Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Totaal niet, rij nu rond met een C123 300CD Amerikaanse import en ik rij er super graag mee, dat geluid van die 5 cilinder ongeblazen 3L diesel is zalig en is meer dan genoeg voor het dagelijkse verkeer, 88 brute Duitse ezels
Totaal niet, rij nu rond met een C123 300CD Amerikaanse import en ik rij er super graag mee, dat geluid van die 5 cilinder ongeblazen 3L diesel is zalig en is meer dan genoeg voor het dagelijkse verkeer, 88 brute Duitse ezels
Ja hoor, ik heb al 200D W123 en W124 gereden, 240D W123 (lijkwagen van 2 ton), 300D W123 en W460 en W124 (6 cilinder).
Ik kan de 4 pitters echt niet smaken, ze trillen je de tanden uit de mond, zijn niet smooth en in eender welke vorm zit er geen maar dan ook geen power in (W115, W123 en W124), de 5 en 6 cilinders vind ik dan wel de max, de sound en souplesse van de 5 cilinders is gewoonweg geweldig en ik mag niet zeggen dat die 88 pk te kort schiet in de 300CD, in de G300D wel uiteraard maar die motor hoort daar gewoon in te zitten en past bij het karakter van die auto (baksteen op wielen). De 6 cilinders heb ik altijd vergeleken met de M103 benzinemotoren, exact hetzelfde, even smooth, bijna even stil maar zonder de power, snel genoeg voor alledaags verkeer en halen best mooie snelheden op de snelwegen het enige verschil is dat je met de benzinevarianten niet moet wachten eer je daar ben.
6 cil diesel zonder turbo of 6 cil benzine (M103 dan vooral) zijn voor mijn part gelijk in rijden, enkel heeft de ene wat meer tijd nodig dan de andere om op snelheid te komen.
Mij afschilderen als dieselhater is gewoonweg omdat je me niet kent, ja ik prefereer een benzine maar ik kan evenzeer genieten van een W124 300D (dat kan ik niet zeggen van een 200D)
Benzinevarianten heb ik al met W108/109 3L benzine gereden, W126 3L M103, W124 3L en 2.6L M103, W201 2.6, 3.0 en 2.6 BiTurbo en da zal't zowa zijn denk ik, ik heb dus veel ervaring met het rijden, werken aan en reviseren van M103 motoren dus ken ze wel wat en als ik ze dan durf vergelijken met de 6 cilinder 12 klepper diesels zonder turbo dan wil dat wel wat zeggen want een M103 motor staat bij mij zeer hoog aangeschreven en is enorm robuust. Het enige dat echt sleet durft vertonen is het oude KE-jetronic systeem, ooit wil ik eens een complete M103 reviseren, liefst de 3.2 AMG blok (3.4 en 3.6 Brabus blokken zijn te onbetrouwbaar) met een compleet computer management systeem er op en dus de KE-jetronic weg halen, volgens mij kan je uit die motor dan nog een pak meer halen en dan heb ik het niet enkel over PK's maar ook over souplesse en denk ik dat al de vreemde probleempjes die gebeuren bij vooral relenti weg zullen zijn.
Maar concept van diesel in een S klasse vind je nog steeds niet kunnen, toch?
M103 en OM603 ZIEN er zelfs familie uit. Zelfs in geluid komen ze dicht in kwaliteit: M103 is qua sound niet de meest sexy 6 pitter ooit, terwijl de OM603 op toeren voor een diesel net heerlijk kan huilen.
Zijn die uitlaatstukken ook niet bijna identiek?
Maar concept van diesel in een S klasse vind je nog steeds niet kunnen, toch?
M103 en OM603 ZIEN er zelfs familie uit. Zelfs in geluid komen ze dicht in kwaliteit: M103 is qua sound niet de meest sexy 6 pitter ooit, terwijl de OM603 op toeren voor een diesel net heerlijk kan huilen.
Zijn die uitlaatstukken ook niet bijna identiek?
Imo hoort er in een klassebak een zijdezachte motor en een diesel zal nooit of te nimmer zijdezacht zijn, zoals de zweed het ooit voor mij beschreef: "ge moet uit een ondergrondse garage kunnen rijden dat je de auto niet hoort, ook al zit er een V12 onder de kap" en imo heeft hij daarmee overschot van gelijkt. Komt er zo'n dikke 7 of S af met op de achtergrond *kletterdekletterdeklet* en mijn goesting is al over, zo'n ding moet geruisloos zijn en zoals mijn 750i is het enige wat je mag horen de banden en als je wat optrekt de ventilatoren om het handeltje fris te houden.
Neen imo moet er in een S een benzinemotor zitten, iedereen mag dat gerust van mij tegenspreken maar das mijn gedacht er over.
Wel ik heb de in en uitlaat van de 190 aangepakt en de M103 klinkt nu weldegelijk redelijk OK, het is belange nog geen BMW 6 cilinder of het leuke geluid van een M104 maar het gaat tenminste ergens over.
