Van hetzelfde jaar?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW Busjes T1, T2, T3, T4 & LT
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Uit 71.
En nee, ik was geen 6 keer blijven zitten Anders gaat dat toch weer ene schrijvenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenVan hetzelfde jaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
een heel klein beetje jonger, 't jaar dat de israeli's tijdens het wk zijn vermoord
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenVandaag en morgen Streetmart Volkswagen T1 meeting te Westende op de dijk. Ongeveer 200 busjes verwacht.
https://www.middelkerke.be/nl/evenem...-en-busmeeting
Een heel toffe meeting, met leuke foodtrucks, niet your avarage oliebollen. Aanrader!
Last edited by order66; 06/07/2019, 16:51.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
DIT IS DE VOLLEDIG ELEKTRISCHE VOLKSWAGEN T1 'E-BULLI'
De Volkswagen T1 heeft een ogenschijnlijk onbegrensde houdbaarheidsdatum. Net als bij de Kever is de handel in deze busjes nog altijd springlevend en worden de vele overgebleven exemplaren soms voor grof geld op de weg gehouden. Deze T1 'e-Bulli' is al helemaal klaar voor de komende decennia.
Net als bij de Volkswagen Kever mag je bij de T1 (en T2 en T3) de typische roffel van een boxermotor verwachten. Bij deze e-Bulli niet. Die komt vrijwel geruisloos met z'n onmiskenbare koets voorbij zetten. Achterin ligt namelijk een 83 pk sterke elektromotor. Een herkenbaar vermogen voor een VW-elektromotor? Dat kan kloppen: dit is dezelfde krachtbron die ook in de e-Up ligt. Op de laatste foto is duidelijk te zien dat die prima in de T1 past.
Volkswagen bouwde de auto niet zelf om, deze T1 Samba uit 1966 werd door het bedrijf eClassics onder handen genomen. Met goedkeuring van Volkswagen Commercial Vehicles, dat dan weer wel. eClassics levert namelijk voortaan voor de ombouw van T1's, T2's en T3's complete chassis met deze 83 pk óf een 101 pk sterke elektromotor en een 35 kWh of 45 kWh accupakket. Alle aandrijving en accu's zijn van Volkswagen afkomstig. eClassics bouwt ook al Kevers om tot elektrisch aangedreven exemplaren.
Prestaties
De T1 in kwestie is dus geen eenmalige exercitie, maar het eerste voorbeeld van wat er met meer klassieke VW-busjes kan gebeuren. Deze Samba kwam na ruim 50 jaar op de wegen van Californië naar eClassics, werd volledig gerestaureerd en gaat nu dus volledig elektrisch verder. Het scheelt ook qua prestaties; de bus heeft nu een topsnelheid van 130 km/h (25 km/h sneller dan voorheen) en zal die snelheid ongetwijfeld ook veel eerder bereiken.
Het maximale bereik is naar verluidt zo'n 200 kilometer. Een lege accu is met een 50 kW-snellader in 40 minuten voor 80 procent opgeladen. Vanwege het nieuwe chassis heeft de auto overigens nu ook onafhankelijke wielophanging, schroefveren, verstelbare schokbrekers en schijfremmen voor én achter. Dat moet uiteraard ook het rijgedrag naar een totaal nieuw niveau tillen.
Kosten
Nou zijn klassieke VW-busjes van zichzelf al enorm duur geworden in de afgelopen tien/vijftien jaar, maar dit hele verhaal inclusief ombouw kost al helemaal een lieve duit. Minimaal € 64.900 ben je voor de eClassics-behandeling kwijt. Maar hoeveel daar eventueel nog bij komt, hangt waarschijnlijk ook af van de staat van de bus die je omgebouwd wil hebben. Wie kosten wil drukken, kan ook losse componenten kopen en zelf een (gedeeltelijke) ombouw doen. Overigens is het hele verhaal ook mogelijk voor de T2 en T3.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Haha schitterend gedaan! Kan naast deze gaan staan
Waar zijn mijn foto's naartoe?Last edited by Metaxa; 20/03/2020, 16:55.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Tweede poging:
Verschil moet er zijn natuurlijk!
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment