Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klassieke Citroëns

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

is dit een originele of een custom?

Comment

Die cabrio is denk ik een originele. (en ander een HEEL goeie namaak, maar dat kan bijna niet)
      De cabrio is ontworpen door Henri Chapron, er zijn er maar 1365 van gemaakt op basis van de Stationwagon (safari)

Heb er zelf ooit eens eentje zien rijden hier in de buurt, heel zeldzaam
      Last edited by ; 31/01/2010, 13:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jerre Bekijk Berichten
        Die cabrio is denk ik een originele. (en ander een HEEL goeie namaak, maar dat kan bijna niet)
        De cabrio is ontworpen door Henri Chapron, er zijn er maar 1365 van gemaakt op basis van de Stationwagon (safari)

Heb er zelf ooit eens eentje zien rijden hier in de buurt, heel zeldzaam
        één van de meest elegante cabrio's vind ik. Veel mooier dan al die krachtpatsende cabrio's tegenwoordig!!

Comment

Comment

Binnenzicht van een Chapron...

Comment

De DS blijft voor mij toch de meest memorabele Citroën. Die krachttoer bij z'n lancering gaat geen enkel merk meer over doen denk ik. Een nonkel van mij had zo eentje en ik vond dat een magistrale wagen in vergelijking met de concurrentie. Wat een comfort. En zo'n wagen die stilaan omhoog kwam dat had gewoon iets magisch voor zo'n klein manneke toen.

Comment

Mene pa heeft een CX GTI gehad was een heerlijke auto toen nu nog trouwens
                ook maar een fotoke van de BX GTI plaatsen

2012 E92 Bmw 335i DKG
                1991 E30 320i

Comment

BX 4TC

Comment

SM Chapron "opéra" 4-deurs...

Comment

Comment

jaja, wat een karren

dan mag miss kitten er ook nogmaals tss

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Oude Citroëns

Citroen mehari folders uit de jaren 60, 70 en 80. Alle bladzijden zijn ingescand en te bekijken. Citroen mehari brochures. All pages are scanned and vieweable. Dutch, French and English.

Comment

Die SM wat in autoworld staat is ook prachtig
                            2012 E92 Bmw 335i DKG
                            1991 E30 320i

Comment

hmmm, de ds cabrio

heb het voorrecht om op mijn reis naar Australië deze zomer de Ghayndah-collectie te mogen bewonderen. Twee heren die zot zijn van Citroëns en al drie loodsen in hun tuin hebben gezet om hun eigen Citroën collectie in te mogen bewaren. Een van hun wagens was dus een ds cabrio:

dit voertuig is ongeveer een mooie 300.000€ waard. En dan hebben ze er nog een tweede staan die ze volop aan het restaureren zijn, een stuk of 7 ds'en, 5 2cv, enkele traction avants (waarvan eentje met de eerste hydraulische ophanging die als test diende voor de DS), SM, XM V6, CX gti, CX turbo,... in totaal een mooie 40 auto's.
                              Weinig foto's van genomen want ik had geen statief bij op vakantie en ik haat foto's te nemen met een flits, alsook dat het zeer warm was en niemand eigenlijk goesting had om van 40 auto's de beschermhoezen af te trekken
                              Groot hart voor Citroën en daarom doen ze hun restauraties (behalve het spuiten van de lak) allemaal zelf. De vijf beste dagen van ons verlof...
                              www.peugeotforum.be

Comment

hier eentje waar ze nu aan bezig zijn (Peter op de achtergrond):

www.peugeotforum.be

Comment

Lez bij nog een DS van hun. Deze heeft een volledig nieuwe voorkant gekregen omdat het om een exemplaar ging dat aan de voorkant volledig in elkaar stak.

voorkant van één van hun stationwagons:

www.peugeotforum.be

Comment

Comment

Citroën SM

2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

Los van de andere memorabele Citroëns uit vervlogen tijden, vind ik de CX en de SM énorm knappe modellen.
                                        Ooit maakte ik via via kennis met een mens die verslonden was aan het comfort van Citroën, en daarom had hij een CX door Pypops (correct?) laten ombouwen naar een dubbel-asser. Dat was zó een knappe kar, wauw...

De SWB SM vind ik ook enorm vet, alleen al met de rally-livery: http://www.citroenet.org.uk/passenge.../sm/sm-11.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                          Los van de andere memorabele Citroëns uit vervlogen tijden, vind ik de CX en de SM énorm knappe modellen.
                                          Ooit maakte ik via via kennis met een mens die verslonden was aan het comfort van Citroën, en daarom had hij een CX door Pypops (correct?) laten ombouwen naar een dubbel-asser. Dat was zó een knappe kar, wauw...

De SWB SM vind ik ook enorm vet, alleen al met de rally-livery: http://www.citroenet.org.uk/passenge.../sm/sm-11.html
                                          Wij moeten ECHT eens op café gaan

Comment

Working...
                                          X