Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe oldtimerwetgeving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    er zijn zaken die replica platen maken door eerst in de witte plaat de relief letters te printen en daarna door een labeler te sturen die daar dan de rode folie opkleeft.
    mogelijk kan je u oude plaat goed proper maken en die daar ook eens doorsturen zodat ze weer mooie rode letters heeft
    Mag dat eigenlijk zelf bijkleuren of op de door u beschreven manier?
    Ik heb de mijne dit jaar op zlaten laten keuren dan kunnen ze het 5letterplak niet afkeuren
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Mag dat eigenlijk zelf bijkleuren of op de door u beschreven manier?
      Ik heb de mijne dit jaar op zlaten laten keuren dan kunnen ze het 5letterplak niet afkeuren
      Uw nummerplaat zelf herschilderen mag niet. Maar als dat deftig gedaan is is de kans al wat kleiner dat ze er moeilijk over doen.
      Ik heb echter al nummerplaten gezien die precies waren bijgeverfd door iemand met Parkinson. Echt geen zicht als die rode verf nog een cm naast de letters/cijfers zitten. Heb zelfs ooit eens ene gezien die zijn voorste plaat ook helemaal herschilderd had . Teken van gierigheid zoiets.

      Trouwens, als je je auto op Z platen hebt laten keuren, is dat toch automatisch een keuring voor verkoop waarbij ze het oude inschrijvingsbewijs knippen? Dan ben je toch sowieso uw 5 letter plaat kwijt ?

      Comment


      • de nr plaat moet goed leesbare zijn en in de wettelijke kleuren, afmetingen EN lettertype.

        -ne cm naast u letters schilderen mag niet
        -witte letters of andere kleur mag niet
        -gaten boren in de officiele plaat mag in principe ook niet. bij hoeveel autos zie je niet dat ze 2gaten in het midden bijboorden dwars door letters en dan een zwarte schroef erin.

        als de nr plaat toch al zijn kleur verliest, ga je toch al afgekeurd worden, kan je beter direct opnieuw folie laten opzetten en hopen dat ze het niet zien. dan mag je blijven rijden. je hebt in principe niks te verliezen.
        voor al diegenen die een opmerking kregen, probeer dit. als ze volgend jaar zagen, kan je zeggen dat ze gepoetst werd hé. en zoniet moet je dan een andere aanvragen (k denk niet dat ze dit zomaar kunnen verplichten. u plaat was officieel en ge hebt destijds ook betaald voor een officiele)

        ik kreeg een paar jaar terug daarvoor een opmerking op de keuring (was afgekeurd voor iets anders). voorste plaat niet reglementair (niet reflecterend). het rare is dat die reflecterende platen al verplicht waren VOOR ik men dodge inschreef. dus ik kan geen 'niet-reflecterende' meer gekocht hebben aangezien die niet meer in de handel te krijgen waren. bij de herkeuring dus ambras over gemaakt, kijkt die nieuwe gast naar de plaat en zegt gewoon: das wel een goeie, k zal die opmerking verwijderen. een ander persoon had een nieuwe plaat kunnen kopen.

        Comment


        • Mijn garagist zei me net dat vanaf vrijdag de oldtimerkeuring uitgebreid wordt.
          Het zou ongeveer een volledige keuring zijn, schokdempers en nog enkele dingen zouden iets soepeler zijn.
          Weet iemand hier iets meer van?
          Maar nog steeds geen 2/3 jaarlijkse keuring of zo hoor...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Mijn garagist zei me net dat vanaf vrijdag de oldtimerkeuring uitgebreid wordt.
            Het zou ongeveer een volledige keuring zijn, schokdempers en nog enkele dingen zouden iets soepeler zijn.
            Weet iemand hier iets meer van?
            Maar nog steeds geen 2/3 jaarlijkse keuring of zo hoor...
            Dit klopt!!
            Ben daarstraks naar de keuring gemoeten, is strenger geworden.!
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

            1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

            Comment


            • Oldtimers hebben een speciale plek in het hart van autoliefhebbers over de hele wereld. Deze klassieke voertuigen vertegenwoordigen een stukje geschiedenis op wielen. Of het nu gaat om een prachtige vintage sportwagen, een elegante oldtimer limousine of een robuuste klassieke motorfiets, oldtimers stralen charme en karakter uit. Wat is een oldtimer? Mocht je hier komen voor onderzoek, helpen we je graag: een oldtimer is een voertuig dat een bepaalde leeftijd heeft bereikt en als historisch, zeldzaam en waardevol wordt beschouwd. Hoewel de precieze definitie kan variëren, wordt in het algemeen aangenomen dat een voertuig pas een oldtimer is wanneer het
              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
              Current:
              1987 Mercedes-Benz W124 200D
              1979 Mercedes-Benz W123 280E
              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
              Ex:
              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
              1976 Mercedes-Benz W123 250
              1987 Mercedes-Benz W124 230E

              1979 Mercedes-Benz W123 300d
              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
              1980 Mercedes-Benz W123 280
              1989 Mercedes-Benz W124 230E

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                Dit klopt!!
                Ben daarstraks naar de keuring gemoeten, is strenger geworden.!
                Wel licht eens toe hoe passen ze het toe in praktijk?
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  Wel licht eens toe hoe passen ze het toe in praktijk?
                  Ze doen eig een gewone keuring maar iets minder streng, lichten worden nu met de lichtbak gecontroleerd, auto moet op de schokdemper test enzo..
                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                  Current:
                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                  Ex:
                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

                  1979 Mercedes-Benz W123 300d
                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                  1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

                  Comment


                  • schokdemper test was voorheen ook altijd.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      schokdemper test was voorheen ook altijd.
                      Niet waar...
                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                      Current:
                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                      Ex:
                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                        Niet waar...
                        Bij mij toch wel altijd hoor (ben ondertussen toch ook al ne keer of 4 naar een oldtimerkeuring geweest ) en ze zetten hem er telkens op (het resultaat was uiteindelijk van minder belang )

                        Comment


                        • Elk keuringsstation gaat een anders resultaat geven lang leve Belgie.
                          Ga met één auto naar 10 stations en elk zal er andere opmerkingen bijzetten...

