Oorspronkelijk geplaatst door stradge
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenPff, mijn spel start écht niet vlot.
Startte wel nooit heel vlot maar tegenwoordig is het wel erger.
Is er reden waarom het in neutraal wel vlotter lijkt te lukken itt in eerste?
Ik vrees dat het de voorbode is van grotere problemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenRaar, mijn 190E startte enorm snel altijd, sloeg echt altijd direct aan
Motor klimt heel vlot en gretig in de toeren.
Maar ik maak er me toch wat zorgen over.
Ik had gehoopt dat het met de nieuwe batterij over zou zijn maar helaas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenMja, voor de rest heb ik echt niet te klagen.
Motor klimt heel vlot en gretig in de toeren.
Maar ik maak er me toch wat zorgen over.
Ik had gehoopt dat het met de nieuwe batterij over zou zijn maar helaas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenRaar, als er voor de rest niets mis is, misschien bij de startmotor gaan zoeken ofzo? Is er een verschil tussen warme en koude start?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenKoude start is duidelijk moeizamer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenEen 190 benzine met 105 pk uit 4/1988, is dat een carbu? Of was er dan al geen carbu meer? En de 1.8 kwam toch toch pas vanaf 1990?
Is carbu idd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIs carbu idd.
Dan is een 1.8 nog leuker zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenHeb je hier misschien iets aan?
http://www.motor-talk.de/forum/kalts...0-t370172.html
Ik hou het nog wat in de gaten en als het niet beter wordt, ga ik ermee naar de dealer. Al heb ik hen een jaar geleden al eens aangesproken over het feit dat hij bij koudstart nogal onregelmatig loopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
Dan is een 1.8 nog leuker zeker?
Uiteraard.
Comment
-
Wat denken jullie hiervan?
Ik vind die wel proper en 1e eigenaar, maar wel veel km's ... en geen kanteldakje.
Dus mss toch te duur.
Comment
-
Heel knappe kar.
Wij zijn ook aan het denken over een nieuwe daily. Mss even een polletje:
190E 1.8
of
190D 2.0 ?
1.8
+ naft
+ wegentaks
+ aankoopprijs aanzienlijk lager dan de diesel
+ eventueel gemakkelijk 'tunebaar' zonder problemen op keuring
- verbruik
190D
+ verbruik
+ betrouwbaarheid/eenvoudige techniek om aan te werken (e.g. geen injectiekop-zever)
- traag
- stinkt
- iets meer wegentaks
- hoge aankoopprijs
Verzekering zou ongeveer evenveel zijn...
Kar zou dienen om Vogue haar dagelijkse kar te worden. Kilometers/jaar weten we nog niet, zal sterk afhangen van de toekomst, maar reken maar rond de 15.000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenWat denken jullie hiervan?
Ik vind die wel proper en 1e eigenaar, maar wel veel km's ... en geen kanteldakje.
Dus mss toch te duur.
Prijs ligt wat hoog voor het aantaal km's maar als prijs zakt tot 2.000 euro dan is het wel de moeite.
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHeel knappe kar.
Wij zijn ook aan het denken over een nieuwe daily. Mss even een polletje:
190E 1.8
of
190D 2.0 ?
1.8
+ naft
+ wegentaks
+ aankoopprijs aanzienlijk lager dan de diesel
+ eventueel gemakkelijk 'tunebaar' zonder problemen op keuring
- verbruik
190D
+ verbruik
+ betrouwbaarheid/eenvoudige techniek om aan te werken (e.g. geen injectiekop-zever)
- traag
- stinkt
- iets meer wegentaks
- hoge aankoopprijs
Verzekering zou ongeveer evenveel zijn...
Kar zou dienen om Vogue haar dagelijkse kar te worden. Kilometers/jaar weten we nog niet, zal sterk afhangen van de toekomst, maar reken maar rond de 15.000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHeel knappe kar.
Wij zijn ook aan het denken over een nieuwe daily. Mss even een polletje:
190E 1.8
of
190D 2.0 ?
1.8
+ naft
+ wegentaks
+ aankoopprijs aanzienlijk lager dan de diesel
+ eventueel gemakkelijk 'tunebaar' zonder problemen op keuring
- verbruik
190D
+ verbruik
+ betrouwbaarheid/eenvoudige techniek om aan te werken (e.g. geen injectiekop-zever)
- traag
- stinkt
- iets meer wegentaks
- hoge aankoopprijs
Verzekering zou ongeveer evenveel zijn...
Kar zou dienen om Vogue haar dagelijkse kar te worden. Kilometers/jaar weten we nog niet, zal sterk afhangen van de toekomst, maar reken maar rond de 15.000.
190D Maar wel liefst de 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk BerichtenOnderhoud om de 5000 km, die 190 is wel in orde!
Prijs ligt wat hoog voor het aantaal km's maar als prijs zakt tot 2.000 euro dan is het wel de moeite.
@ matteus: een propere diesel is wel moeilijker te vinden dan een propere benzine denk ik.
zie bvb die 1.8 cocoon in het zoektopic van stradge
Comment
Comment