Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schitterende 190, die rode, koplampenwissers en (Signaal?)rood

Comment

• En vooral benzine

Comment

• Gij hebt echt iets tegen diesels eh gij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
          Gij hebt echt iets tegen diesels eh gij
          Totaal niet, rij nu rond met een C123 300CD Amerikaanse import en ik rij er super graag mee, dat geluid van die 5 cilinder ongeblazen 3L diesel is zalig en is meer dan genoeg voor het dagelijkse verkeer, 88 brute Duitse ezels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
            Totaal niet, rij nu rond met een C123 300CD Amerikaanse import en ik rij er super graag mee, dat geluid van die 5 cilinder ongeblazen 3L diesel is zalig en is meer dan genoeg voor het dagelijkse verkeer, 88 brute Duitse ezels
            Al ooit 6 cil ongeblazen 3L diesel gereden - 109 paardjes ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
              Al ooit 6 cil ongeblazen 3L diesel gereden - 109 paardjes ?
              Ja hoor, ik heb al 200D W123 en W124 gereden, 240D W123 (lijkwagen van 2 ton), 300D W123 en W460 en W124 (6 cilinder).

Ik kan de 4 pitters echt niet smaken, ze trillen je de tanden uit de mond, zijn niet smooth en in eender welke vorm zit er geen maar dan ook geen power in (W115, W123 en W124), de 5 en 6 cilinders vind ik dan wel de max, de sound en souplesse van de 5 cilinders is gewoonweg geweldig en ik mag niet zeggen dat die 88 pk te kort schiet in de 300CD, in de G300D wel uiteraard maar die motor hoort daar gewoon in te zitten en past bij het karakter van die auto (baksteen op wielen). De 6 cilinders heb ik altijd vergeleken met de M103 benzinemotoren, exact hetzelfde, even smooth, bijna even stil maar zonder de power, snel genoeg voor alledaags verkeer en halen best mooie snelheden op de snelwegen het enige verschil is dat je met de benzinevarianten niet moet wachten eer je daar ben.

6 cil diesel zonder turbo of 6 cil benzine (M103 dan vooral) zijn voor mijn part gelijk in rijden, enkel heeft de ene wat meer tijd nodig dan de andere om op snelheid te komen.

Mij afschilderen als dieselhater is gewoonweg omdat je me niet kent, ja ik prefereer een benzine maar ik kan evenzeer genieten van een W124 300D (dat kan ik niet zeggen van een 200D)

Benzinevarianten heb ik al met W108/109 3L benzine gereden, W126 3L M103, W124 3L en 2.6L M103, W201 2.6, 3.0 en 2.6 BiTurbo en da zal't zowa zijn denk ik, ik heb dus veel ervaring met het rijden, werken aan en reviseren van M103 motoren dus ken ze wel wat en als ik ze dan durf vergelijken met de 6 cilinder 12 klepper diesels zonder turbo dan wil dat wel wat zeggen want een M103 motor staat bij mij zeer hoog aangeschreven en is enorm robuust. Het enige dat echt sleet durft vertonen is het oude KE-jetronic systeem, ooit wil ik eens een complete M103 reviseren, liefst de 3.2 AMG blok (3.4 en 3.6 Brabus blokken zijn te onbetrouwbaar) met een compleet computer management systeem er op en dus de KE-jetronic weg halen, volgens mij kan je uit die motor dan nog een pak meer halen en dan heb ik het niet enkel over PK's maar ook over souplesse en denk ik dat al de vreemde probleempjes die gebeuren bij vooral relenti weg zullen zijn.
              Last edited by ; 20/11/2013, 14:13.

Comment

• Maar concept van diesel in een S klasse vind je nog steeds niet kunnen, toch?

M103 en OM603 ZIEN er zelfs familie uit. Zelfs in geluid komen ze dicht in kwaliteit: M103 is qua sound niet de meest sexy 6 pitter ooit, terwijl de OM603 op toeren voor een diesel net heerlijk kan huilen.
                Zijn die uitlaatstukken ook niet bijna identiek?
                Last edited by ; 20/11/2013, 14:20.

