Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.


    Gekende gebreken zichtbaar, welke bedoelt ie?

    Wat gaat zo'n EVO1 in topstaat?

    Comment




    • prachtig vind ikzelf

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
        2.5 diesels zijn top
        heb er sinds een paar dagen ook terug één
        Beste moteur in nen 190 is de 6 cilinder benzine zonder twijfel voor mij, heb met alle motorisaties gereden in een 190 (uitgezonderd evo's ma bon heb zowel met de standaard 2.3-16 als 2.5 gereden) en de de 6 pitters zijn veruit de leukste allrounders en ze hebben tenminste een beetje pk's in vergelijking met die dieselstoven.

        Als ik dan toch nen diesel moet kiezen opteer ik voor het geblazen ding.

        Iedereen die hier zo lyrisch doet over de diesels en hoe schitterend ze wel nie zijn is toch echt vergeten dat Benz schitterende benzinemotoren heeft gemaakt.
        Last edited by ; 10/11/2014, 20:56.

        Comment


        • Enkel met de 1.8 benz (van Djenne) en 2.5d (van Kenny) gereden tot nu toe.. Bij beiden was ik onder de indruk. Van de 1.8 is het wel al een tijdje geleden en was het wel de eerste keer dat ik met een Benz reed (en die ster op de motorkap deed ook veel aan het 'wow' gevoel. ) En bij de 2.5D was het vooral de ervaring van het verschil tov m'n S124 2.5D.

          E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • Een 190D rijdt fantastisch! Je kan geen betere daily hebben met een verbruik van maar 5.3l
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

            Comment


            • Je kan tegelijk ook geen tragere daily hebben dus direkt niet de meest perfecte daily.

              Comment


              • Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                  Je kan tegelijk ook geen tragere daily hebben dus direkt niet de meest perfecte daily.
                  echt?
                  nen 190D, is dat diene met 72pk? die doet de 0-100 in 15,9sec, top van 156km/H.
                  ne golf 2 1.6D. 0-100 in 17,5sec en top van 148km/h. die 17sec haal ik toch niet zenne, ik zit zo rond de 23sec nu en trek goed door naar het rood. maar zo zo zuinig (gemiddeld 4,4liter gemeten over 60 000km en absoluut record van 3,43L/100km).
                  Last edited by ; 11/11/2014, 08:58.

                  Comment


                  • 190D doet 18,1sec 200D 18,5 ongeveer... Ter vergelijking een 123 300D doet er iets van een 17,5 sec over ongeveer ... Een 200D 123 deed meer dan 35sec...


                    Dat golfje diesel van CX ... 16sec? ?
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                    Comment


                    • En om mee te geven. In het dagelijkse verkeer ben ik meestal de snelste die weg is aan het verkeerslicht met mijn 200D of 190D
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                      Comment


                      • Ik benoem mijne strontgolf dan ook nie als perfecte daily

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                          En om mee te geven. In het dagelijkse verkeer ben ik meestal de snelste die weg is aan het verkeerslicht met mijn 200D of 190D
                          Dat is geen referentie, mijn bus (getest ) doet +- 40 seconden naar 100 en zelfs daar ben ik regelmatig den eerste mee weg aan de lichten

                          300CD die ik eens in bruikleen kreeg

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                            190D doet 18,1sec 200D 18,5 ongeveer... Ter vergelijking een 123 300D doet er iets van een 17,5 sec over ongeveer ... Een 200D 123 deed meer dan 35sec...


                            Dat golfje diesel van CX ... 16sec? ?
                            wij reden vroeger thuis rond met een 240D 123. die haalde de 0-100 met VEEEEEEL zwarten doemp achter hem in de volle 33sec.
                            en t ging even rap met 4kinderen op de achterbank en 500kg steenpuin op de remork aan den trekhaak :-).

                            diene had VEEEEEL km's. rond de 360 000km is diene zijn km teller gesneuveld (heb ik nog ergens liggen hier). kwam toen een teller in met 145k erop. auto is bij ons vertrokken met weer bijna 400k km erop.
                            auto werd opgekocht voor de motor in een camionette te leggen. de kas zelf was rot van deze benz

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                              Beste moteur in nen 190 is de 6 cilinder benzine zonder twijfel voor mij, heb met alle motorisaties gereden in een 190 (uitgezonderd evo's ma bon heb zowel met de standaard 2.3-16 als 2.5 gereden) en de de 6 pitters zijn veruit de leukste allrounders en ze hebben tenminste een beetje pk's in vergelijking met die dieselstoven.

