Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
    damn, zegt mijn stiefpa "smijt uwen 190 buiten en koopt u nen 300, dan hebde nen tank... mogen ze er al eens tegen rijden"
    zou idd wel een 300D willen maar moet oldi zijn dan....
    De bluts in de deur zal even groot zijn bij de 300.
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
      Naar mijn gevoel:
      190D 2.0 => C180 cdi
      190D 2.5 => C200 cdi
      190D 2.5 Turbo => C250 cdi
      Tja, maar ik heb het over segment en situering, ik vermoed dat je kijkt naar technische cijfers.
      pk en koppel in die tijd was peanuts ivm nu. Maar wagens zijn ook zwaarder.
      190D 2.5 turbo was over the top C segment in pakweg 1990.
      C250 cdi is dat nu niet, daarvoor heb je de C350 toch?

      C200 cdi zie je dagelijks overal ... leasing etc. De 2.5 toch niet vroeger?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
        Tja, maar ik heb het over segment en situering, ik vermoed dat je kijkt naar technische cijfers.
        pk en koppel in die tijd was peanuts ivm nu. Maar wagens zijn ook zwaarder.
        190D 2.5 turbo was over the top C segment in pakweg 1990.
        C250 cdi is dat nu niet, daarvoor heb je de C350 toch?

        C200 cdi zie je dagelijks overal ... leasing etc. De 2.5 toch niet vroeger?

        Ik was inderdaad vergeten dat er ook nog een 3 liter diesel bestaat nu
        Die letzten Worte ...
        ... eines Diesel-Fahrers:
        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
        W201 BENZIN

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
          Mooi omschreven, 5 én 6 cil. zijn onevenaarbaar, platte diesel of benzine. Benzine is inderdaad sneller en stiller, zuipt ook meer (voor dagelijks gebruik help).
          Ik ben nog steeds content dat ik de 300d heb gekozen na vele 200d en 250d te hebben getest .
          Daar wil ik je tegenspreken want met mijn 300se doe ik gemiddeld 8.9 tot max 9.5 op 100, die 300CD waar ik nu mee rij doet hetzelfde. Het enige verschil is dat de diesel ietsje minder kost.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
            Daar wil ik je tegenspreken want met mijn 300se doe ik gemiddeld 8.9 tot max 9.5 op 100, die 300CD waar ik nu mee rij doet hetzelfde. Het enige verschil is dat de diesel ietsje minder kost.
            heerlijk
            je verbruikt zoveel als je vermogen aanspreekt dus, bij de CD is dit wellicht iets dichter op de limiet dan de SE. De latere generatie SE zal wellicht minder wegen tov de afmetingen dan de 123 coupé?

            Comment


            • nou is die 5-cylinder wel een oudere generatie die toch wat meer dronk als de 6-cyl 3 liter diesel

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                Daar wil ik je tegenspreken want met mijn 300se doe ik gemiddeld 8.9 tot max 9.5 op 100, die 300CD waar ik nu mee rij doet hetzelfde. Het enige verschil is dat de diesel ietsje minder kost.
                Da's wel een heel mooi verbruik voor zo'n slee.

                E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                  Da's wel een heel mooi verbruik voor zo'n slee.
                  zeker, maar 100 / u gemiddeld is voor iedereen ideaal qua verbruik
                  Probeer het eens
                  Het is vooral opmerkelijk dat de 5-pitter diesel niet zoveel beter is, ook al is het oudere generatie (Vergelijken met bv een 280 carb zal al anders zijn )
                  Of is de versnellingsbak van de CD niet ideaal verdeeld om zuinig te zijn op 100/u?

                  Een OM603 doet gewoon vlotjes een liter minder en heeft wellicht ook bijna zelfde koppel onder de 3000 toeren.
                  Last edited by ; 22/11/2013, 18:31.

                  Comment


                  • Zou't een echte EVO II zijn?

                    Comment


                    • Dit kan een 190 ook

                      Comment





                      • Comment











                        • asserti achter het stuur


                          Comment


                          • Die bodykit staat echt geweldig. Nu nog juist een staartje!
                            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                            www.carfac.be "Driving on experience"

                            Comment


                            • Ik durf het bijna niet te zeggen , als circuit auto vind ik dit ook vet ! Op de openbare weg met ori motor en ingeschreven niet...
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                              Comment


                              • Veeet! Dat geluid, wat een geweldenaar Bladblazer(s)? Driften lukt zelfs met een platte diesel al erg goed, erg controleerbaar.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                  Ik durf het bijna niet te zeggen , als circuit auto vind ik dit ook vet ! Op de openbare weg met ori motor en ingeschreven niet...
                                  Komt ook niet meer op de baan als je dat gerust kan stellen :p

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Veeet! Dat geluid, wat een geweldenaar Bladblazer(s)? Driften lukt zelfs met een platte diesel al erg goed, erg controleerbaar.
                                    Geen turbo's meer, is N/A 3L M103.

                                    Comment


                                    • Spijtig dat hij niet meer op de baan komt, lijkt me erg leuk om mee rond te rijden en strekenventjes te vernederen met 190D achteraan

                                      Comment


                                      • Vet kot, ditto foto's

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • Achja, is veel te oncomfortabel man. Mijn regenboogvlagje moet er wel nog ergens aan of in stickervorm.

                                          Mijn commentaar toen stijn gisteren naast me zat deed hem ook bijna in tranen uitbarsten: "ooit al eens nen homo zien driften? "

                                          Comment

                                          Working...
                                          X