Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• jay z mercedes 190

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
      "Visiting London".
      idd

Comment

• Dr. Dre en co vermelden de 190 ook af en toe.

Ice Cube ain’t ever going to let a girl get the better of him as this song of 1988’s Straight Outta Compton shows.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten

Jay Z had ook een 190
          (foto gestolen van de fb pagina van autofans)
          Pfuh!
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
            Pfuh!
            Ik maak nog reclame ook he zeker t volgen waard jongens
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• op die foto is prachtig te zien hoe kort een 190 kan keren

Comment

• dikke 16v
                De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

• Ziet er heel goed uit, wel veel km's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    Ziet er heel goed uit, wel veel km's
                    Net ingereden 😀

Comment

• Beste 190-fanatics!

Als pas afgestudeerde ben ik voor mijn dagelijks woon-werkverkeer op zoek naar een eerste wagen. Na hier wat op het forum rond te kijken om wat inspiratie op te doen, was ik al snel verkocht aan deze mooie mercedes-klassieker! Ik zie mezelf dan ook al elke dag zo'n 75 km met een 190 rondcruisen . Ik ben op zoek naar een wagen die in de eerste plaats te betrouwen is. Hij mag al wat km op zijn/haar (nog later te bepalen) tellertje hebben staan, maar die met de juiste zorg nog een tijdje verder kan.

Aangezien mijn kennis beperkt is in dit type wagens, wordt elke keuzehulp heel hard geapprecieerd! Ik heb al gemerkt dat er (aangezien ze tussen '88 en '93 geproduceerd werden) nogal wat opties zijn ivm verkeersbelasting/BIV en verzekering. Is het bv interessanter om een pre-'90 model te kiezen, waardoor de verkeersbelasting maar 35€ bedraagt? Kan ik hem dan ook op gewone platen laten rijden? O-platen zijn geen optie dacht ik aangezien woon-werkverkeer niet toegelaten is?

Welke motorisatie is aangeraden en opteer ik best voor een benzine of diesel?
                      Zijn er gevaarlijke valkuilen bij het kiezen van het juiste exemplaar? (roest/vocht/motorische problemen/ophanging/elektrische systemen/...)
                      Ik neem alvast volgende 'buyers guide' mee: http://mercedes-190.co.uk/pages/buyers-guide/

Alvast hartelijk bedankt!!

Comment

• Correctie, vanaf 83
                        Ik zou een 2.0D kopen als ik u was
                        Roest is vooral een probleem

Comment

• il_re_leone,

Wijze keuze om voor een 190 te gaan! Ideaal als je voor niet al te veel geld veel km's wil doen.

Als je 75km/dag gaat rijden, raad ik je aan om een 190D te kopen, een diesel dus. Deze zijn in 3 motorisaties uitgebracht, 4cil diesel, 5cil diesel en 5 cil turbodiesel.

Zo'n turbodiesel vind je niet vaak, en deze zijn meestal ook duurder. Ik raad je dus aan om voor een 4 met 75pk of 5 cil 92pk diesel te gaan.
                          Deze motoren zijn oer, maar dan ook oersterk! Bij lange afstanden zal je aan een verbruik van +- 6 liter zitten. Je moet er enkel mee kunnen leven
                          dat ze een beetje traag zijn.

Wat je ook nog steeds kan doen is voor zijn grotere broer de W124 kiezen, hierin ligt dezelfde motor! Maar hier kan je ook voor een 6 cil diesel gaan!
                          Bij deze auto's moet je vooral letten op roest. Onderkant van de deuren, spatbordranden,rond het antennegat, krikpunten enz.

Op O platen mag je niet rijden voor woon werkverkeer, niet doen dus.
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Wat benzfreak zegt.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Benzfreak, dikke merci voor de verduidelijking!
                              Ondertussen wat aan het rondkijken voor een D en vroeg mij het volgende af: kan een auto die al eens is ingeschreven onder O-platen terug op gewone platen gezet worden? Het zou mij logisch lijken dat dat kan, zolang hij door de keuring voor verkoop kan. En bestaat er zoiets als een keuring voor verkoop voor oldtimers? Op overheidssites krijg ik hier geen duidelijkheid over. In mijn geval geen optie, maar had het toch graag eens geweten

En geven jullie voorkeur aan handgeschakeld of automatisch bij deze wagens? Zou graag terug wat manueel rijden, maar bij zo'n auto past wel een automatiek? Zijn er rationele redenen om voor de een of ander te kiezen?

Comment

• Wij hebben hier een 190D waar jaarlijks 30.000km en een 200D waar jaarlijks 42.000km mee gereden wordt...

Die auto's zijn een zaligheid ! Tip zoek een goede waar je de geschiedenis van weet of zeker bewezen is. Let op voor roest, dat is de grootste boosdoener.

