Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe oldtimerwetgeving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

portugese keurders laten oude karren er sneller door

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
      Dat is goedkoop voor studenten zoals mij .

Vanaf ik vast ga werken ga ik mijn Oldies allemaal op gewone platen zetten om van die andere rompslomp vanaf te zijn
      Het grootste misverstand allertijden jongen .

Het enige verschil is de prijs van de jaarlijkse keuring .
      Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
        Het grootste misverstand allertijden jongen .

Het enige verschil is de prijs van de jaarlijkse keuring .
        Verzekering, ik als jongere !

Ik kan nu wel een classic verzekering afsluiten maar dat kost dubbel zo veel als oldtimer
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Verzekering, ik als jongere !

Ik kan nu wel een classic verzekering afsluiten maar dat kost dubbel zo veel als oldtimer
          En what about een verzekering met kilometerbeperking ? Want als ik het goed begrijp ben jij een even grote zot als wij die de gekoesterde schoonheid toch ook alleen buiten laat komen bij ideaal weer ?

Mag ik vragen wat je nu ongeveer jaarlijks betaalt ?
          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

En what about een verzekering met kilometerbeperking ? Want als ik het goed begrijp ben jij een even grote zot als wij die de gekoesterde schoonheid toch ook alleen buiten laat komen bij ideaal weer ?

Mag ik vragen wat je nu ongeveer jaarlijks betaalt ?
            Polo'ke komt alleen buiten met mooi weer ja .

Ik betaal nu iets van een €103 bij Ethias in een contract dat samenloopt met mijn gewone verzekering op mijne dagelijkse Golf, deze is dan nog verzekerd met een speciale jongere verzekering
            Benzine

Diesel

Comment

Polo'ke komt alleen buiten met mooi weer ja .

Ik betaal nu iets van een €103 bij Ethias in een contract dat samenloopt met mijn gewone verzekering op mijne dagelijkse Golf, deze is dan nog verzekerd met een speciale jongere verzekering
              Dat is inderdaad wel niet buitengewoon veel geld . En uiteraard ben ik gezegend met een dubbele leeftijd tov van jou , dus sta ik soms niet meer stil bij de nadelen van een jongere leeftijd .

Maar je blijft uiteraard wel met die vreselijke beperkingen zitten . Tenzij je regelmatig illegaal rijdt natuurlijk .

Wij betalen ( zonder rekening te houden met de omnium voor onze Spider ) voor de jaarlijkse BA verzekering met een kilometerbeperking 6000 km een 170 euro .
              Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Dat is inderdaad wel niet buitengewoon veel geld . En uiteraard ben ik gezegend met een dubbele leeftijd tov van jou , dus sta ik soms niet meer stil bij de nadelen van een jongere leeftijd .

Maar je blijft uiteraard wel met die vreselijke beperkingen zitten . Tenzij je regelmatig illegaal rijdt natuurlijk .

Wij betalen ( zonder rekening te houden met de omnium voor onze Spider ) voor de jaarlijkse BA verzekering met een kilometerbeperking 6000 km een 170 euro .
                Voor een classic verzekering zat ik iets rond de € 220 bij ethias met als enige beperking geen woon en werk verkeer . dit ga ik dan ook toepassen tegen het volgend oldtimer seizoen
                Benzine

Diesel

Comment

Voor een classic verzekering zat ik iets rond de € 220 bij ethias met als enige beperking geen woon en werk verkeer . dit ga ik dan ook toepassen tegen het volgend oldtimer seizoen
                  Eerlijk gezegd vind ik die woon-werk toestanden ook een beetje vaag .

Maar ik stel voor dat we er eens uitgebreid over palaveren op 20 juni .

Vroeger mag ook natuulijk .
                  Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Eerlijk gezegd vind ik die woon-werk toestanden ook een beetje vaag .

Maar ik stel voor dat we er eens uitgebreid over palaveren op 20 juni .

Vroeger mag ook natuulijk .
                    Oke goed
                    Benzine

Diesel

Comment

Voor verzekeringen specifiek gericht op oldtimers : http://www.erard.org/
                      Ben daar zeer tevreden over ! vaste tarieven die ik nog niet veel bij andere ben tegen gekomen

Comment

Rond de 330€ voor mijn fiat 850 (enige auto)die dagelijks gekeurd is.
                        Vind ik weinig persoonlijk aangezien ik nog maar 3 jaar mijn rijbewijs heb

Comment

Ik ben zeker niet tegen. Het beantwoord perfect aan de grootste verzuchtingen die ik momenteel heb met mijn oldtimer...

Ik zou deze graag inschrijven als gewoon voertuig. Maar jammer genoeg is dat door de uitstoot (2takt + 1982) gewoonweg onmogelijk. Het gevolg is dat ik mijn Trabant ook vaak "onwettig" gebruik.

Dus een 3 jaarlijkse keuring in ruil voor extra verplaatsingsmogelijkheden (woon werk zal ik er nooit mee doen, en ik kan dan eindelijk "wettig" eens een keertje tot in Gent of de zee met de Trabi) zou ik echt supervinden.

Comment

kijk, dat men jaarlijks controleert of u remmen en vering nog werken en al uw lichten voor mij geen probleem, er moet iets van veiligheid zijn.

maar dat met u gaat verplichten(of bijna toch) om volledig origineel rond te bollen is voor mij een NO GO.

