Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn stoof haalt dat ook als hij in vorm is
Binnenkort eens proberen wat Autobahn te gaan doen om hem wat in te rijden en hopen dat de klepstoters wat loskomen
Mijn stoof haalt dat ook als hij in vorm is
Binnenkort eens proberen wat Autobahn te gaan doen om hem wat in te rijden en hopen dat de klepstoters wat loskomen
Over die klepstoters.
Grootste reden dat die beginnen ratelen is probleem met de koppakking.
Voor de rest is het niet dringend en ga gerust 180 rijden
Ahzo. En wat is dan juist het probleem? Vernauwing van oliekanaal?
Oliekanaal voor de klepstoter-smering ligt niet zo heel ver van een van de cilinders.
Op die plaats slijt de koppakking door (kunnen haarscheurtjes zijn) waardoor bij de compressieslag van die cilinder het mengsel door die scheurtjes tot in het oliekanaal komt, wat tot "luchtbelletjes" in dat kanaal kan leiden, en waardoor de klepstoters tijdelijk een tekort aan olie krijgen, en zo dus dat getik veroorzaken.
Als dat getik enkel enkele seconden is bij opstarten maakt het niet uit, maar als de motor warm is, en het tikt nog steeds, is er een grote kans dat het de koppakking is.
En als je dan toch nokkenas etc er al uit hebt om de klepstoters te vervangen, kan je dus beter die koppakking mee vervangen, of je kan 5000km later heel het spelletje opnieuw starten
Oliekanaal voor de klepstoter-smering ligt niet zo heel ver van een van de cilinders.
Op die plaats slijt de koppakking door (kunnen haarscheurtjes zijn) waardoor bij de compressieslag van die cilinder het mengsel door die scheurtjes tot in het oliekanaal komt, wat tot "luchtbelletjes" in dat kanaal kan leiden, en waardoor de klepstoters tijdelijk een tekort aan olie krijgen, en zo dus dat getik veroorzaken.
Als dat getik enkel enkele seconden is bij opstarten maakt het niet uit, maar als de motor warm is, en het tikt nog steeds, is er een grote kans dat het de koppakking is.
En als je dan toch nokkenas etc er al uit hebt om de klepstoters te vervangen, kan je dus beter die koppakking mee vervangen, of je kan 5000km later heel het spelletje opnieuw starten
*Slik*
Ik weet weeral waarvoor ik werk
Maar hoe weet ik dan zeker dat het de koppakking is? Oliedruk schommelt niet, hij rookt niet, geen mayo, geen stank, kvs verbruikt hij precies ook niet meer...
*Slik*
Ik weet weeral waarvoor ik werk
Maar hoe weet ik dan zeker dat het de koppakking is? Oliedruk schommelt niet, hij rookt niet, geen mayo, geen stank, kvs verbruikt hij precies ook niet meer...
Hoe je het zeker weet?
Als je na vervanging van klepstoters snel terug hetzelfde getik hebt
Klepstoters: +/- € 25 per stuk
Koppakking: +/- € 100
Dus je kan 250 euro uitgeven in de hoop 100 euro te besparen.
Maar met een beetje tegenslag moet je daarna nog eens 350 uitgeven.
(prijzen zijn richtprijzen van hbase.be, exacte bedragen gaan volgens mij lager liggen, maar dat kan ik nu niet zien)
Of je kan alles gewoon laten zitten en wennen aan het getik.
Als je na vervanging van klepstoters snel terug hetzelfde getik hebt
Klepstoters: +/- € 25 per stuk
Koppakking: +/- € 100
Dus je kan 250 euro uitgeven in de hoop 100 euro te besparen.
Maar met een beetje tegenslag moet je daarna nog eens 350 uitgeven.
(prijzen zijn richtprijzen van hbase.be, exacte bedragen gaan volgens mij lager liggen, maar dat kan ik nu niet zien)
Of je kan alles gewoon laten zitten en wennen aan het getik.
Ok merci, een van de dagen eens checken. Ik kan niet wennen aan dat getik, en het wordt precies erger, het is echt luid met momenten
een voorkeur hebben is hier dodelijk he zeg
Denken jullie nu echt dat ik de OM.60x slecht vind of wa?
In mijn ogen zijn die blokken uit die tijd qua betrouwbaarheid knal hetzelfde, naft of diesel maakt nie uit
of is het weer een excuus om gratuite te lachen
En die lekken niks aan olie, je kan net hun spoor niet volgen
pfffff awel ik heb daar op gelet moet dan toch bij sommige veel meer zijn dan bij mij
want elke dag zie ik plekjes op parkeerplaatsen naast de mijne
van recentere wagens
Comment