Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Dit is inderdaad een 6-pitter!
Comment
-
Bwoa, dan nog. Vind dat voor deze autootjes niet opgaan. Voor een E34/W124, uiteraard, maar een 190E en E30 rijden beter met 4-pitters dan met 6-pitters. En de top-4-pitters zijn echt wel toffe motoren.
Als je écht interessant wilt doen: steek een turbo op die 2.7, DAN heb je een zot blok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAan de nummerplaat te zien wel.
Gek dat die zo snel weer te koop staat....
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenCheck sig...
Die track 190 zal nogal onder de indruk zijn van je zig
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenmaar een 190E en E30 rijden beter met 4-pitters dan met 6-pitters.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenBwoa, dan nog. Vind dat voor deze autootjes niet opgaan. Voor een E34/W124, uiteraard, maar een 190E en E30 rijden beter met 4-pitters dan met 6-pitters. En de top-4-pitters zijn echt wel toffe motoren.
Als je écht interessant wilt doen: steek een turbo op die 2.7, DAN heb je een zot blok.
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenDie track 190 zal nogal onder de indruk zijn van je zig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenSnelheid > Sound.
Eerlijk gezegd vind ik de sound van een 6 cilinder nu niet zó speciaal hoor. En zo'n 320i cabrio is niet vooruit te branden. In dat opzicht had ik liever mijn M40. Nu met de 2.7 erin is't een ander verhaal, maar een gewone 320i is ferm overroepen (vind ik) zowel op sound als snelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenSorry maat, maar iedereen deed zo zot over een 320i E30. De sound zou zoveel zotter zijn en betere prestaties tegenover m'n 318i.
Eerlijk gezegd vind ik de sound van een 6 cilinder nu niet zó speciaal hoor. En zo'n 320i cabrio is niet vooruit te branden. In dat opzicht had ik liever mijn M40. Nu met de 2.7 erin is't een ander verhaal, maar een gewone 320i is ferm overroepen (vind ik) zowel op sound als snelheid.
Mij maakt het geen zak uit welk lawaai dat maakt, als het maar niet teveel is, maar het moet wel snel gaan.
Enkel als je in minder dan 5 seconden naar de 100 kan gaan mag je lawaai maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAwel, dat bedoel ik.
Mij maakt het geen zak uit welk lawaai dat maakt, als het maar niet teveel is, maar het moet wel snel gaan.
Enkel als je in minder dan 5 seconden naar de 100 kan gaan mag je lawaai maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenSnelheid > Sound.
Klopt zo hard en een 6 cylinder (toch zeker een M103 van Mercedes) klinkt ook alles behalve spectaculair.
Maar een leuk geluidje bij het poeier geven is altijd mooi meegenomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
Heb met allerlei motoren in die 2 bakken al gereden en ik vind het nogal stierenstont wat ge hier verkoopt.
Hier sé, meneer voelt zich ook aangevallen omdat hij een 6-pitter heeft zitten.
Ik verkoop dat niet. Dat is simpele wiskunde/fysica/mechanica. Ieder klein kind snapt dat een object dat 50/50 verdeeld is qua gewicht beter om z'n as draait dan hetzelfde object met 55/45 verdeling.
Maar voor de rest, onder het moto: meer is beter: geef mij dan maar een 190E 5.6. 6-pitters zijn voor paupers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenKlopt zo hard en een 6 cylinder (toch zeker een M103 van Mercedes) klinkt ook alles behalve spectaculair.
True.
Ik ken wel twee medium-sized onderdelen die ervoor zorgen dat het geluid van zo'n M103 plots lekker vol wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenUiteraard, ik zei dat maar met een zwanske maar het werd meteen nogal erg serieus opgenomen precies
Ik neem niet zo veel serieus, en al zeker niet hier.
Maar zeg nu zelf, bashen tegen een oldskool DTM, dat laat je toch niet aan je voorbijgaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenTrue.
Ik ken wel twee medium-sized onderdelen die ervoor zorgen dat het geluid van zo'n M103 plots lekker vol wordt.
STERF
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHier sé, meneer voelt zich ook aangevallen omdat hij een 6-pitter heeft zitten.
Ik verkoop dat niet. Dat is simpele wiskunde/fysica/mechanica. Ieder klein kind snapt dat een object dat 50/50 verdeeld is qua gewicht beter om z'n as draait dan hetzelfde object met 55/45 verdeling.
Maar voor de rest, onder het moto: meer is beter: geef mij dan maar een 190E 5.6. 6-pitters zijn voor paupers.
Ik dacht dat die geweldige gewichtsverdeling ook enorm voelbaar ging zijn, zeker in zo'n licht karretje dus had gedacht dat de 190 2.6 een gevaarlijk spel ging worden, en dat klopt voor geen meter. Ding hangt kort aan de gas, pakt bochten gelijk geneen en is absoluut niet gatschudderig of ondersturend.
Kweet nie of ge geinteresseerd zijt maar ge moogt er gerust eens een toerke in doen, dan kunde direkt oordelen
PS: Voelde mij niet aangevallen maar kan nu toch al wel een beetje uit ervaring spreken.
PS2: Een 190E 5.6 is voor poesjes, een 190E 6.0 DOHC, dat is een auto!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenIk dacht dat die geweldige gewichtsverdeling ook enorm voelbaar ging zijn, zeker in zo'n licht karretje dus had gedacht dat de 190 2.6 een gevaarlijk spel ging worden, en dat klopt voor geen meter. Ding hangt kort aan de gas, pakt bochten gelijk geneen en is absoluut niet gatschudderig of ondersturend.
Kweet nie of ge geinteresseerd zijt maar ge moogt er gerust eens een toerke in doen, dan kunde direkt oordelen
PS: Voelde mij niet aangevallen maar kan nu toch al wel een beetje uit ervaring spreken.
PS2: Een 190E 5.6 is voor poesjes, een 190E 6.0 DOHC, dat is een auto!
Ben zeker eens benieuwd naar hoe uw kar aanvoelt. Vooral benieuwd naar het effect van die 500E stabi, aangezien ik ook naar een anti-roll oplossing aan het zoeken ben.
@PS2: 190E 6.0 is ook maar half werk dan eigenlijk. Best nog met twee turbo's erop dan. En getrag bak.
Op wieldoppen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenBen zeker eens benieuwd naar hoe uw kar aanvoelt. Vooral benieuwd naar het effect van die 500E stabi, aangezien ik ook naar een anti-roll oplossing aan het zoeken ben.
@PS2: 190E 6.0 is ook maar half werk dan eigenlijk. Best nog met twee turbo's erop dan. En getrag bak.
Op wieldoppen!
Als we mekaar eens passeren moet ge der zeker eens een toerke mee doen, prob is dat ik geen verschil voel van die stabi omdat... Ik alles in 1 keer heb vervangen en niet stap voor stap.
't Is trouwens geen E500 stabi maar een E60 amg stabi en evoII stabi achteraan.
6.0 met turbo's op wieldoppen
Zou daar een V12 in te lepelen zijn?
Comment
Comment