Comment

2L benzine
                  ottomatiek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                    Jep, 2.6 met 150pk.
                    en zeg nu zelf, wat een paradijs is dat al niet in een w201...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                      Maar concept van diesel in een S klasse vind je nog steeds niet kunnen, toch?

M103 en OM603 ZIEN er zelfs familie uit. Zelfs in geluid komen ze dicht in kwaliteit: M103 is qua sound niet de meest sexy 6 pitter ooit, terwijl de OM603 op toeren voor een diesel net heerlijk kan huilen.
                      Zijn die uitlaatstukken ook niet bijna identiek?
                      Imo hoort er in een klassebak een zijdezachte motor en een diesel zal nooit of te nimmer zijdezacht zijn, zoals de zweed het ooit voor mij beschreef: "ge moet uit een ondergrondse garage kunnen rijden dat je de auto niet hoort, ook al zit er een V12 onder de kap" en imo heeft hij daarmee overschot van gelijkt. Komt er zo'n dikke 7 of S af met op de achtergrond *kletterdekletterdeklet* en mijn goesting is al over, zo'n ding moet geruisloos zijn en zoals mijn 750i is het enige wat je mag horen de banden en als je wat optrekt de ventilatoren om het handeltje fris te houden.

Neen imo moet er in een S een benzinemotor zitten, iedereen mag dat gerust van mij tegenspreken maar das mijn gedacht er over.

Wel ik heb de in en uitlaat van de 190 aangepakt en de M103 klinkt nu weldegelijk redelijk OK, het is belange nog geen BMW 6 cilinder of het leuke geluid van een M104 maar het gaat tenminste ergens over.

Soundfile van de mijne een maand geleden:

Comment

• Ivm garage uitrijden: de 6L, flat 6, V8 en V12 zijn sowieso heel rustige gebalanceerde motoren op lage toeren zijn dus gemakkelijk stil te houden. Tis bijna muziektheorie, met harmonischen .... In naft ... De M103 en zeker de huidige overblijvers hebben wel vaak tikgeluiden die van overal kunnen komen. Klepstoters bv... Ik vraag mij af hoe een kersverse M103 in pakweg 1986 klonk.

Comment

Ivm garage uitrijden: de 6L, flat 6, V8 en V12 zijn sowieso heel rustige gebalanceerde motoren op lage toeren zijn dus gemakkelijk stil te houden. Tis bijna muziektheorie, met harmonischen .... In naft ... De M103 en zeker de huidige overblijvers hebben wel vaak tikgeluiden die van overal kunnen komen. Klepstoters bv... Ik vraag mij af hoe een kersverse M103 in pakweg 1986 klonk.
                          Je mag eens komen luisteren naar Helga en de koersbak hoor, niks te gekletter. En hydraulische klepstoters zijn altijd te vervangen, kosten 30 euro 't stuk x 12 en ge zijt er vanaf. Zowel mijn 190 als Helga hoor je niet eens op relentie, behalve de 190 als die op temperatuur staat en dat is dan vooral de uitlaat die je hoort.

Comment

• goed nieuws

Comment

• Vandaag een mint 190D 2.5 gezien.

Plaat met 5 cijfers, wieldoppen, schapenvellen op de voorstoelen, proper gewassen.
                              Enkel de ABS sticker links onder het achterlicht was niet meer in goede staat.

Comment

• je had toen enkel 2.0, 2.5 en 2.5 turbo
                                Door wat zou een 190 2.5 nu voor te stellen zijn? C 250cdi?
                                Kwil maar zeggen: het was echt geen pauperwagen ondanks die platte diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                  Enkel de ABS sticker links onder het achterlicht was niet meer in goede staat.
                                  Heb ik helaas ook voor en ze zijn nieuw niet meer te verkrijgen, spijtig ... ik wil terug zo'n ABS sticker

Comment

Ja hoor, ik heb al 200D W123 en W124 gereden, 240D W123 (lijkwagen van 2 ton), 300D W123 en W460 en W124 (6 cilinder).

