Nu ben ik vreselijk nieuwsgierig wat ''die andere auto'' is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
X
-
Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenWas even verward. Iets te snel gelezen. 190 2.0 met 2.3 blok in geplaatst door AMG (?) dus.
Jongetje, ik denk dat je nog steeds verward bent.
Het al dan niet origineel 'AMG' zijn van een voertuig heeft niets te maken met de motor die erin zit. In 1985 was 'een échte AMG' een Mercedes die door een officiële AMG-verdeler was omgebouwd (= getuned) met AMG-onderdelen. Of dat nu een 190D was met enkel wielen en een AMG-spoiler, of een volledig geprepareerde 190E 3.2, maakte niet uit. Beide waren "AMG's".
Nuja, in principe, volgens jouw redenering was dit oorspronkelijk inderdaad een 'échte' AMG. De motor was een 2 liter met een AMG leistungstufe I, dus 145pk i.p.v. 122. Indertijd door mijn vader zelf omgebouwd, deze auto.
Ergens in de loop der jaren, en in de loop der eigenaren, zal er waarschijnlijk ooit iets aan de motor kapotgegaan zijn, want men heeft er dan een andere 2 liter motor ingelegd, een niet-getuned blok.
Zo is m'n vader die in 1995 per toeval tegengekomen en heeft de auto gekocht van de toenmalige eigenaar. Ik heb er in 2010 zelf die 2.3 turbo motor ingelegd omdat ik de standaard 2 liter motor te braaf vond, en niet vond passen bij de rest van de auto.
Comment
-
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen wilde gok, maar papiers sont important
Papiers sont important inderdaad. Daarom dat ik dit ook wil opgelost hebben voor effectief te verkopen. Zonder papieren is een auto niet veel waard, tenzij voor stukken.
Comment
-
Zou ook mooi staan naast m'n IS. Maar m'n bankrekening denkt daar anders over. :<
Btw, Matteus: http://www.autoforum.be/showthread.p...ardige-Olie%29
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenGe weet wat u te doen staat. (goede) turbokit + degelijke opleg (nader te bespreken): it's yours.
@ian: AMG ging alsvolgt (pre 1993). Je kocht een Mercedes en ging er dan mee naar een oficiele AMG marchand zoals matteus zijn vader er vroeger een was, vanaf dan had je een originele AMG en dat geldt voor alle merken van toen en zelf nu nog steeds bij tuners zoals Brabus.
Hoewel je vanaf +- 91 a 92 een 190E 3.2 AMG bij de Mercedes dealer kon bestellen en zelfs enkel de motor los. (M103 3.2 12 klepper)
Dus, of je nu aan matteus z'n pa enkel een stuur vroeg of een volledige breitversion met alle toeters en bellen op, je had een originele AMG en van dat tijdperk ben ik net zo gek
Comment
-
Stoere spoiler!
En belastingvrij uiteraard!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
Comment
-
Hier ook even melden:
Wegens upgrade van de remmen op m'n 300TE vooraan, verkoop ik de originele remmerij. Ideaal als upgrade voor op een 190 (op de 190 AMG zitten ook 300E remmen).
Het betreft:
2 remklauwen
2 remblokhouders
2 kabels voor de slijtcontacten (van de klauw tot in het schutbord)
2 remleidingen
Ze zien er een beetje roestig uit maar zijn in perfect werkende toestand (rubbers goed, geen lekkages, geen overmatige speling op de asjes, etc), en een beetje handige harry kan ze gemakkelijk terug proper zetten door wat te schuren en te spuiten.
De schijven en blokken zitten er niet bij want deze heb ik volledig opgereden.
50 euri voor het setje.
Comment
-
Stel je voor
Lol @ oude vrouw
Jammer dat de deuren nog in 4-deurs formaat zijn en dat de achterste zijruiten ook copy-paste zijn van een 4-deurs ipv aangepast naar 2-deurs (zonder zwarte 'streep').
Comment
-
190 break:
(jammer dat de achterkant niet te zien is)
Nog een versie:
Comment
-
Comment
-
Raar zicht:
Comment
Comment