Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je nu dat geld eens spendeert aan een complete respray ipv aan een andere Benz, zou dat niet nuttiger zijn? Allee ik kan ergens die "verzameldrang" wel verstaan, heb dat ook gehad (en krijg dat dankzij dit forum en tweedehandssites soms terug ). Maar zie eigenlijk ook het nut niet in om naast een S124 nog een W201 aan te schaffen, tenzij een snellere versie. Als het is om stukken van uw benz naar de avondschool te voeren kunt ge ook is iets anders dan een benz pakken. Een goedkoop krel waar al is een kras of deuk mag inkomen.
Je hebt gelijk, maar toen ik gisteren in de carrosserie avondles was, waar het met de dag triestiger wordt qua materiaal etc (schuurpapier al weken niet meer bijgevuld, iemand die zn kofferdeksel tot 2x toe tevergeefs hervernist heeft omdat het vol stof doordat de spuitcabine niet stofvrij is etc. etc.), had ik weer eens veel spijt dat ik ooit beginnen schuren ben aan de S124.. Zit te denken om na dit jaar te stoppen met die avondles (is al 't 5de jaar dat ik dat volg en heb amper iets bijgeleerd, behalve schuren dan). Een hele auto herspuiten (van dit formaat) daar is eigenlijk bijna niet mogelijk.
Achteraan rechts aan de koffer zijruit zit er beetje roest, dat ik een stukje weg geschuurd had, maar loopt verder onder de raamrubber dus die ruit zou eruit moeten.. Eruit halen is wss niet zo moeilijk, maar terug monteren.. En kan hem niet binnen zetten. En deuren afhalen kan ik ook niet, want kan toch moeilijk zonder deuren rondrijden? (Aangezien de auto daar niet mag blijven staan, en geen zin om telkens voor 3 uurtjes les deur altijd te moeten demonteren en op 't eind vd les terug monteren (zou ondoenbaar zijn ook.)) Dan ook nog andere voordeur en bestuurderszetel nodig.. Heb nu schrik dat 't een straatje zonder eind zal worden. Hem daar voorbereiden en ergens anders laten spuiten heb ik ook al aan gedacht, maar dan hebben we weer dat probleem dat ramen eruit moeten en deuren eraf (omdat er roest onder de deurrubbers zit bovenaan de deur).
Heb eigenlijk ook geen zin meer om daily met de E30 te rijden, toch zeker niet met de huidige stugge ophanging. Indien 't een touring was, had 't simpeler geweest.
Een lichte vracht camionette als onderdelen transport zou ideaal zijn denk ik, maar zou iets moeten zijn dat amper daalt in waarde als'k die terug verkoop. En niet te duur is in running costs.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Gisteravond uit wanhoop ook weer een hele hoop zoekertjes zitten bekijken. Zelfs Golf mk2's..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Hoe komt het eigenlijk dat er geen topic van uw benz is?
Denk nu is na jongen, luister is naar nonkel platten tuub . Een kar bijkopen, inschrijven, verzekeren... Van dat geld kun je uw Benz al praktisch laten spuiten. Hoef je je niet meer te ergeren aan de lak en dan kun je later nog een andere kar bijkopen als de financiën het toelaten.
Hoe komt het eigenlijk dat er geen topic van uw benz is?
Denk nu is na jongen, luister is naar nonkel platten tuub . Een kar bijkopen, inschrijven, verzekeren... Van dat geld kun je uw Benz al praktisch laten spuiten. Hoef je je niet meer te ergeren aan de lak en dan kun je later nog een andere kar bijkopen als de financiën het toelaten.
Er is een topic, in het verborgene.
Respray kost ook een hoop hoor, wil dat 't dan goed gedaan wordt. Nu half en half goed en dan full resto als ie 5 of 600k heeft, is ook een beetje weggegooid geld dan.. En 't blijft ook maar een 250d. Het enige 'speciale' eraan is dat het een rode T is.
Maar idd, denk ook altijd 'als ik deze kar koop, kan ik dat geld evengoed in m'n huidige kar(ren) steken'. Maar de honger naar iets anders raakt niet gestild.. En dan is er ook nog de E28, die al lang hoog op m'n verlanglijstje staat, waarvan de prijzen ook de hoogte in aan 't gaan zijn. (Anderzijds heb ik soms ook zin om alles buiten te smijten en me bij 1 praktische/betrouwbare auto te houden, maar dat kost me ook veel geld dan )
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Zorg ervoor dat die 124 in orde is, en dagelijks gekeurd ... rij er een aantal jaar mee en je bent er verslaaft aan. Je wil dan niets anders meer als daily
Of koop een huis met veel werk dan heb je geen tijd en geld meer voor andere auto's... heeft goed geholpen bij mij om van die honger af te geraken
Als het is zoals bij auto's, dat ik dus alles moet laten doen, lijkt me dat een slecht plan. Ben namelijk geen handige harry zoals jij die alles zelf kan doen.
Ik zou een goeie (hobby) carrossier/liefhebber moeten vinden die dat na z'n uren zou willen doen.
En om ontopic te blijven...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Gisteravond uit wanhoop ook weer een hele hoop zoekertjes zitten bekijken. Zelfs Golf mk2's..
die zijn duur geworden nu, lap gewoon die benz wat beter op (denk dat ik die zag staan op je oprit, vanop de trein deze week) en daarmee daily blijven rijden. als je die perfect gaat doen, ga je weer een ander lelijk mormel als daily willen. een daily mag niet perfect staan.
Respray kost ook een hoop hoor, wil dat 't dan goed gedaan wordt. Nu half en half goed en dan full resto als ie 5 of 600k heeft, is ook een beetje weggegooid geld dan
...Anderzijds heb ik soms ook zin om alles buiten te smijten en me bij 1 praktische/betrouwbare auto te houden, maar dat kost me ook veel geld dan )
en dan scheelt er iets aan die 1 praktische/betrouwbare auto (bv een platte accu of dergelijke) en dan heb je niks meer. ik heb liever 2 oudjes, dan 1 jonge. heb nu al spijt dat de dodge weg is. t minste dat er iets aan de golf scheelt nu, heb ik geen auto meer (moet de voorruit eruit halen en wat roest wegwerken, dat kan ik niet op een uurke doen, en langer kan ik die niet missen)
Of koop een huis met veel werk dan heb je geen tijd en geld meer voor andere auto's... heeft goed geholpen bij mij om van die honger af te geraken
ik ken het gevoel. alleen geraakt dat huis ook nooit af, net zoals de autos. net zoals u autos weinig rijden, had ik er hier staan die al 3jaar niet meer gestart werden, laat staat rondrijden. k ben dan maar autos gaan opkuisen.
Als het is zoals bij auto's, dat ik dus alles moet laten doen, lijkt me dat een slecht plan. Ben namelijk geen handige harry zoals jij die alles zelf kan doen. .Ik zou een goeie (hobby) carrossier/liefhebber moeten vinden die dat na z'n uren zou willen doen.
je doet zelf al 5jaar carosserie en je kan niet alles doen???
mijn werkplaats is in opbouw, ik hoop ze HEEL binnenkort af te hebben en dan kan ik ook eens wat langdurige projectjes gaan doen (oa de hele wielkuip rechts vervangen in men golf).
dan dump je je benz hier binnen en kom je elke dag maar schuren aan de bolide hé. leer ik ook weer eens wat bij, want t is verdikke al +10jaar terug dat ik men avondschool heb gevolgd
je doet zelf al 5jaar carosserie en je kan niet alles doen???
mijn werkplaats is in opbouw, ik hoop ze HEEL binnenkort af te hebben en dan kan ik ook eens wat langdurige projectjes gaan doen (oa de hele wielkuip rechts vervangen in men golf).
dan dump je je benz hier binnen en kom je elke dag maar schuren aan de bolide hé. leer ik ook weer eens wat bij, want t is verdikke al +10jaar terug dat ik men avondschool heb gevolgd
Ja, 't is nu al weken aan een stuk dat het schuurpapier op is en niet meer bijgevuld is.. Eigenlijk is het daar ook meer 'trek uw plan'. Stel mss wat te weinig vragen ook omdat de leraar altijd met iemand anders bezig is.
Maar da's daar meer 'voorbereiden op spuitwerk' he, minder plaatwerk en lassen etc.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Dat probleem had ik destijds ook. Paar leskes uitdeuken, paar leskes lassen, paar leskes schuren/plamuren, ...
Ben dan tegelijk een andere avondschool gestart namelijk:MIG/MAG plaat/constructielasser. 3weken daar les gehad over instellen van lasapparaat en lasfouten herkennen. Daaran urenlang plaatjes aan elkaar lassen en weer proberen loskloppen. Toen ik in carosserie mijn ingelast stuk gedaan had, was het haast perfect en had het geen plamuur nodig. Dat is iets dat ik nog zou willen kunnen. Onzichtbaar uitdeuken. Dat in combinatie met fijn laswerk moet oldtimerrestauratie goed komen
Waar had je dat gevolgd dan? Mss kan ik mij nog een 190 met laswerk kopen, om op te oefenen. (Om ff ontopic te blijven )
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment