Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat je kan proberen:

- Motor Clean van Liqui moly
    - oliewissel
    - Cera Tec van Liqui moly

In die volgorde, en dan is de kans groot dat het getik van de kleppen stopt.

Comment

• gewoon vervangen, ze zijn er nu eenmaal gevoelig aan.

Voor de kost van zo'n busje + oliewissel zijn ze al bijna vervangen. En doe ze ineens allemaal, setje van 10 heb je voor 75€ dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Wat je kan proberen:

- Motor Clean van Liqui moly
        - oliewissel
        - Cera Tec van Liqui moly

In die volgorde, en dan is de kans groot dat het getik van de kleppen stopt.
        Het gewone interval volgen, of na hoeveel tijd zou die oliewissel dan moeten?
        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        gewoon vervangen, ze zijn er nu eenmaal gevoelig aan.

Voor de kost van zo'n busje + oliewissel zijn ze al bijna vervangen. En doe ze ineens allemaal, setje van 10 heb je voor 75€ dacht ik.
        Hmm twijfelgeval, als ik me niet vergis moet de nokkenas er ook mee uit bij de mijne da's al direct wel een jobke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Het gewone interval volgen, of na hoeveel tijd zou die oliewissel dan moeten?

Hmm twijfelgeval, als ik me niet vergis moet de nokkenas er ook mee uit bij de mijne da's al direct wel een jobke
          Cleaner erin, een paar kilometer rijden, oliewissel, ceratec erop.

Comment

Cleaner erin, een paar kilometer rijden, oliewissel, ceratec erop.
            Ahzo! Dan wacht ik best nog effe, er zit nog maar 1000km verse olie in
            Na de examens een kijken wat ik best doe, het is niet dat als ik eens goed ga trappen of nog aanzienlijk wat kilometers doe dat die terug kunnen "loskomen" ofzo?

Comment

• Op zich kan je nu die Cera Tec er ook proberen inkappen, maar veel nut gaat dat niet hebben met al die smerigheid in uw oliekanalen

Comment

Op zich kan je nu die Cera Tec er ook proberen inkappen, maar veel nut gaat dat niet hebben met al die smerigheid in uw oliekanalen
                Nee best ineens deftig dan maar
                Het kan geen kwaad om met tikkende klepstoters te rijden zeker (zolang ze het in hoge toeren niet doen toch)? Dan bekijk ik het in de zomervakantie wel, het stoort me enorm.

Comment

Nee best ineens deftig dan maar
                  Het kan geen kwaad om met tikkende klepstoters te rijden zeker (zolang ze het in hoge toeren niet doen toch)? Dan bekijk ik het in de zomervakantie wel, het stoort me enorm.
                  Zo enorm zal het u niet storen, als het die 20 euro van een oliewissel niet waard is he

Comment

Zo enorm zal het u niet storen, als het die 20 euro van een oliewissel niet waard is he
                    Bwa als ik weet dat het schadelijk is ofzo doe ik het zsm, maar ik vind het zo stom om die nieuwe filterkes en olie na 1000km al weg te gooien terwijl het als ik nog even wacht toch zowiezo moet
                    Arme student hé

Comment

• ik zou pluggen in mijn oren steken

rijden moet je doen ipv alle rare geluiden €'s uit je zakken laten slagen

Comment

Ja tuurlijk moet de nokkenas er uit
                        Maar er is denk ik geen één auto waar je er zo makkelijk aan kan als bij onze diesels, die cilinderkop ligt gewoon zo vrij als het maar kan zijn.

Je studeert toch autotechnologie dacht ik he... wel komop! Enkel zo leer je het.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik zou pluggen in mijn oren steken

rijden moet je doen ipv alle rare geluiden €'s uit je zakken laten slagen
                          Dat een oude kar af en toe wat van z'n oren maakt op een subtiele manier, cava, maar dat getik klinkt gewoon zo ongezond en on-Benz ik kan het niet verdragen, ook al hoor ik het binnen niet
                          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          Ja tuurlijk moet de nokkenas er uit
                          Maar er is denk ik geen één auto waar je er zo makkelijk aan kan als bij onze diesels, die cilinderkop ligt gewoon zo vrij als het maar kan zijn.

Je studeert toch autotechnologie dacht ik he... wel komop! Enkel zo leer je het.
                          Ah ik dacht dat bij een 190E bvb de nokkenas er niet uit moest (tuimerlaars?). Dat experimenteren vind ik allemaal wel leuk, maar niet op m'n eigen kar
                          Eens horen of ik de werkplaats kan gebruiken in de zomer, maar toch eens eerst de spulletjes van Carlito testen denk ik

Comment

• Doe jij veel korte afstanden?

Want daar zijn de klepstoters ook gevoelig aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Doe jij veel korte afstanden?

Want daar zijn de klepstoters ook gevoelig aan.
                              De laatste 2 weken wel wat ja, soms 4 keer op een dag 5 km (school). Maar buiten dat probeer rij ik toch af en toe wat grotere ritten ook (20-50km), wel nog niet veel autostrade gedaan. Maar aangezien hij maar 161.xxx km had toen ik hem kocht, (nu bijna 163k) zal hij bij de vorige eigenaar veel korte ritten gedaan hebben vermoed ik. Hopelijk kan ik hem na de examens eens deftig uitlaten
                              M'n leeraar raadde me aan om eens naar de zee te knallen ofzo, dat zou hem goed doen. Kan dat het getik ook verminderen?

Comment

De laatste 2 weken wel wat ja, soms 4 keer op een dag 5 km (school). Maar buiten dat probeer rij ik toch af en toe wat grotere ritten ook (20-50km), wel nog niet veel autostrade gedaan. Maar aangezien hij maar 161.xxx km had toen ik hem kocht, (nu bijna 163k) zal hij bij de vorige eigenaar veel korte ritten gedaan hebben vermoed ik. Hopelijk kan ik hem na de examens eens deftig uitlaten
                                M'n leeraar raadde me aan om eens naar de zee te knallen ofzo, dat zou hem goed doen. Kan dat het getik ook verminderen?
                                Alles wat vanzelf is gekomen, kan vanzelf ook weggaan

Comment

Uw leraar lijkt een wijs man.

Comment

• Comment

• Zo'n opengeklapt schuifdakje is echt zalig op een 190 en E30.

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        Zo'n opengeklapt schuifdakje is echt zalig op een 190 en E30.
                                        op bijna alle auto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten

uit de oude doos .. bijkbaar hier en daar toch wel geexperimenteerd.
                                          dat was één van de bedoelingen met de 190 serie.. om er een 2 deurs rallykar van te maken, tot tijdens de ontwikkeling ervan audi op de proppen kwam met quattro

Comment

Working...
                                          X