Automaat of handbak is eender zijn beide bulletproof, let wel op bij een handbak heb je veel kans dat de diesel motoren het bekende bonanza-effect hebben. Dit kan technisch geen kwaad en er kan niets van kapot gaan, maar is gewoon niet aangenaam tijdens het rijden... er zijn oplossingen voor maar helemaal weg krijg je dat meestal niet. Je moet er mee kunnen leven en MEE kunnen rijden !

Voor de rest zijn het zalige bakken om mee te rijden en reizen, zonder problemen.

Gewoon op het juiste tijdstip een onderhoud geven en blijven bollen !
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                  Wij hebben hier een 190D waar jaarlijks 30.000km en een 200D waar jaarlijks 42.000km mee gereden wordt...

Die auto's zijn een zaligheid ! Tip zoek een goede waar je de geschiedenis van weet of zeker bewezen is. Let op voor roest, dat is de grootste boosdoener.

Automaat of handbak is eender zijn beide bulletproof, let wel op bij een handbak heb je veel kans dat de diesel motoren het bekende bonanza-effect hebben. Dit kan technisch geen kwaad en er kan niets van kapot gaan, maar is gewoon niet aangenaam tijdens het rijden... er zijn oplossingen voor maar helemaal weg krijg je dat meestal niet. Je moet er mee kunnen leven en MEE kunnen rijden !

Voor de rest zijn het zalige bakken om mee te rijden en reizen, zonder problemen.

Gewoon op het juiste tijdstip een onderhoud geven en blijven bollen !
                                  Even nog vermelden: das puur persoonlijk maar ik vind de 4bak leuker schakelen, ( is zoals is een pot soep roeren alles rustig en perfect) 5-bak is echt klik klak waar de pook al in de versnelling vliegt als je de pook beweegt . Maar zoiets is moeilijk uit te leggen dat moet je zelf voelen als je met zo'n auto rijdt
                                  Benzine

Diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door il_re_leone Bekijk Berichten
                                    Ondertussen wat aan het rondkijken voor een D en vroeg mij het volgende af: kan een auto die al eens is ingeschreven onder O-platen terug op gewone platen gezet worden? Het zou mij logisch lijken dat dat kan, zolang hij door de keuring voor verkoop kan. En bestaat er zoiets als een keuring voor verkoop voor oldtimers? Op overheidssites krijg ik hier geen duidelijkheid over. In mijn geval geen optie, maar had het toch graag eens geweten
                                    Omswitchen van oldtimer naar gewoon gebruik kan altijd.

Keuring voor verkoop oldtimer , dat bestaat ook ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door il_re_leone Bekijk Berichten
                                      Benzfreak, dikke merci voor de verduidelijking!

En geven jullie voorkeur aan handgeschakeld of automatisch bij deze wagens? Zou graag terug wat manueel rijden, maar bij zo'n auto past wel een automatiek? Zijn er rationele redenen om voor de een of ander te kiezen?
                                      190d (2.0) zou ik eerder manueel gaan denk ik. Bij een 2.5 zou ik een automaat overwegen. Mijn S124 250TD was 5 bak manueel, en ik wou oorspronkelijk een manuele, maar achteraf toch wat spijt dat ik geen automaat had (na eens met een 250TD automaat gereden te hebben).

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      Even nog vermelden: das puur persoonlijk maar ik vind de 4bak leuker schakelen, ( is zoals is een pot soep roeren alles rustig en perfect) 5-bak is echt klik klak waar de pook al in de versnelling vliegt als je de pook beweegt . Maar zoiets is moeilijk uit te leggen dat moet je zelf voelen als je met zo'n auto rijdt
                                      Ik moet zeggen dat ik de manuele 4bak in de 230E ook niet zo slecht vind. Ben hem nu al wat gewoon, en 't gaat beter als je tot in 70 in 3de blijft ipv dat je aan 50 al naar 4de gaat bvb. Bij m'n 250TD had ik 't gevoel altijd te veel te moeten schakelen aan lage snelheid (op en neer).

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Mijn 200D met 4 bak herneemt ook beter op de autostrade en gaat sneller de bergen op dan de 190D met 5-bak...daarbij verlies je snelheid door terug te schakelen.
                                        Benzine

Diesel

Comment

• Als ik meer ervaringen over het 'Bonanza'-effect op enkele fora lees, lijkt het alsof ook benzines en automaten hier niet van gespaard blijven..
                                          Of ik dit niet te storend zal vinden, kan ik moeilijk zeggen, maar ik neem aan dat je dit snel ondervindt en mee leert leven.
                                          Al gelezen dat sommigen het super vinden dat zij als enige hun Bonanza-paard kunnen bedwingen

Comment

Working...
                                          X