Ik kan de 4 pitters echt niet smaken, ze trillen je de tanden uit de mond, zijn niet smooth en in eender welke vorm zit er geen maar dan ook geen power in (W115, W123 en W124), de 5 en 6 cilinders vind ik dan wel de max, de sound en souplesse van de 5 cilinders is gewoonweg geweldig en ik mag niet zeggen dat die 88 pk te kort schiet in de 300CD, in de G300D wel uiteraard maar die motor hoort daar gewoon in te zitten en past bij het karakter van die auto (baksteen op wielen). De 6 cilinders heb ik altijd vergeleken met de M103 benzinemotoren, exact hetzelfde, even smooth, bijna even stil maar zonder de power, snel genoeg voor alledaags verkeer en halen best mooie snelheden op de snelwegen het enige verschil is dat je met de benzinevarianten niet moet wachten eer je daar ben.

6 cil diesel zonder turbo of 6 cil benzine (M103 dan vooral) zijn voor mijn part gelijk in rijden, enkel heeft de ene wat meer tijd nodig dan de andere om op snelheid te komen.

Mij afschilderen als dieselhater is gewoonweg omdat je me niet kent, ja ik prefereer een benzine maar ik kan evenzeer genieten van een W124 300D (dat kan ik niet zeggen van een 200D)

Benzinevarianten heb ik al met W108/109 3L benzine gereden, W126 3L M103, W124 3L en 2.6L M103, W201 2.6, 3.0 en 2.6 BiTurbo en da zal't zowa zijn denk ik, ik heb dus veel ervaring met het rijden, werken aan en reviseren van M103 motoren dus ken ze wel wat en als ik ze dan durf vergelijken met de 6 cilinder 12 klepper diesels zonder turbo dan wil dat wel wat zeggen want een M103 motor staat bij mij zeer hoog aangeschreven en is enorm robuust. Het enige dat echt sleet durft vertonen is het oude KE-jetronic systeem, ooit wil ik eens een complete M103 reviseren, liefst de 3.2 AMG blok (3.4 en 3.6 Brabus blokken zijn te onbetrouwbaar) met een compleet computer management systeem er op en dus de KE-jetronic weg halen, volgens mij kan je uit die motor dan nog een pak meer halen en dan heb ik het niet enkel over PK's maar ook over souplesse en denk ik dat al de vreemde probleempjes die gebeuren bij vooral relenti weg zullen zijn.
                                    Mooi omschreven, 5 én 6 cil. zijn onevenaarbaar, platte diesel of benzine. Benzine is inderdaad sneller en stiller, zuipt ook meer (voor dagelijks gebruik help).
                                    Ik ben nog steeds content dat ik de 300d heb gekozen na vele 200d en 250d te hebben getest .

Comment

• Heb ooit ook eens de kans gehad om met een 300D W124 te rijden en da's idd zalig als je uit een 200D komt.
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• damn, zegt mijn stiefpa "smijt uwen 190 buiten en koopt u nen 300, dan hebde nen tank... mogen ze er al eens tegen rijden"
                                        zou idd wel een 300D willen maar moet oldi zijn dan....

Comment

je had toen enkel 2.0, 2.5 en 2.5 turbo
                                          Door wat zou een 190 2.5 nu voor te stellen zijn? C 250cdi?
                                          Kwil maar zeggen: het was echt geen pauperwagen ondanks die platte diesel.
                                          Naar mijn gevoel:
                                          190D 2.0 => C180 cdi
                                          190D 2.5 => C200 cdi
                                          190D 2.5 Turbo => C250 cdi
                                          Die letzten Worte ...
                                          ... eines Diesel-Fahrers:
                                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                          W201 BENZIN

Comment

Working...