Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
    hebde geen intresse meer in mijn grootvader zijne 190 2.3 16v? motor is perfect, carroserie beetje werk
    haha, juist, nog niet geantwoord. Maar ik heb dit weekend naar een gaan kijken (geen onderhoudshistorie) en die heeft me doen inzien dat ik beter eerst eens kijk wat er effectief moet gedaan worden aan mijn eigen motor. (het valt iets teveel op ook ).

Wel een leuk machinetje. Het zou prachtig zijn, mocht ik mijn vriendin kunnen overtuigen als haar wagentje (mocht ze eentje nodig hebben binnen een paar maand om te gaan werken), maar ze wil iets moderns en zuinigs (al versta ik dat laatste nog wel, maar dat eerste )

Comment

hebde geen intresse meer in mijn grootvader zijne 190 2.3 16v? motor is perfect, carroserie beetje werk
      Wat is "een beetje werk"?

Comment

• plek roest bovenaan wielboog achterwiel, electronica (metertjes die niet meer werken) en zeer grondige kuisbeurt motorruimte en interieur (jaren stof verzamelt) interieur is in prima staat.
        dat is t zowat, rijdt perfect
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Andere 190 rijders ook last van sterk aanwezig onderstuur in het nat ? In sommige natte bochten is het echt *boenk* rechtdoor met zo'n grommend geluid van de banden. Misschien door de zware dieselmotor voorin? Er liggen nog vrij goede Dayton Banden op (rommelmerk volgens mij), uitlijning is Sportline maar volgens mij niet 100% recht want hij trekt naar rechts, kan een combinatie van deze dingen (in goede staat verkerende maar brolbanden + niet perfecte uitlijning) dit veroorzaken of is elke 190 zo onderstuurd in het nat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Andere 190 rijders ook last van sterk aanwezig onderstuur in het nat ? In sommige natte bochten is het echt *boenk* rechtdoor met zo'n grommend geluid van de banden. Misschien door de zware dieselmotor voorin? Er liggen nog vrij goede Dayton Banden op (rommelmerk volgens mij), uitlijning is Sportline maar volgens mij niet 100% recht want hij trekt naar rechts, kan een combinatie van deze dingen (in goede staat verkerende maar brolbanden + niet perfecte uitlijning) dit veroorzaken of is elke 190 zo onderstuurd in het nat?
            Ik krijg mijn 124 bijna nooit scheef ...
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Andere 190 rijders ook last van sterk aanwezig onderstuur in het nat ? In sommige natte bochten is het echt *boenk* rechtdoor met zo'n grommend geluid van de banden. Misschien door de zware dieselmotor voorin? Er liggen nog vrij goede Dayton Banden op (rommelmerk volgens mij), uitlijning is Sportline maar volgens mij niet 100% recht want hij trekt naar rechts, kan een combinatie van deze dingen (in goede staat verkerende maar brolbanden + niet perfecte uitlijning) dit veroorzaken of is elke 190 zo onderstuurd in het nat?
              Met mijn 1.8 ook nooit onder of overstuur gehad behalve in sneeuw. Zou wel eens aan uw banden kunnen liggen. Onze 250D moet al serieus uitgelokt worden voor 'drama', bijvoorbeeld overdrijven op een rondpunt met winterbanden. Dan krijg je onderstuur dat overstuur wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                Ik krijg mijn 124 bijna nooit scheef ...
                zelfs 300CE automaat is moeilijk zonder regen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  zelfs 300CE automaat is moeilijk zonder regen.
                  Ik met moeite in de sneeuw, en als de kont uitbreekt corrigeert hij zich meteen weer
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Ik dacht het al wel, met m'n vorige zelden last van gehad precies. Ik steek het op de cheape banden die de vorige eigenaar er nog onder gezet heeft: http://www.rezulteo-tyres.co.uk/dayt...t-review-19355
                    "Wet grip 4/10" is natuurlijk gene vette
                    Scheef krijgen is bij mij niet zo moeilijk eerlijk gezegd, maar meestal lok ik het dan ook wel wat uit. Op een nat rondpunt zet ik hem met een duwtje gas meteen scheef en zelfs bij het afslaan bergop krijg ik hem erg gemakkelijk in overstuur dat kan wel heel leuk zijn, maar dat onderstuur is echt wel irritant Ben eens benieuwd wat een set Gulli's met deftige banden gaat doen, maar eerst deze nog wat cremeren dan maar en sparen voor klepstoters

Comment

plek roest bovenaan wielboog achterwiel, electronica (metertjes die niet meer werken) en zeer grondige kuisbeurt motorruimte en interieur (jaren stof verzamelt) interieur is in prima staat.
                      dat is t zowat, rijdt perfect
                      Lijkt mij goed te doen, wat is de vraagpijs van dat ding?

Comment

• Banden doen veel.
                        Banden op mijn 190E, ouwe rommel met veel profiel hebben 0 grip.

Wat bedoel je met uitlijning is sportline? Da's toch verkeerd als je die ophanging niet hebt?
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik dacht het al wel, met m'n vorige zelden last van gehad precies. Ik steek het op de cheape banden die de vorige eigenaar er nog onder gezet heeft: http://www.rezulteo-tyres.co.uk/dayt...t-review-19355
                          "Wet grip 4/10" is natuurlijk gene vette
                          Scheef krijgen is bij mij niet zo moeilijk eerlijk gezegd, maar meestal lok ik het dan ook wel wat uit. Op een nat rondpunt zet ik hem met een duwtje gas meteen scheef en zelfs bij het afslaan bergop krijg ik hem erg gemakkelijk in overstuur dat kan wel heel leuk zijn, maar dat onderstuur is echt wel irritant Ben eens benieuwd wat een set Gulli's met deftige banden gaat doen, maar eerst deze nog wat cremeren dan maar en sparen voor klepstoters
                          Kom een keer langs en ga testen met de mijne in de regen.

