Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu heb ik toch echt al minstens een Benz of 7-8 gehad van 85 tot 05 met een schuifdak. En nog nooit heeft ééntje gelekt.

Als ze stroef lopen smeer ik ze met vaseline

Comment

• Ik vind een schuifdakje juist een must op een Benz, draagt bij tot het Benz-gevoel imo
      Met mijn mechanisch op m'n 190 nooit last gehad btw, ook al was het wat stroef soms, ik vind dat even goed als een elektrisch enkel kon dat niet op kantelstand (bij BMW gaat dit wel bij de mechanische).

Comment

• Het dak van de '96 Vito 110D van mijn pa lekte overigens wel. Maar die kar was het Mercedes-logo niet waard.

Comment

• Ja, ik mis het ook. Airco blaast vaak zo koud en ramen tochten te veel.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            mijn zin in een schuifdak is sinds lang gedaald

het gaat kapot en gaat dan lekken

(of is dat gewoon benz )

Dat komt omdat je het niet genoeg gebruikte en onderhield.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik doe geen onderhoud en al mijn daken gingen kapot

Niet komen blijten dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                Hier ook een kapot schuifdak
                Met Matteus zijn uitleg durf ik misschien wel eens kijken wat het probleem is
                Ik dacht dat ik daar zeker niet mocht aan prutsen..

Het wijst zichzelf allemaal wel uit hoor. Is echt niet zo moeilijk. Een beetje gevoel voor fijne mechaniek en logica en je komt er wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Het wijst zichzelf allemaal wel uit hoor. Is echt niet zo moeilijk. Een beetje gevoel voor fijne mechaniek en logica en je komt er wel.
                  Die van mercedes misschien, andere kan je beter in elkaar laten als ze nog werken.

Enkel af en toe proper maken, en zeer grondig smeren met het juiste produkt.
                  A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carsss Bekijk Berichten
                    hallo iedereen,

ne goeie vriend van mij trouwt deze zomer en is ne mega 190D fan. Heeft er zelf ene en is er apetrots op.
                    om hem ne keer waanzin te verrassen ben ik eigelijk op zoek naar iemand met nen 190E 2.5-16V om eens een ritje te kunnen doen (meerijden - zelf rijden maakt niet uit)

Heeft iemand op het forum dat type van 190 ? of weet iemand hoe ik daar best naar zoek?

merci
                    ah, jij bent diegene die me gemaild heeft

2de antwoord komt nog, examens zorgen er voor dat ik wat achtersta :oosp:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                      Die van mercedes misschien, andere kan je beter in elkaar laten als ze nog werken.

Enkel af en toe proper maken, en zeer grondig smeren met het juiste produkt.

Het gaat hier dan ook om schuifdaken die... niet meer werken?

Nogal wiedes dat je een schuifdak dat werkt gerust laat hé.

Comment

• Over schuifdaken gesproken. Voor de mijne: Systeem er uit halen en den boel toekitten en vastlassen of gerust laten?

190 met gekanteld dakje is natuurlijk nog eens zo cool als standaard he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                          Over schuifdaken gesproken. Voor de mijne: Systeem er uit halen en den boel toekitten en vastlassen of gerust laten?

Zo laten, ik denk niet dat je het verschil gaat voelen en schuifdakje is goede verluchting in het heetst van de strijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                            Over schuifdaken gesproken. Voor de mijne: Systeem er uit halen en den boel toekitten en vastlassen of gerust laten?

Gerustlaten.

Dat verschil ga je echt niet merken.
                            En als je daar schrik voor hebt had je niet met een 190 moeten beginnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              En als je daar schrik voor hebt had je niet met een 190 moeten beginnen
                              Mij nie affronteren hé

Comment

• 6x6?

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Da's fotoshop volgens mij
                                  Propere D precies, al voorspelt de omgeving en naam van de verkoper niet veel goeds

Comment

• Weer een tijd geleden maar mijn auto is af!
                                    Gekeurd zonder opmerkingen..
                                    Hierbij ook een paar foto's..
                                    Heb wel nog een aantal problemen.. Motor draait goed in neutraal.
                                    Bij het optrekken trekt hij maar tot 3000 toeren en hij laat nogal rap 'scheten'..
                                    03112010(003).jpg
                                    06012011(002).jpg
                                    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik denk dat die voorontsteking niet juist is, dat hij zijn ontsteking te laat krijgt of te vroeg waardoor er geen mooie ontploffing is.
                                    12012011(001).jpg
                                    12012011.jpg
                                    Heb mijn auto al door iemand 'die er veel van kent' laten afstellen maar met weinig resultaat...
                                    Die had hem op het standaard nulpunt gezet...

Kan mij iemand helpen aub?

Comment

• Als die goed is afgesteld staat de timing goed hé. Dus daar moet je al niet naar kijken.

Vacuum en/of centrifugaalvervroeger kunnen wel naar de zak zijn.

Comment

• E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Die 190 AMG van matteus is ZOOO vet.
                                          Met te 190 2.3-16 had ik graag ook nog eens meegereden maar dat is er niet meer van gekomen, hopelijk volgende keer meer geluk.
                                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                          Current:
                                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                          Ex:
                                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel