Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten2.5 diesels zijn top
heb er sinds een paar dagen ook terug één
Als ik dan toch nen diesel moet kiezen opteer ik voor het geblazen ding.
Iedereen die hier zo lyrisch doet over de diesels en hoe schitterend ze wel nie zijn is toch echt vergeten dat Benz schitterende benzinemotoren heeft gemaakt.
Comment
-
Enkel met de 1.8 benz (van Djenne) en 2.5d (van Kenny) gereden tot nu toe.. Bij beiden was ik onder de indruk. Van de 1.8 is het wel al een tijdje geleden en was het wel de eerste keer dat ik met een Benz reed (en die ster op de motorkap deed ook veel aan het 'wow' gevoel.) En bij de 2.5D was het vooral de ervaring van het verschil tov m'n S124 2.5D.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Een 190D rijdt fantastisch! Je kan geen betere daily hebben met een verbruik van maar 5.3lBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenJe kan tegelijk ook geen tragere daily hebben dus direkt niet de meest perfecte daily.
nen 190D, is dat diene met 72pk? die doet de 0-100 in 15,9sec, top van 156km/H.
ne golf 2 1.6D. 0-100 in 17,5sec en top van 148km/h. die 17sec haal ik toch niet zenne, ik zit zo rond de 23sec nu en trek goed door naar het rood. maar zo zo zuinig(gemiddeld 4,4liter gemeten over 60 000km en absoluut record van 3,43L/100km).
Comment
-
190D doet 18,1sec 200D 18,5 ongeveer... Ter vergelijking een 123 300D doet er iets van een 17,5 sec over ongeveer ... Een 200D 123 deed meer dan 35sec...
Dat golfje diesel van CX ... 16sec? ?Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
En om mee te geven. In het dagelijkse verkeer ben ik meestal de snelste die weg is aan het verkeerslicht met mijn 200D of 190DBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenEn om mee te geven. In het dagelijkse verkeer ben ik meestal de snelste die weg is aan het verkeerslicht met mijn 200D of 190D) doet +- 40 seconden naar 100 en zelfs daar ben ik regelmatig den eerste mee weg aan de lichten
300CD die ik eens in bruikleen kreeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten190D doet 18,1sec 200D 18,5 ongeveer... Ter vergelijking een 123 300D doet er iets van een 17,5 sec over ongeveer ... Een 200D 123 deed meer dan 35sec...
Dat golfje diesel van CX ... 16sec? ?
en t ging even rap met 4kinderen op de achterbank en 500kg steenpuin op de remork aan den trekhaak :-).
diene had VEEEEEL km's. rond de 360 000km is diene zijn km teller gesneuveld (heb ik nog ergens liggen hier). kwam toen een teller in met 145k erop. auto is bij ons vertrokken met weer bijna 400k km erop.
auto werd opgekocht voor de motor in een camionette te leggen. de kas zelf was rot van deze benz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenBeste moteur in nen 190 is de 6 cilinder benzine zonder twijfel voor mij, heb met alle motorisaties gereden in een 190 (uitgezonderd evo's ma bon heb zowel met de standaard 2.3-16 als 2.5 gereden) en de de 6 pitters zijn veruit de leukste allrounders en ze hebben tenminste een beetje pk's in vergelijking met die dieselstoven.
Als ik dan toch nen diesel moet kiezen opteer ik voor het geblazen ding.
Iedereen die hier zo lyrisch doet over de diesels en hoe schitterend ze wel nie zijn is toch echt vergeten dat Benz schitterende benzinemotoren heeft gemaakt.
geblazen diesel ding heb ik nog gezocht, maar amper te vinden en meestal automaat en verneukt. Mijn eisen waren: handgeschakeld , schuifdak en de rest bouw ik er wel in...
Geen turbo gevonden voor minder dan 5K€. Dan maar een 2.5 zonder turbo gekocht, ook content van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenwij reden vroeger thuis rond met een 240D 123. die haalde de 0-100 met VEEEEEEL zwarten doemp achter hem in de volle 33sec.
en t ging even rap met 4kinderen op de achterbank en 500kg steenpuin op de remork aan den trekhaak :-).
diene had VEEEEEL km's. rond de 360 000km is diene zijn km teller gesneuveld (heb ik nog ergens liggen hier). kwam toen een teller in met 145k erop. auto is bij ons vertrokken met weer bijna 400k km erop.
auto werd opgekocht voor de motor in een camionette te leggen. de kas zelf was rot van deze benzis, ook al weegt die als break meer. Ik heb die nooit gemeten, maar 33 sec lijkt me eerder een 200d geweest te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichtenmin of meer akkoord met u ja, moest ik niet zo veel km's doen had ik ook een benzine allicht.
geblazen diesel ding heb ik nog gezocht, maar amper te vinden en meestal automaat en verneukt. Mijn eisen waren: handgeschakeld , schuifdak en de rest bouw ik er wel in...
Geen turbo gevonden voor minder dan 5K€. Dan maar een 2.5 zonder turbo gekocht, ook content van.
Maar Mijn voorliefde gaat naar de 6 in lijn. Ik denk dat een swap naar een M104 3.0-24 met KE-jetronic fantastisch moet zijn, of met een ombouw naar de 3.6 AMG blok al is dat al wat ingewikkelder omdat die met een EFI zit. De 3.0-24 is een direkte swap zoals ik deed met de 3.0-12.
Hoort da 3 literke gaan in mijn 190(bobo, nie kijken jij gaat da nie leuk vinden)
Comment
-
Dat borstelachtig textiel? Op die oude 190 van mij zat dat alleszins.
Ik heb het eens vervangen bij mijn 123. Moest exemplaren van een 126 of 116 zelf op maat afzagen en het vervangen zelf houdt niets is. Die borstels zijn voornamelijk bedoeld om alle vuil te weren uit de gootjes zodat de afvoeren niet verstoppen want dan roest de bak door of loopt het water binnen. Geloof dat die dingen een veertigtal euro kostten.
Comment
Comment