Ivm garage uitrijden: de 6L, flat 6, V8 en V12 zijn sowieso heel rustige gebalanceerde motoren op lage toeren zijn dus gemakkelijk stil te houden. Tis bijna muziektheorie, met harmonischen .... In naft ... De M103 en zeker de huidige overblijvers hebben wel vaak tikgeluiden die van overal kunnen komen. Klepstoters bv... Ik vraag mij af hoe een kersverse M103 in pakweg 1986 klonk.
Ivm garage uitrijden: de 6L, flat 6, V8 en V12 zijn sowieso heel rustige gebalanceerde motoren op lage toeren zijn dus gemakkelijk stil te houden. Tis bijna muziektheorie, met harmonischen .... In naft ... De M103 en zeker de huidige overblijvers hebben wel vaak tikgeluiden die van overal kunnen komen. Klepstoters bv... Ik vraag mij af hoe een kersverse M103 in pakweg 1986 klonk.
Je mag eens komen luisteren naar Helga en de koersbak hoor, niks te gekletter. En hydraulische klepstoters zijn altijd te vervangen, kosten 30 euro 't stuk x 12 en ge zijt er vanaf. Zowel mijn 190 als Helga hoor je niet eens op relentie, behalve de 190 als die op temperatuur staat en dat is dan vooral de uitlaat die je hoort.
Plaat met 5 cijfers, wieldoppen, schapenvellen op de voorstoelen, proper gewassen.
Enkel de ABS sticker links onder het achterlicht was niet meer in goede staat.
je had toen enkel 2.0, 2.5 en 2.5 turbo
Door wat zou een 190 2.5 nu voor te stellen zijn? C 250cdi?
Kwil maar zeggen: het was echt geen pauperwagen ondanks die platte diesel.
Ja hoor, ik heb al 200D W123 en W124 gereden, 240D W123 (lijkwagen van 2 ton), 300D W123 en W460 en W124 (6 cilinder).
Ik kan de 4 pitters echt niet smaken, ze trillen je de tanden uit de mond, zijn niet smooth en in eender welke vorm zit er geen maar dan ook geen power in (W115, W123 en W124), de 5 en 6 cilinders vind ik dan wel de max, de sound en souplesse van de 5 cilinders is gewoonweg geweldig en ik mag niet zeggen dat die 88 pk te kort schiet in de 300CD, in de G300D wel uiteraard maar die motor hoort daar gewoon in te zitten en past bij het karakter van die auto (baksteen op wielen). De 6 cilinders heb ik altijd vergeleken met de M103 benzinemotoren, exact hetzelfde, even smooth, bijna even stil maar zonder de power, snel genoeg voor alledaags verkeer en halen best mooie snelheden op de snelwegen het enige verschil is dat je met de benzinevarianten niet moet wachten eer je daar ben.
6 cil diesel zonder turbo of 6 cil benzine (M103 dan vooral) zijn voor mijn part gelijk in rijden, enkel heeft de ene wat meer tijd nodig dan de andere om op snelheid te komen.
Mij afschilderen als dieselhater is gewoonweg omdat je me niet kent, ja ik prefereer een benzine maar ik kan evenzeer genieten van een W124 300D (dat kan ik niet zeggen van een 200D)
Benzinevarianten heb ik al met W108/109 3L benzine gereden, W126 3L M103, W124 3L en 2.6L M103, W201 2.6, 3.0 en 2.6 BiTurbo en da zal't zowa zijn denk ik, ik heb dus veel ervaring met het rijden, werken aan en reviseren van M103 motoren dus ken ze wel wat en als ik ze dan durf vergelijken met de 6 cilinder 12 klepper diesels zonder turbo dan wil dat wel wat zeggen want een M103 motor staat bij mij zeer hoog aangeschreven en is enorm robuust. Het enige dat echt sleet durft vertonen is het oude KE-jetronic systeem, ooit wil ik eens een complete M103 reviseren, liefst de 3.2 AMG blok (3.4 en 3.6 Brabus blokken zijn te onbetrouwbaar) met een compleet computer management systeem er op en dus de KE-jetronic weg halen, volgens mij kan je uit die motor dan nog een pak meer halen en dan heb ik het niet enkel over PK's maar ook over souplesse en denk ik dat al de vreemde probleempjes die gebeuren bij vooral relenti weg zullen zijn.
Mooi omschreven, 5 én 6 cil. zijn onevenaarbaar, platte diesel of benzine. Benzine is inderdaad sneller en stiller, zuipt ook meer (voor dagelijks gebruik help).
Ik ben nog steeds content dat ik de 300d heb gekozen na vele 200d en 250d te hebben getest .
damn, zegt mijn stiefpa "smijt uwen 190 buiten en koopt u nen 300, dan hebde nen tank... mogen ze er al eens tegen rijden"
zou idd wel een 300D willen maar moet oldi zijn dan....
je had toen enkel 2.0, 2.5 en 2.5 turbo
Door wat zou een 190 2.5 nu voor te stellen zijn? C 250cdi?
Kwil maar zeggen: het was echt geen pauperwagen ondanks die platte diesel.
Comment