Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Op wieldoppen!
    Vind ik leuk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
      Als we mekaar eens passeren moet ge der zeker eens een toerke mee doen, prob is dat ik geen verschil voel van die stabi omdat... Ik alles in 1 keer heb vervangen en niet stap voor stap.

't Is trouwens geen E500 stabi maar een E60 amg stabi en evoII stabi achteraan.

6.0 met turbo's op wieldoppen

Zou daar een V12 in te lepelen zijn?

Comment

• Schitterend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
          Is deze de ex van Avantus?

km-stand lijkt me ongeveer gelijk en staat van de zetel ook.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Kar stond gisteren in Mechelen geparkeerd. Ik herken de nummerplaat, "BeNZ". Had natuurlijk niet door het de ex van Avanti is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
            Is deze de ex van Avantus?

km-stand lijkt me ongeveer gelijk en staat van de zetel ook.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Die heeft waarschijnlijk z'n verkeerstaks in de bus gekregen
            Blijft een mooi ding!

Comment

• In Mechelen zal die wel rap terug verkocht zijn
              Die letzten Worte ...
              ... eines Diesel-Fahrers:
              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
              W201 BENZIN

Comment

• Idd naar Mechelen verkast

Comment

• Ik zit nog altijd met een vreemde ratel/nagel/rammel in verstuiver 1 tot 1500 rpm na het vervangen vd koppakking, het lijkt ook alsof hij wat meer rookt/stinkt aan de uitlaat. Al enkele keren de verstuiver losgedraaid, naar het schijnt ontlucht dat, maar het helpt niet, ATF in de diesel ook niet,... Iemand hier een idee? Iemand zei dat ik maar een nieuwe verstuiver moest steken, maar ik geloof niet dat hij plots eraan is na een reparatie. Ik denk aan lucht/vuil?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Ik zit nog altijd met een vreemde ratel/nagel/rammel in verstuiver 1 tot 1500 rpm na het vervangen vd koppakking, het lijkt ook alsof hij wat meer rookt/stinkt aan de uitlaat. Al enkele keren de verstuiver losgedraaid, naar het schijnt ontlucht dat, maar het helpt niet, ATF in de diesel ook niet,... Iemand hier een idee? Iemand zei dat ik maar een nieuwe verstuiver moest steken, maar ik geloof niet dat hij plots eraan is na een reparatie. Ik denk aan lucht/vuil?

Lucht niet. Dat je die moet lossen om te ontluchten is ook zever². Zo'n systeem ontlucht zichzelf.

Als het écht 100% zeker uit de verstuiver komt, zit er maar één (degelijke) oplossing op: vervangen.

Comment

Lucht niet. Dat je die moet lossen om te ontluchten is ook zever². Zo'n systeem ontlucht zichzelf.

Als het écht 100% zeker uit de verstuiver komt, zit er maar één (degelijke) oplossing op: vervangen.
                      Mja 100% zeker niet, maar het valt wel op dat de rammel stopt wanneer ik de bevestiging van verstuiver 1 losdraai (tot het punt dat de motor begint te sputteren en de diesel er wat uitkomt). Ik vijs hem er volgende week uit en doe hem binnen bij een kerel die verstuivers reviseert, als hij niet meer te maken is steek ik een nieuwe. Hopelijk ligt het dan wel daaraan en niet aan de leiding ernaartoe ofzo. Het mag even gaan stoppen, kosten dat ik al aan dat ding gedaan heb... Hij rijdt nog wel goed gelukkig, maar stationair heeft hij nog nooit gedraaid zoals het hoort en als hij even stilgestaan heeft rammelen de klepstoters ook weer wat af en toe *zucht*. Maar rijden blijft

Comment

Dat is toch bij de meeste auto's zo? Althans bij alle benzen die ik al gereden heb.
                        Vreemd. Ale, heb dat nog nooit echt geprobeerd, in den tijd met mijn 190D eens per ongeluk en viel stil en paar weken terug iemand anders met mijn C220, viel ook stil.

Comment

• 190 heeft turbotechniek nodig
                          motor mag niet meer wegen dan de rest

Comment

• Het valt me op dat er in de mijne soms een erg hoog gezoem/gezang hoorbaar is achteraan, vooral bij remmen op de motor, gas lossen en met momenten op hogere snelheden als op de autostrade, waarschijnlijk het differentieel dat ik hoor dus. Is dat eigen aan een 190(/oude auto) of moet ik me zorgen beginnen maken over het diff?

Comment

• diff is inderdaad een gekend punt bij de w201

Comment

• Ge moet eens in mijn kar komen zitten, dan wete wa lawaai is

Banden, remmen, diff, steentjes, ploffen in de uutlaat, motor, vreemde tikken, alles hoor je

Comment

• uitdaging aangenomen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                                    Ge moet eens in mijn kar komen zitten, dan wete wa lawaai is

Banden, remmen, diff, steentjes, ploffen in de uutlaat, motor, vreemde tikken, alles hoor je
                                    Da's mij een pak te hardcore, maar het moet voor een serieuze hoeveelheid extra beleving zorgen

Net te horen gekregen dat ik waarschijnlijk zaterdag naar Italïe rij met de mijne, eens benieuwd of hij zich gedraagt
                                    Ik blijft wel met een rammel van de verstuiver tot 1500 rpm zitten maar hij rijdt goed voorlopig dus hopelijk krijg ik daar geen last van

Comment

• ik was gister op babybezoek bij vrienden van wie de vrouw op haar 18e de 190d van opa kreeg, ikke ergens wel stikjaloers toen

nu is ze 30, 2de kindje net geboren, 190d heeft geen isofix + hij begon naar mazout te stinken + ze kreeg de renault modus van zelfde opa
                                      resultaat 190d is net verkocht voor 1250 gekeurd zonder enig probleem behalve mazoutgeur op 275000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik was gister op babybezoek bij vrienden van wie de vrouw op haar 18e de 190d van opa kreeg, ikke ergens wel stikjaloers toen

nu is ze 30, 2de kindje net geboren, 190d heeft geen isofix + hij begon naar mazout te stinken + ze kreeg de renault modus van zelfde opa
                                        resultaat 190d is net verkocht voor 1250 gekeurd zonder enig probleem behalve mazoutgeur op 275000
                                        Koopje tegenwoordig! Ik zou het zo moeilijk hebben om een auto weg te doen die ik zolang had

Comment

• Comment

Working...
                                          X