Sorry maar als je wil dat oldtimers gehouden worden door hun eigenaars moet je hun een beetje vrijheid gunnen. Al de twijfels die toekomstige eigenaars hebben, zullen nu nog verergeren en dat is heel slecht voor de sfeer rondom een oude auto, iets wat eigelijk zo zorgeloos mogelijk zou moeten zijn...

en ik zie het ook al gebeuren dat mijn 22jaar oude golf zal worden afgekeurd omdat ik geen papieren heb voor mijn ophanging -> wat the f*ck heeft dat nog te maken met veiligheid? ze hebben een testbank, goed is goed toch?

en voor die verzekeringen:

ik zou niet te moeilijk over 100€'tjes voor een goeie verzekering, in normale omstandigheden krijg ik men auto niet eens verzekerd op mijn naam, dus staat hij op die van ons pa met mezelf als 1ste bestuurder, het is geen classic verzekering en dus betaal ik de volle pot (tis te zeggen, het is een bijkomende gezinswagen, wat ook klopt, het is men pa zen 3de auto op zijn naam waarvan 2 op hetzelfde adres). En dan betaal ik nog 600€, maar het is al zeker waard geweest!

Parsifal zijn probleem snap ik wel beter, hij zou er inderdaad baat bij hebben, ik heb er niets op tegen, zolang met bij oldtimers maar niet moeilijk gaat doen omdat er een verlagingske opligt of andere schokdempers zoals Timmie zei! Herrinner u wel dat het nodig is om wagens te upgrade ipv compleet origineel te houde, het verkeer wordt veel eisender met den dag! Bijvoorbeeld: 15 jaar geleden was je nog de koning te rijk met je 1.9TDI met 110pk's, tegenwoordig heeft om het even welke leasing auto zulk vermogen en ABS, waardoor mensen dus ook wel al eens bruut optrekken en nog bruter stoppen. Upgrades zijn een MUST in mijn ogen. Zeker voor 40+ jaar autos met trommelremmen.
                            Last edited by Ice_ken; 08/03/2010, 02:38.
                            2015 BMW S1000R
                            2010 Renault Clio RS Cup
                            1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Rondbollen in originele staat IS gewoon onveilig. Tenzij men het gewoonweg geheel verbiedt als origineel niet meer veilig is. Maar dat zou gewoon het einde betekenen van oldies.

Wat is nu nog het verschil tussen inschrijven aan verlaagde taks door leeftijd en inschrijven als oldie?
                              En wat gaat het verschil zijn met zo een nieuwe wet? Lijkt mij een omfloersde manier om de oldieplaat af te schaffen en u gewoon te laten inschrijven. (nu, dat is ook nog interessant voor veel wagens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                controle op het feit dat je lichten op de juiste manier werken en dat ze niemand verblinden.
                                niet dat er een EU logo instaat ja of nee.
                                Laat me even wat tegengewicht werpen: dat EU-logo biedt aan iedereen die het wil weten dat het onderwerp getest is op specifieke eigenschappen met specifieke toestellen. Tests die je zo maar niet in een garage kan doen, en die je zo maar niet op een keuring kan laten uitvoeren.
                                Mocht het EU-logo niet bestaan, moet elk stuk getest worden.
                                Dat logo zorgt ervoor dus dat wie het wil weten, zekerheid heeft dat het in orde is met de europese normen of behoeften.
                                Een kwaliteitslabel als het ware.

Het klinkt onnozel, maar 't is zo.

Zo kan bv een koplamp er perfect goed uitzien, maar als er een duw op gegeven wordt, er vlijmscherpe splinters rondvliegen, wat jou heel wat kan verwonden als jij aangereden wordt als voetganger. Ik zeg maar wat, maar zo ver gaat het.

Neemt niet weg dat ik ook oldtimer-liefhebber ben, en ooit ook slachtoffer ben van de bureaucratie en gekheden op de homologaties/keuringen/... . Ik volg dus met grote aandacht het topic op CCC over die vzw...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

een vzw om de problemen bij het gehomologeerd krijgen van een wagen aan te kaarten bij de overheid.

Voorlopig alleen voor handelaren.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik vind de nieuwe wetgeving precies niet zo slecht.
                                    Wat met de Classic Car trouwens, blijft die onveranderd?

Want nu komt de oldtimer wel in het vaarwater van de Classic, niet?
                                    2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

classic car is alleen verzekeringstechnisch dacht ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        classic car is alleen verzekeringstechnisch dacht ik.
                                        Klopt, maar als je met een oldtimer nu ook elke dag mag gaan rijden, behalve voor woon-werkverkeer lijkt dat harder op een classic.
                                        2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Ik heb er een gemeng gevoel bij,maar denk dat het nie zo'n slechte zaak is.
                                          Er zijn 3 soorten oldtimers : degenen die er prachtig uitzien, EN ook zijn,binnen als buiten.
                                          degenen die er vanbuiten prachtig uitzien,maar door gebrek aan kennis van de eigenaar, er technisch nie zo goed aan zijn.
                                          en degenen die wrakken zijn met een o-plaat, die enkel in orde waren voor de oldtimerkeuring,en dan gedaan...

Voor die laatste 2 groepen is die keuring wel nodig,en de eerste groep, (denk ik) moet zich niet teveel zorgen maken.

Wat ik wel wil weten : als ik m'n oldtimer (kever van '74 ), oldtimer gekeurd in '99 met gewone plaat, aan de Keuring breng en hij is afgekeurd....kan ik dan noàg die plaat behouden???

Comment

Working...
                                          X