Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
    Check sig...






    Dit is inderdaad een 6-pitter!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten




      Dit is inderdaad een 6-pitter!
      Ik ben toch niet over de M3 begonnen? Dezelfde regel gaat nog steeds op: check sig

      Comment


      • Bwoa, dan nog. Vind dat voor deze autootjes niet opgaan. Voor een E34/W124, uiteraard, maar een 190E en E30 rijden beter met 4-pitters dan met 6-pitters. En de top-4-pitters zijn echt wel toffe motoren.

        Als je écht interessant wilt doen: steek een turbo op die 2.7, DAN heb je een zot blok.

        Comment


        • Nice, alleen die tribal is zo fout.

          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Aan de nummerplaat te zien wel.

          Gek dat die zo snel weer te koop staat....
          Wel een leuke plaat: B(e)NZ

          E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
            Check sig...

            Die track 190 zal nogal onder de indruk zijn van je zig


            Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            maar een 190E en E30 rijden beter met 4-pitters dan met 6-pitters.
            Heb met allerlei motoren in die 2 bakken al gereden en ik vind het nogal stierenstont wat ge hier verkoopt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Bwoa, dan nog. Vind dat voor deze autootjes niet opgaan. Voor een E34/W124, uiteraard, maar een 190E en E30 rijden beter met 4-pitters dan met 6-pitters. En de top-4-pitters zijn echt wel toffe motoren.

              Als je écht interessant wilt doen: steek een turbo op die 2.7, DAN heb je een zot blok.
              Hoeft helemaal geen turbo op, cabrio's dienen om te cruisen. Ik weet dat het potentiëel erin zit indien nodig, wat soms tot zeer grappige situaties leidt.

              Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
              Die track 190 zal nogal onder de indruk zijn van je zig
              Uiteraard, ik zei dat maar met een zwanske maar het werd meteen nogal erg serieus opgenomen precies

              Comment


              • 6 zylinder sound

                Comment


                • Snelheid > Sound.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Snelheid > Sound.
                    Sorry maat, maar iedereen deed zo zot over een 320i E30. De sound zou zoveel zotter zijn en betere prestaties tegenover m'n 318i.
                    Eerlijk gezegd vind ik de sound van een 6 cilinder nu niet zó speciaal hoor. En zo'n 320i cabrio is niet vooruit te branden. In dat opzicht had ik liever mijn M40. Nu met de 2.7 erin is't een ander verhaal, maar een gewone 320i is ferm overroepen (vind ik) zowel op sound als snelheid.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                      Sorry maat, maar iedereen deed zo zot over een 320i E30. De sound zou zoveel zotter zijn en betere prestaties tegenover m'n 318i.
                      Eerlijk gezegd vind ik de sound van een 6 cilinder nu niet zó speciaal hoor. En zo'n 320i cabrio is niet vooruit te branden. In dat opzicht had ik liever mijn M40. Nu met de 2.7 erin is't een ander verhaal, maar een gewone 320i is ferm overroepen (vind ik) zowel op sound als snelheid.
                      Awel, dat bedoel ik.

                      Mij maakt het geen zak uit welk lawaai dat maakt, als het maar niet teveel is, maar het moet wel snel gaan.

                      Enkel als je in minder dan 5 seconden naar de 100 kan gaan mag je lawaai maken

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Awel, dat bedoel ik.

                        Mij maakt het geen zak uit welk lawaai dat maakt, als het maar niet teveel is, maar het moet wel snel gaan.

                        Enkel als je in minder dan 5 seconden naar de 100 kan gaan mag je lawaai maken
                        Zoiets ja. Al heeft een 320i ongeveer het driedubbele in tijd nodig ofzo

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Snelheid > Sound.

                          Klopt zo hard en een 6 cylinder (toch zeker een M103 van Mercedes) klinkt ook alles behalve spectaculair.


                          Maar een leuk geluidje bij het poeier geven is altijd mooi meegenomen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten

                            Heb met allerlei motoren in die 2 bakken al gereden en ik vind het nogal stierenstont wat ge hier verkoopt.


                            Hier sé, meneer voelt zich ook aangevallen omdat hij een 6-pitter heeft zitten.

                            Ik verkoop dat niet. Dat is simpele wiskunde/fysica/mechanica. Ieder klein kind snapt dat een object dat 50/50 verdeeld is qua gewicht beter om z'n as draait dan hetzelfde object met 55/45 verdeling.