                          Ze doen eig een gewone keuring maar iets minder streng, lichten worden nu met de lichtbak gecontroleerd, auto moet op de schokdemper test enzo..
                          Wat is minder streng?
                          Ik bedoel als de schokdempers niet binnen de %ages vallen ofoz?
                          Of er zit wat roest op?
                          Polo 6n 1.4

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Elk keuringsstation gaat een anders resultaat geven lang leve Belgie.
                            Voila, dat is de kern van de zaak... en nog een meespelende rol is: welke keurder krijg je naast je te staan

                            Comment


                            • Ik had voor men barrie een liefhebber

                              Anyway ik moet deze maand met barrie naar de keuring, hopelijk geen problemen met de lichten gaap.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Voila, dat is de kern van de zaak... en nog een meespelende rol is: welke keurder krijg je naast je te staan
                                klopt, als die man zelf een oldtimer heeft of fan is ... tov iemand die echt alle regeltjes volgt ... groot verschil, maar is altijd zo geweest, ook bij de gewone keuring, totale willekeur

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  klopt, als die man zelf een oldtimer heeft of fan is ... tov iemand die echt alle regeltjes volgt ... groot verschil, maar is altijd zo geweest, ook bij de gewone keuring, totale willekeur
                                  Nu bij oldtimerkeuring heb ik nog nooit problemen gehad, er valt dan ook weinig af te keuren bij soepele regels.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Nu bij oldtimerkeuring heb ik nog nooit problemen gehad, er valt dan ook weinig af te keuren bij soepele regels.
                                    kan ik niet over meepraten ...
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      kan ik niet over meepraten ...
                                      grote smoel

                                      Comment


                                      • Ja, maar die soepele regels zijn dus nu ook niet meer zo soepel..
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                        1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          schokdemper test was voorheen ook altijd.
                                          wielschudders was altijd (voor de speling op wiellagers en stuurinrichting), schokdempertest werd bij mij nooit gedaan. er zijn namelijk oldtimers die niet eens schokdempers hebben, dus die zouden anders nooit doorgeraakt zijn.

                                          dit was de regeling waar u auto vroeger moest aan voldoen, en dit kwam rechtstreeks van de overheid en op mijn naam gestuurd (ideaal als de keuring eens niet wou meewerken)


                                          dat ze de boel nu gaan uitbreiden is nogal logische. ik wou eens moeten navragen wat er nu precies gecontrolleerd wordt en dit in mijn autos leggen voor de toekomst.
                                          dat ze de lichten nu gaan controleren is normaal, je mag immers snachts rijden nu. dat ze dempers controlleren is ook goed want je mag immers elke dag rondrijden nu. hoe ze het gaan oplossen bij die oudere wagens zonder dempers is een vraag.


                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          Nu bij oldtimerkeuring heb ik nog nooit problemen gehad, er valt dan ook weinig af te keuren bij soepele regels.
                                          er waren genoeg punten om op af te keuren hoor.
                                          als er speling was aan de ophanging kreeg je rood
                                          als er een probleem met de remmen was (handrem, bedrijfsrem) kreeg je rood
                                          had je verkeerde banden was het rood.
                                          men fiesta destijds werd afgekeurd wegens ontbreken documenten (had wel papier van de politie dat de papieren verloren waren geraakt en de huidige eigenaar dood was. hielp niks, ik moest duplicaten hebben en die kreeg ik niet omdat de vorige eigenaar dood was). daarna afgekeurd voor 25% verschil op handrem, ook afgekeurd voor 1 band waar een snee in het loopvlak zat (wist ik niet eens), reserverwiel werd niet toegelaten wegens ander profiel. nogthans mogen ze dat niet controlleren maar had ik toch rode keuring. de 4de keer werd ik nog eens afgekeurd wegens geen gelijkvormigheidsattest (wat bij oldtimerkeuring niet eens nodig was en de hoofdzetel van de keuring zei dat de stationchef de auto MOEST toelaten. die chef zei tegen mij: mijn keurstation, mijn regels en die auto wordt hier niet gekeurd). daar sta je dan

                                          ze keken niet naar dempers, niet naar CO uitstoot en niet naarde lichten en dat waren de enige punten waar je mee weg kon komen. persoonlijk heb ik liever wel goed wegcontact door de dempers en heb ik graag werkende lichten (je mocht immers wel snachts rijden voor een treffen). dat ze de co niet bekeken trok ik mij dan ook niks van aan :-).

                                          de laatste jaren mocht de keuring maar heel goed de regeltjes kennen, want ik kende ze wel en aanvaard niet zo snel een nee meer
                                          Last edited by ; 01/05/2014, 11:43.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X