                              Als ik dan toch nen diesel moet kiezen opteer ik voor het geblazen ding.

                              Iedereen die hier zo lyrisch doet over de diesels en hoe schitterend ze wel nie zijn is toch echt vergeten dat Benz schitterende benzinemotoren heeft gemaakt.
                              min of meer akkoord met u ja, moest ik niet zo veel km's doen had ik ook een benzine allicht.
                              geblazen diesel ding heb ik nog gezocht, maar amper te vinden en meestal automaat en verneukt. Mijn eisen waren: handgeschakeld , schuifdak en de rest bouw ik er wel in...
                              Geen turbo gevonden voor minder dan 5K€. Dan maar een 2.5 zonder turbo gekocht, ook content van.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                wij reden vroeger thuis rond met een 240D 123. die haalde de 0-100 met VEEEEEEL zwarten doemp achter hem in de volle 33sec.
                                en t ging even rap met 4kinderen op de achterbank en 500kg steenpuin op de remork aan den trekhaak :-).

                                diene had VEEEEEL km's. rond de 360 000km is diene zijn km teller gesneuveld (heb ik nog ergens liggen hier). kwam toen een teller in met 145k erop. auto is bij ons vertrokken met weer bijna 400k km erop.
                                auto werd opgekocht voor de motor in een camionette te leggen. de kas zelf was rot van deze benz
                                Serieus trage 240 dan toch. Ik ben vrij zeker dat mijn 240TD een pak "sneller" is, ook al weegt die als break meer. Ik heb die nooit gemeten, maar 33 sec lijkt me eerder een 200d geweest te zijn.
                                Die letzten Worte ...
                                ... eines Diesel-Fahrers:
                                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                W201 BENZIN

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                  min of meer akkoord met u ja, moest ik niet zo veel km's doen had ik ook een benzine allicht.
                                  geblazen diesel ding heb ik nog gezocht, maar amper te vinden en meestal automaat en verneukt. Mijn eisen waren: handgeschakeld , schuifdak en de rest bouw ik er wel in...
                                  Geen turbo gevonden voor minder dan 5K€. Dan maar een 2.5 zonder turbo gekocht, ook content van.
                                  Moet u nie verantwoorden tegen mij hoor, was maar mijn mening maar ik vind het zo spijtig dat hier vergeten wordt welke geweldige benzinemotoren mercedes heeft gemaakt om in die karretjes te leggen. Hell mijn 2.0 benzine was echt een plezant moteurke, trekkracht laag in de toeren en geen al te grote lawaaimaker.

                                  Maar Mijn voorliefde gaat naar de 6 in lijn. Ik denk dat een swap naar een M104 3.0-24 met KE-jetronic fantastisch moet zijn, of met een ombouw naar de 3.6 AMG blok al is dat al wat ingewikkelder omdat die met een EFI zit. De 3.0-24 is een direkte swap zoals ik deed met de 3.0-12.

                                  Hoort da 3 literke gaan in mijn 190 (bobo, nie kijken jij gaat da nie leuk vinden)

                                  Comment


                                  • Als er nog iemand een mint 2.5-16 zoekt, de mijne mag er helaas vantussen omdat ik hem niet meer ga kunnen stallen.

                                    Letterlijk geen kras, deukje of roest, een zeer grote boel nieuwe onderdelen, en rijdt 100% perfect

                                    Comment


                                    • Heeft er iemand ervaring met het vervangen van schuifdak afdichtingen? Vooral die aan de zijkant zijn bij mij aan vervanging toe, het regent los binnen (water wordt via gootjes afgevoerd, maar een dak dat onder water staat is niet echt goed)

                                      Comment


                                      • Dat borstelachtig textiel? Op die oude 190 van mij zat dat alleszins.
                                        Ik heb het eens vervangen bij mijn 123. Moest exemplaren van een 126 of 116 zelf op maat afzagen en het vervangen zelf houdt niets is. Die borstels zijn voornamelijk bedoeld om alle vuil te weren uit de gootjes zodat de afvoeren niet verstoppen want dan roest de bak door of loopt het water binnen. Geloof dat die dingen een veertigtal euro kostten.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                        Comment


                                        • Veel centen voor een 1.8, maar wel een leuke staat:
                                          Mercedes-Benz 190 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
                                          Die letzten Worte ...
                                          ... eines Diesel-Fahrers:
                                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                          W201 BENZIN

                                          Comment

                                          Working...
                                          X