                            Maar voor de rest, onder het moto: meer is beter: geef mij dan maar een 190E 5.6. 6-pitters zijn voor paupers.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                              Klopt zo hard en een 6 cylinder (toch zeker een M103 van Mercedes) klinkt ook alles behalve spectaculair.

                              True.

                              Ik ken wel twee medium-sized onderdelen die ervoor zorgen dat het geluid van zo'n M103 plots lekker vol wordt.

                              Comment


                              • lol dat is idd m'n 190, raar!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                  Uiteraard, ik zei dat maar met een zwanske maar het werd meteen nogal erg serieus opgenomen precies

                                  Ik neem niet zo veel serieus, en al zeker niet hier.

                                  Maar zeg nu zelf, bashen tegen een oldskool DTM, dat laat je toch niet aan je voorbijgaan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    True.

                                    Ik ken wel twee medium-sized onderdelen die ervoor zorgen dat het geluid van zo'n M103 plots lekker vol wordt.

                                    STERF

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Hier sé, meneer voelt zich ook aangevallen omdat hij een 6-pitter heeft zitten.

                                      Ik verkoop dat niet. Dat is simpele wiskunde/fysica/mechanica. Ieder klein kind snapt dat een object dat 50/50 verdeeld is qua gewicht beter om z'n as draait dan hetzelfde object met 55/45 verdeling.

                                      Maar voor de rest, onder het moto: meer is beter: geef mij dan maar een 190E 5.6. 6-pitters zijn voor paupers.

                                      Ik dacht dat die geweldige gewichtsverdeling ook enorm voelbaar ging zijn, zeker in zo'n licht karretje dus had gedacht dat de 190 2.6 een gevaarlijk spel ging worden, en dat klopt voor geen meter. Ding hangt kort aan de gas, pakt bochten gelijk geneen en is absoluut niet gatschudderig of ondersturend.

                                      Kweet nie of ge geinteresseerd zijt maar ge moogt er gerust eens een toerke in doen, dan kunde direkt oordelen

                                      PS: Voelde mij niet aangevallen maar kan nu toch al wel een beetje uit ervaring spreken.
                                      PS2: Een 190E 5.6 is voor poesjes, een 190E 6.0 DOHC, dat is een auto!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                                        Ik dacht dat die geweldige gewichtsverdeling ook enorm voelbaar ging zijn, zeker in zo'n licht karretje dus had gedacht dat de 190 2.6 een gevaarlijk spel ging worden, en dat klopt voor geen meter. Ding hangt kort aan de gas, pakt bochten gelijk geneen en is absoluut niet gatschudderig of ondersturend.

                                        Kweet nie of ge geinteresseerd zijt maar ge moogt er gerust eens een toerke in doen, dan kunde direkt oordelen

                                        PS: Voelde mij niet aangevallen maar kan nu toch al wel een beetje uit ervaring spreken.
                                        PS2: Een 190E 5.6 is voor poesjes, een 190E 6.0 DOHC, dat is een auto!

                                        Ben zeker eens benieuwd naar hoe uw kar aanvoelt. Vooral benieuwd naar het effect van die 500E stabi, aangezien ik ook naar een anti-roll oplossing aan het zoeken ben.


                                        @PS2: 190E 6.0 is ook maar half werk dan eigenlijk. Best nog met twee turbo's erop dan. En getrag bak.
                                        Op wieldoppen!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Ben zeker eens benieuwd naar hoe uw kar aanvoelt. Vooral benieuwd naar het effect van die 500E stabi, aangezien ik ook naar een anti-roll oplossing aan het zoeken ben.


                                          @PS2: 190E 6.0 is ook maar half werk dan eigenlijk. Best nog met twee turbo's erop dan. En getrag bak.
                                          Op wieldoppen!

                                          Als we mekaar eens passeren moet ge der zeker eens een toerke mee doen, prob is dat ik geen verschil voel van die stabi omdat... Ik alles in 1 keer heb vervangen en niet stap voor stap.

                                          't Is trouwens geen E500 stabi maar een E60 amg stabi en evoII stabi achteraan.

                                          6.0 met turbo's op wieldoppen

                                          Zou daar een V12 in te lepelen zijn?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X