Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
    Best wel ja. Ik rij daar vlot 180 mee.
    Moet een zalig zicht zijn, zo'n oude benz tegen 180 zien voorbijsjeezen.
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

    1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
      Moet een zalig zicht zijn, zo'n oude benz tegen 180 zien voorbijsjeezen.
      Vraag maar eens aan C_X!

      Comment


      • Mijn stoof haalt dat ook als hij in vorm is
        Binnenkort eens proberen wat Autobahn te gaan doen om hem wat in te rijden en hopen dat de klepstoters wat loskomen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
          Best wel ja. Ik rij daar vlot 180 mee.
          195 op de teller

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Mijn stoof haalt dat ook als hij in vorm is
            Binnenkort eens proberen wat Autobahn te gaan doen om hem wat in te rijden en hopen dat de klepstoters wat loskomen
            Over die klepstoters.

            Grootste reden dat die beginnen ratelen is probleem met de koppakking.

            Voor de rest is het niet dringend en ga gerust 180 rijden

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Over die klepstoters.

              Grootste reden dat die beginnen ratelen is probleem met de koppakking.

              Voor de rest is het niet dringend en ga gerust 180 rijden
              Ik las het nog al, joy
              Maar dat hoeft er toch niet zeker mee te maken hebben, of is dat altijd?

              edit: en hoe weet je zeker dat het aan de koppakking ligt?
              Last edited by stradge; 17/06/2011, 01:21.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Over die klepstoters.

                Grootste reden dat die beginnen ratelen is probleem met de koppakking.

                Voor de rest is het niet dringend en ga gerust 180 rijden

                Ahzo. En wat is dan juist het probleem? Vernauwing van oliekanaal?

                Comment


                • Heeft er hier nog iemand een onderstel van een originele stoel van een 190? Liefst inclusief de godeldinges.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Ahzo. En wat is dan juist het probleem? Vernauwing van oliekanaal?
                    Oliekanaal voor de klepstoter-smering ligt niet zo heel ver van een van de cilinders.
                    Op die plaats slijt de koppakking door (kunnen haarscheurtjes zijn) waardoor bij de compressieslag van die cilinder het mengsel door die scheurtjes tot in het oliekanaal komt, wat tot "luchtbelletjes" in dat kanaal kan leiden, en waardoor de klepstoters tijdelijk een tekort aan olie krijgen, en zo dus dat getik veroorzaken.
                    Als dat getik enkel enkele seconden is bij opstarten maakt het niet uit, maar als de motor warm is, en het tikt nog steeds, is er een grote kans dat het de koppakking is.

                    En als je dan toch nokkenas etc er al uit hebt om de klepstoters te vervangen, kan je dus beter die koppakking mee vervangen, of je kan 5000km later heel het spelletje opnieuw starten

                    Comment


                    • leve de OM.60x .............

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Oliekanaal voor de klepstoter-smering ligt niet zo heel ver van een van de cilinders.
                        Op die plaats slijt de koppakking door (kunnen haarscheurtjes zijn) waardoor bij de compressieslag van die cilinder het mengsel door die scheurtjes tot in het oliekanaal komt, wat tot "luchtbelletjes" in dat kanaal kan leiden, en waardoor de klepstoters tijdelijk een tekort aan olie krijgen, en zo dus dat getik veroorzaken.
                        Als dat getik enkel enkele seconden is bij opstarten maakt het niet uit, maar als de motor warm is, en het tikt nog steeds, is er een grote kans dat het de koppakking is.

                        En als je dan toch nokkenas etc er al uit hebt om de klepstoters te vervangen, kan je dus beter die koppakking mee vervangen, of je kan 5000km later heel het spelletje opnieuw starten
                        *Slik*
                        Ik weet weeral waarvoor ik werk
                        Maar hoe weet ik dan zeker dat het de koppakking is? Oliedruk schommelt niet, hij rookt niet, geen mayo, geen stank, kvs verbruikt hij precies ook niet meer...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                          leve de OM.60x .............
                          Gelukkig heb jij een betrouwbare M103 zeg maar

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Gelukkig heb jij een betrouwbare M103 zeg maar


                            En die lekken niks aan olie, je kan net hun spoor niet volgen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              *Slik*
                              Ik weet weeral waarvoor ik werk
                              Maar hoe weet ik dan zeker dat het de koppakking is? Oliedruk schommelt niet, hij rookt niet, geen mayo, geen stank, kvs verbruikt hij precies ook niet meer...
                              Hoe je het zeker weet?

                              Als je na vervanging van klepstoters snel terug hetzelfde getik hebt

                              Klepstoters: +/- € 25 per stuk
                              Koppakking: +/- € 100

                              Dus je kan 250 euro uitgeven in de hoop 100 euro te besparen.
                              Maar met een beetje tegenslag moet je daarna nog eens 350 uitgeven.
                              (prijzen zijn richtprijzen van hbase.be, exacte bedragen gaan volgens mij lager liggen, maar dat kan ik nu niet zien)

                              Of je kan alles gewoon laten zitten en wennen aan het getik.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten


                                En die lekken niks aan olie, je kan net hun spoor niet volgen
                                Daarom dat ik het zeg. Elke motor heeft wel zijn zwakke punten.
                                En een beetje tikkende kleppen doet dat blok niet stilvallen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Hoe je het zeker weet?

                                  Als je na vervanging van klepstoters snel terug hetzelfde getik hebt

                                  Klepstoters: +/- € 25 per stuk
                                  Koppakking: +/- € 100

                                  Dus je kan 250 euro uitgeven in de hoop 100 euro te besparen.
                                  Maar met een beetje tegenslag moet je daarna nog eens 350 uitgeven.
                                  (prijzen zijn richtprijzen van hbase.be, exacte bedragen gaan volgens mij lager liggen, maar dat kan ik nu niet zien)

                                  Of je kan alles gewoon laten zitten en wennen aan het getik.
                                  Ok merci, een van de dagen eens checken. Ik kan niet wennen aan dat getik, en het wordt precies erger, het is echt luid met momenten

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Gelukkig heb jij een betrouwbare M103 zeg maar
                                    awel ja dat ook ja

                                    een voorkeur hebben is hier dodelijk he zeg
                                    Denken jullie nu echt dat ik de OM.60x slecht vind of wa?
                                    In mijn ogen zijn die blokken uit die tijd qua betrouwbaarheid knal hetzelfde, naft of diesel maakt nie uit
                                    of is het weer een excuus om gratuite te lachen

                                    Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten


                                    En die lekken niks aan olie, je kan net hun spoor niet volgen
                                    pfffff awel ik heb daar op gelet moet dan toch bij sommige veel meer zijn dan bij mij
                                    want elke dag zie ik plekjes op parkeerplaatsen naast de mijne
                                    van recentere wagens
                                    Last edited by ; 17/06/2011, 16:26.

                                    Comment


                                    • Als die voorkeur terecht is, is dat geen probleem.

                                      Bij u druipt het "eigen kind schoon kind" er teveel af

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Als die voorkeur terecht is, is dat geen probleem.
                                        Bij u druipt het "eigen kind schoon kind" er teveel af
                                        en welk ander kind vind ik er teveel afdruipend lelijk?

                                        kijk ik ga het een samenvatten: waarom was een 300E duurder dan een 200D ?
                                        daar ergens ga je mijn ondertoon vinden

                                        zoals iedereen
                                        Last edited by ; 17/06/2011, 16:34.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                          en welk ander kind vind ik er teveel afdruipend lelijk?

                                          kijk ik ga het een samenvatten: waarom was een 300E duurder dan een 200D ?
                                          daar ergens ga je mijn ondertoon vinden

                                          zoals iedereen
                                          Waarom was een 300E-24 duurder dan de 300E?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X