Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe oldtimerwetgeving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • normaal wordt die toch gehomologeerd als aleenstaand geval en verwacht ik dat het wel zou lukken.
    k zou toch eens verder bevragen bij custom clubs ofzo.

    een 2de optie is om die via het buitenland in te voeren. als die daar een europees gelijkvormigheidsattest krijgt MOET belgie die ook zo aanvaarden.

    Comment




    • Waar vind je nog custom clubs in belgie ?
      Het CCC forum besta niet meer .. En op Facebook de groep Oldtimers is onze passie ! zitten ook maar wat rare kwieten.

      En druist dat niet in tegen het feit dat de auto zo veel mogelijk origineel moet zijn voor de homologatie?
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • bsca.be.

        de destijdse voorzitter zijn auto als daily gekeurd en wordt ook dagelijks gereden


        en wat is origineel. je auto moet zijn zoals je die wil behouden na homologatie. immers alles wat er nu opzit wordt gehomologeerd.
        mijn capri 3.0 zal ooit ook belgische papieren moeten krijgen. ofwel krijg ik hetzelfde pvg nr als eender welke 3.0 capri in belgie en met die origineel blijven zoals de andere 3.0 uit fabriek kwamen, ofwel moet ik een afzonderlijke homologatie door. ik hoop dit 2de.
        ik wil namelijk van die slechte 3.0V6 veerpoten met enkele remschijven vanaf en wil de latere 2.8i V6 poten met geventileerde schijven erop. bij een homologatie als alleenstaand geval zullen die 2.8poten met geventileerde schijven opgemeten worden en dan als de standaard op papier komen.
        ik wou hem ook met 2 verschillende velg/banden maten homogeren maar dit zal niet lukken.

        ik vrees een beetje voor die charger. die zien ze op de keuring van ver dat dit niet origineel was in de jaren 70
        Last edited by ; 11/01/2015, 19:02.

        Comment


        • Ik ga er eens horen.

          Zie hem gaan :



          Before the new RHS heads, Comp Cam, Headers, 200-4R Gearstar transmission, 3.73 rear with truetrac, it made 330hp at the wheels. It hasnt been on the dyno since the upgrades.

          Nice !
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • Speedshop stekene zegt dat eerst homologeren via D of NL niet opbrengt, dat ze altijd de auto hier terug bekijken ... Zelf de sportzetels gaan al problemen geven ...
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • ik denk dat er al meer rare auto's als dat gekeurd zijn.

              Hier rondrijden op US platen geen optie? Je ziet toch meer militairen dat doen?

              Comment


              • Ik ga een topic aanmaken straks.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment




                • Hier verder discussieren
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • Even m'n gal spuwen op 't systeem...

                    Blijkbaar moeten ingevoerde oldtimers altijd naar een specifiek keuringscentrum. Voor SBAT in oost-vlaanderen is dat de keuring in Nazareth. Op zich kan ik er nog inkomen, het personeel daar is er misschien beter voor opgeleid technisch/administratief. Maar op zich is dit voor mij een eindje rijden vanuit 't waasland, gelet op 't feit dat ik niet via de snelweg wou rijden. Dus ik trek daar wat tijd voor uit, dik uur heen, dik uur terug, aanschuiven... Blijkt dat de remmen vooraan ongelijkmatig remmen (+30% verschil) en dat de binnenspiegel gemonteerd moest zijn (hing wat los, ging er de juiste schroeven nog voor zoeken). Afgekeurd. Ok, shit happens, kan ik inkomen. Wat er dan niet ingaat bij mij, is dat ik puur voor die remmentest (spiegel buiten beschouwing gelaten), holderdebolder terug moet naar Nazareth waar exact dezelfde remmentest staat als in Sint-Niklaas of Stekene.

                    Bureaucratie...
                    2015 BMW F11 520dA
                    1976 Triumph Spitfire 1500

                    Comment


                    • Had je met een daily geweest koest je ook terug naar nazareth...
                      Voor je spiegel.... je hebt minstens 2 achteruitkijkspiegels nodig...
                      Dus als je 2 buitenspiegels hebt hoeft je binnenspiegel niet.

                      Comment


                      • Moet je voor oldtimers van US naar Nazareth én voor oldtimers die al in de EU zitten (dus bv duitsland) ?
                        Oldtimer die op duitse papieren staat moet toch niet meer gehomologeerd worden, of zie ik dit fout ?
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • mijn spitfire komt uit NL en was zelfs een oorspronkelijk belgische wagen. homologatie heeft er niks mee te maken...
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                            mijn spitfire komt uit NL en was zelfs een oorspronkelijk belgische wagen. homologatie heeft er niks mee te maken...
                            Dusss.... U auto stond op NL platen, was daar inorde, en werd hier afgekeurd ?
                            Oh shit.. Dan gaat die nova nooit lukken..
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • die was daar in orde. natuurlijk, ik weet niet hoe de oldtimerkeuring in NL zit, of zij elk jaar moeten gaan e.d. Als het een paar jaar geleden is dat hij zijn laatste keuring heeft gehad...
                              2015 BMW F11 520dA
                              1976 Triumph Spitfire 1500

                              Comment


                              • Ik bedoel, je auto stond op NL papieren. Voor de belgische papieren aan te vragen moet deze dus wel terug door homologatie of niet ?
                                Want op zich zijn die nederlandse papieren toch geldig in elk europees land ..?
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • Achja Belgie...
                                  Ik last net op facebook dat oldtimers misschien ieder jaar naar de keuring moeten vanaf dit jaar?
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                  1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                  1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                    Achja Belgie...
                                    Ik last net op facebook dat oldtimers misschien ieder jaar naar de keuring moeten vanaf dit jaar?
                                    Neen, nog niks over gecommuniceerd door bfov en die zijn meestal goed ingelicht.
                                    Men wilt om de 2 jaar doen, maar daar is nog niks van in huis gekomen.
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • Ik vind het altijd "fantastisch" te zien dat er zo van die eikels zijn die het feit verdedigen dat je uw oldtimer niet mag aanpassen "want zo waren die ook al goed hoor" en dergelijke. grrr
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • aan mijn oldtimers is NIKS origineels .

                                        ooit een escort mk2 gehad die afgekeurd werd op slepende remmen (rubber remslangen kapot). heb die vervangen door van die siliconen met metaal omweven. volgens velen krijgt ge da nooit gekeurd, mijne auto was er toch mee gekeurd en alle volgende krijgen ook dezelfde leidingen.

                                        andere sturen, banden, velgen, bumpers, ....

                                        Comment


                                        • Weet jij ergens waar ze wat gemoedelijker zijn voor oldtimerkeuring ?
                                          Of is dat ook in nazareth zoals hiernet al werd gezegd ?
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X