is dit een originele of een custom?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Klassieke Citroëns
Collapse
X
-
Die cabrio is denk ik een originele. (en ander een HEEL goeie namaak, maar dat kan bijna niet)
De cabrio is ontworpen door Henri Chapron, er zijn er maar 1365 van gemaakt op basis van de Stationwagon (safari)
Heb er zelf ooit eens eentje zien rijden hier in de buurt, heel zeldzaam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jerre Bekijk BerichtenDie cabrio is denk ik een originele. (en ander een HEEL goeie namaak, maar dat kan bijna niet)
De cabrio is ontworpen door Henri Chapron, er zijn er maar 1365 van gemaakt op basis van de Stationwagon (safari)
Heb er zelf ooit eens eentje zien rijden hier in de buurt, heel zeldzaam
Comment
-
De DS blijft voor mij toch de meest memorabele Citroën. Die krachttoer bij z'n lancering gaat geen enkel merk meer over doen denk ik. Een nonkel van mij had zo eentje en ik vond dat een magistrale wagen in vergelijking met de concurrentie. Wat een comfort. En zo'n wagen die stilaan omhoog kwam dat had gewoon iets magisch voor zo'n klein manneke toen.
Comment
-
-
hmmm, de ds cabrio
heb het voorrecht om op mijn reis naar Australië deze zomer de Ghayndah-collectie te mogen bewonderen. Twee heren die zot zijn van Citroëns en al drie loodsen in hun tuin hebben gezet om hun eigen Citroën collectie in te mogen bewaren. Een van hun wagens was dus een ds cabrio:
dit voertuig is ongeveer een mooie 300.000€ waard. En dan hebben ze er nog een tweede staan die ze volop aan het restaureren zijn, een stuk of 7 ds'en, 5 2cv, enkele traction avants (waarvan eentje met de eerste hydraulische ophanging die als test diende voor de DS), SM, XM V6, CX gti, CX turbo,... in totaal een mooie 40 auto's.
Weinig foto's van genomen want ik had geen statief bij op vakantie en ik haat foto's te nemen met een flits, alsook dat het zeer warm was en niemand eigenlijk goesting had om van 40 auto's de beschermhoezen af te trekken
Groot hart voor Citroën en daarom doen ze hun restauraties (behalve het spuiten van de lak) allemaal zelf. De vijf beste dagen van ons verlof...
Comment
-
-
Lez bij nog een DS van hun. Deze heeft een volledig nieuwe voorkant gekregen omdat het om een exemplaar ging dat aan de voorkant volledig in elkaar stak.
voorkant van één van hun stationwagons:
Comment
-
Los van de andere memorabele Citroëns uit vervlogen tijden, vind ik de CX en de SM énorm knappe modellen.
Ooit maakte ik via via kennis met een mens die verslonden was aan het comfort van Citroën, en daarom had hij een CX door Pypops (correct?) laten ombouwen naar een dubbel-asser. Dat was zó een knappe kar, wauw...
De SWB SM vind ik ook enorm vet, alleen al met de rally-livery: http://www.citroenet.org.uk/passenge.../sm/sm-11.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenLos van de andere memorabele Citroëns uit vervlogen tijden, vind ik de CX en de SM énorm knappe modellen.
Ooit maakte ik via via kennis met een mens die verslonden was aan het comfort van Citroën, en daarom had hij een CX door Pypops (correct?) laten ombouwen naar een dubbel-asser. Dat was zó een knappe kar, wauw...
De SWB SM vind ik ook enorm vet, alleen al met de rally-livery: http://www.citroenet.org.uk/passenge.../sm/sm-11.html
Comment
Comment