Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Een auto met 320.000 km zal toch nooit meer iets waard zijn?
    Ik zie niet goed in waarom je daar zou aan beginnen.

Op een 16V zet je toch niet zo veel kilometers? Dan is de aankoopprijs toch niet zo belangrijk want die recupereer je deels.
    Aangezien dat een Franse auto is kan je die kilometerstand natuurlijk op elke stand zetten die je wenst, nadat je hem hebt gerestaureerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Een auto met 320.000 km zal toch nooit meer iets waard zijn?
      Ik zie niet goed in waarom je daar zou aan beginnen.

Op een 16V zet je toch niet zo veel kilometers? Dan is de aankoopprijs toch niet zo belangrijk want die recupereer je deels.
      een 16v met lage kilometerstand is bijna niet te vinden.
      Beter eentje met hoge kilometerstand en het blok reviseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Ik krijg meer en meer het gevoel dat als je anno 2011 een 16 klepper wil je beter zoiets koopt en hem zelf (deels) restaureert dan een mooi exemplaar kopen. De echt goede gaan richting de 8 tot 10k, met lage kilometerstanden zelfs nog veel meer. Beter koop je dan zoiets voor een 2.5 en steek je er zelf een k of 5 in, dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.

Voorwaarde is wel dat je zelf iets of wat handig bent natuurlijk, met 2 linkse handen kom je er met die 5k in de verste verte niet.

Een jaar of 4 a 5 geleden hebben DIMI en ik de zijne gekocht in goede staat voor 3K euro.

Maar ik steun je idee wel en als je het zelf doet kan het echt nog leuk zijn, ik heb best genoten van m'n 2.6 project.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
          Een jaar of 4 a 5 geleden hebben DIMI en ik de zijne gekocht in goede staat voor 3K euro.

Maar ik steun je idee wel en als je het zelf doet kan het echt nog leuk zijn, ik heb best genoten van m'n 2.6 project.
          Pijnlijke feit is dat ze 4-5 jaar geleden ook effectief nog een heel pak betaalbaarder waren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten

Een jaar of 10 geleden kocht je dat voor 50.000 frank, in ok staat.

Jammer genoeg dat tijden veranderen...alhoewel ze nu wel mogen stijgen van mij, maar dat doen ze ook heb ik de indruk.

Comment

• Een goeie vinden is ook wel al een pak moeilijker, waarschijnlijk net door het feit dat ze vroeger zo goedkoop waren en elke john als het ware er een kon permiteren.

Comment

• Na de 16v's en 500E's gaan nu de R129's beginnen stijgen in prijs, denk ik. Zijn al over hun aller diepste punt heen heb ik de indruk, en als de eerste (89ers) dadelijk oldtimer gaan worden ga je de prijzen zien groeien.

Moest ik het kunnen zocht ik me nu een mooi exemplaar.

Comment

Na de 16v's en 500E's gaan nu de R129's beginnen stijgen in prijs, denk ik. Zijn al over hun aller diepste punt heen heb ik de indruk, en als de eerste (89ers) dadelijk oldtimer gaan worden ga je de prijzen zien groeien.

Heb jij al enig zicht op de evolutie van de oldtimerregeling in België?

Ohja, en ik ga het hier maar vragen... ik wil m'n 190 inschrijven, what to do?
                  Die is in juli gekeurd, eind augustus uitgeschreven. Keuring voor verkoop is niet nodig neem ik aan? Hoe geraak ik aan een aanvraag tot inschrijving?

Comment

• Door uw garagist laten herkeuren op Z platen en dan via uw verzekeraar platen aanvragen denk ik zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      Heb jij al enig zicht op de evolutie van de oldtimerregeling in België?

Ohja, en ik ga het hier maar vragen... ik wil m'n 190 inschrijven, what to do?
                      Die is in juli gekeurd, eind augustus uitgeschreven. Keuring voor verkoop is niet nodig neem ik aan? Hoe geraak ik aan een aanvraag tot inschrijving?
                      Nope, totaal niet. En zo lang we geen regering hebben verwacht ik dat er ook geen voorstellen zullen worden gedaan, laat staan dat er iets wordt goedgekeurd. Ik heb heel veel schrik dat ze gaan bevriezen op 31/12/1989, zodat mijn 300SE er net een maand buiten valt.

Volgens mij moet je keuren voor verkoop als je niet binnen het half jaar terug inschrijft? Vraag eens aan M optic, die heeft er ervaring mee.

Comment

Nope, totaal niet. En zo lang we geen regering hebben verwacht ik dat er ook geen voorstellen zullen worden gedaan, laat staan dat er iets wordt goedgekeurd. Ik heb heel veel schrik dat ze gaan bevriezen op 31/12/1989, zodat mijn 300SE er net een maand buiten valt.

Volgens mij moet je keuren voor verkoop als je niet binnen het half jaar terug inschrijft? Vraag eens aan M optic, die heeft er ervaring mee.
                        Ik heb nog één week voor dat half jaar om is... daarmee dat ik er deze week werk van wil maken

I will!

Normaal vraag ik zoiets gewoon aan m'n makelaar, maar aangezien ik met de benz wil overstappen naar een andere maatschappij...

Comment

Is in Vlaamse handen en daar is er wel een regering

Comment

Na de 16v's en 500E's gaan nu de R129's beginnen stijgen in prijs, denk ik. Zijn al over hun aller diepste punt heen heb ik de indruk, en als de eerste (89ers) dadelijk oldtimer gaan worden ga je de prijzen zien groeien.

Ik hoop het

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              Is in Vlaamse handen en daar is er wel een regering
                              Is dat in Vlaamse handen ja?

Comment

Is dat in Vlaamse handen ja?
                                BIV en verkeersbelasting, ja.
                                Of zijn er andere redenen om oldie te gaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                  BIV en verkeersbelasting, ja.
                                  Of zijn er andere redenen om oldie te gaan?
                                  Niet dat ik weet

Comment

• gisteren nog eens opgezocht, als ik het goed heb staat daar geen termijn op, zolang de huidige keuring nog geldend is. Aanvraag tot inschrijving opvragen bij de nieuwe makelaar en 't zou in de sjakosj moeten zijn.

En dan kan de 190 terug de pootjes strekken

Comment

• Is ie terug 100%?

Die is nu volledig 25 jaar oud zeker?

Comment

Is ie terug 100%?

Die is nu volledig 25 jaar oud zeker?
                                        jup en jup!

januari '86 hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                          jup en jup!

januari '86 hé
                                          congrats

wat is ie nu waard in feite?

Comment

Working...
                                          X