Gezien wat er vervangen is en wat eronder zit zou je moeten denken dat die reageert zoals een 190 hoort te reageren.

Ik kan onderstuur uitlokken ja, evenals overstuur. Maar ik vind dat dat ding van mij verschrikkelijk neutraal op de baan ligt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Banden doen veel.
                            Banden op mijn 190E, ouwe rommel met veel profiel hebben 0 grip.

Wat bedoel je met uitlijning is sportline? Da's toch verkeerd als je die ophanging niet hebt?
                            Nee was niet nodig, staat gewoon net iets scherper uitgelijnd. Naar het schijnt toch ?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Kom een keer langs en ga testen met de mijne in de regen.

Gezien wat er vervangen is en wat eronder zit zou je moeten denken dat die reageert zoals een 190 hoort te reageren.
                            Ik kan onderstuur uitlokken ja, evenals overstuur. Maar ik vind dat dat ding van mij verschrikkelijk neutraal op de baan ligt.
                            Ok
                            Maar aan de mijne is nu toch ook al wat vervangen: spoorstangen, stuurchappen en hulppitmanarm + beste banden vooraan
                            Misschien ook de banden vooraan wat platter zetten want alles staat op 2,3 geloof ik.

Comment

• 2.3 is goed.

Comment

Nee was niet nodig, staat gewoon net iets scherper uitgelijnd. Naar het schijnt toch ?
                                Sportline is lager he?

Je kan volgens mij toch nooit hetzelfde camber instellen als je een andere hoogte hebt. Bij sportline zal dat negatiever zijn dan origineel. Met uitlijnen kan je wel wat bijstellen maar toch niet zo'n grote correctie als met dat hoogteverschil.
                                Of is die ophanging werkelijk helemaal anders met wat kortere draagarmen?

Los daarvan, de oorzaak van dat onderstuur zijn voor 90% die banden. Niets is slechter dan oude C-banden.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Sportline is lager he?

Je kan volgens mij toch nooit hetzelfde camber instellen als je een andere hoogte hebt. Bij sportline zal dat negatiever zijn dan origineel. Met uitlijnen kan je wel wat bijstellen maar toch niet zo'n grote correctie als met dat hoogteverschil.
                                  Of is die ophanging werkelijk helemaal anders met wat kortere draagarmen?

Los daarvan, de oorzaak van dat onderstuur zijn voor 90% die banden. Niets is slechter dan oude C-banden.
                                  Het zal natuurlijk niet rijden als een echte Sportline, maar mij is verteld dat het hem gewoon net iets scherper maakt zonder nadelen buiten misschien wat extra bandenslijtage (is goed want de huidige rommel is rommel). Moet wel zeggen dat ik nog meer onderstuur had met de vorige uitlijning (maar die was dan ook goed krom). Kan iemand dat bevestigen, of zet ik hem toch beter weer origineel?
                                  De banden zijn bij mijn weten trouwens nog van een recent bouwjaar hoor, ze waren vrij nieuw toen ik m'n auto ophaalde. Maar Dayton klinkt nu niet echt kwalitatief en op internet vind ik er niet veel van, vooral Poolse sites
                                  Ben eens benieuwd.

Comment

• Camber vooraan kan je wel instellen als sportline hé. Ook al staat je kar op andere hoogte. Ook sporing kan je gewoon afstellen.

Achteraan kan je niets instellen behalve sporing, dat is bij sportline ophanging ook zo. Maar daar heb je inderdaad bij een sportlineophanging meer camber.

Comment

Ok
                                      Maar aan de mijne is nu toch ook al wat vervangen: spoorstangen, stuurchappen en hulppitmanarm + beste banden vooraan
                                      Misschien ook de banden vooraan wat platter zetten want alles staat op 2,3 geloof ik.
                                      Denk dat 2.1 voorgeschreven is, dus 2.3 is zeker goed.

al die dingen die jij vervangen hebt zijn bij mij net niet vervangen

Het zijn vooral de onderste driehoeken en schokdempers die ervoor zorgen dat je een goede wegligging hebt he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Camber vooraan kan je wel instellen als sportline hé. Ook al staat je kar op andere hoogte. Ook sporing kan je gewoon afstellen.

Achteraan kan je niets instellen behalve sporing, dat is bij sportline ophanging ook zo. Maar daar heb je inderdaad bij een sportlineophanging meer camber.
                                        Ah voila, nog eens tegoei laten doen als ik een nieuwe set wielen heb want het trekt op den hond zijn kloten nu

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Denk dat 2.1 voorgeschreven is, dus 2.3 is zeker goed.

al die dingen die jij vervangen hebt zijn bij mij net niet vervangen

Het zijn vooral de onderste driehoeken en schokdempers die ervoor zorgen dat je een goede wegligging hebt he.
                                        Ja die dingen die ik verving was om de speling van m'n rechterwiel te krijgen
                                        Maar dan kan ik die dingen ook eens gaan vervangen binnenkort, zal wel weer wat kosten

Comment

• e b a y

Comment

Working...
                                          X