niet het wat hardere comfort van een 203, maar ook niet het zalig zompige van een 124, echt een perfect compromis

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    202 is zwaarder dan een 124, en de aircocompressor draait 100% van de tijd

                    202 is 8 jaar na introductie 124 gekomen, zelfs benz evolueert

                    een 124 is een fantastische auto, maar ik vergelijk mijn 260e met mijn clk 200, en die clk reed 'beter'
                    nog niet het wat hardere comfort van een 203, maar ook niet het zalig zompige van een 124, echt een perfect compromis
                    Hazo nu versta ik het.
                    Tja het in en uit vallen van de compressor heb ik nog nooit gevoeld, maar ik heb dan ook geen ervaring met airco op iets ouders dan 10jaar.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      compressor is overgedimensioneerd
                      ja, het is waar dat een 124 ouder is dan alles wat jonger is he
                      Bijna alles is overgedimensioneerd bij deftige wagens in die tijd. Kijk maar naar oude dieselblokken. En vaak is dat positief.

                      Ik weet wel niet in hoeverre die overgedimensioneerde compressor ook langer meeging/gaat dan andere.

                      Comment


                      • back on topic: W124

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          202 is zwaarder dan een 124, en de aircocompressor draait 100% van de tijd

                          202 is 8 jaar na introductie 124 gekomen, zelfs benz evolueert

                          een 124 is een fantastische auto, maar ik vergelijk mijn 260e met mijn clk 200, en die clk reed 'beter'
                          nog niet het wat hardere comfort van een 203, maar ook niet het zalig zompige van een 124, echt een perfect compromis
                          Ken wel mensen die op hun 202 verschillende keren een kapotte pomp hebben gehad, net hierdoor?
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • zou kunnen, die van de g was alleszins ook kapot, en dat was dat oudere systeem

                            zuiver mechanisch gezien, lijkt mij het inbonken van die koppeling van die compressor op die oude manier discontenu toch niet je dat

                            lijkt me beter pomp contenu laten draaien en warme lucht bijmengen, zoals het op een 202 gebeurde

                            Comment


                            • pomp op toerental regelen uiteraard zoals alle HVAC
                              maar praktisch onhaalbaar op aandrijving motor.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                zou kunnen, die van de g was alleszins ook kapot, en dat was dat oudere systeem

                                zuiver mechanisch gezien, lijkt mij het inbonken van die koppeling van die compressor op die oude manier discontenu toch niet je dat

                                lijkt me beter pomp contenu laten draaien en warme lucht bijmengen, zoals het op een 202 gebeurde
                                De koppeling slijt, de pomp niet he, want stilstaan is geen slijtage

                                Het lijkt mij eigenlijk wel raar dat die zo hard inknalt, je fan die plots aanschakeld voel je toch ook niet (en die pakt ook wel wat vermogen af)

                                Comment


                                • die fan - van de airco - hoor je ook deftig inbonken op het relantie-toerental
                                  de gewone fan van de motor was vlg mij een visco-koppeling en dat werkt beetje comfortabeler

                                  ze zeggen airco 10% motorvermogen (10 kw), de koelfan hoeveel watt zou dat trekken ? pakweg 3 kw

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    die fan - van de airco - hoor je ook deftig inbonken op het relantie-toerental
                                    de gewone fan van de motor was vlg mij een visco-koppeling en dat werkt beetje comfortabeler

                                    ze zeggen airco 10% motorvermogen (10 kw), de koelfan hoeveel watt zou dat trekken ? pakweg 3 kw
                                    Bijmij is het magnetische koppeling dus dat is ook van knal. (allez het zal wel wat slippen eerst denk ik)

                                    Koelfan uitrekenen he met de propellerwet : P = r*n^3 met r=constante afhankelijk van je fan en n=toerental. Hoe meer toeren, hoe groter het afgenomen vermogen.
                                    Leuke formule, heb ik vorig jaar in mijn eindwerk het vermogen kunnen bereken (uitgaande van schroef is constante gekend) en enkel toerental opmeten. Was wel op schepen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                      Om het zoals Daxter te zeggen: Lekker godverdomme lekker!

                                      E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                      Comment


                                      • Dé daily benz allertijden (in mijn ogen dan toch)

                                        Comment


                                        • Zalig ook hoe die koffer zichzelf sloot... Heerlijke tijd!
                                          Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                          Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                          Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                          Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

                                          Comment

                                          Working...
                                          X