Oorspronkelijk geplaatst door krikkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe oldtimerwetgeving
Collapse
X
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
-
Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk BerichtenMijn MK2 staat nu op gewone nummerplaat maar wil deze op O-plaat zetten. Moet ik dan nog naar de keuring in januari of toch niet meer?
Dank u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk BerichtenMijn MK2 staat nu op gewone nummerplaat maar wil deze op O-plaat zetten. Moet ik dan nog naar de keuring in januari of toch niet meer?
Dank u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenvoor een nieuwe plaat moet je toch altijd naar de keuring? je roos formulier moet afgestemelpd worden voor het naar DIV kan "gestuurd" worden (elektronisch via verzekering)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenOldtimer inschrijven gaat nog niet eens elektronisch, dat ze dat niet geregeld krijgen snap ik nog altijd niet
Comment
-
Welke sanctie krijg je als je werkverkeer doet met een oldtimer? En wat als je een ongeval krijgt tijdens deze rit?
Vraagje van mijn vrouwToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
is verboden, dus in beslagname auto, in beslagname nrplaat, voorkomen bij politierechtbank.
ongeluk tijdens woon-werkverkeer: verzekering kan zich wettelijk VOLLEDIG terugtrekken aangezien gij die rit NIET mocht doen met die auto. als de auto ook nog eens als oorzaak wordt gesteld van het ongeluk (je hebt geen jaarlijkse keuring, dus auto kan mankementen vertonen) wordt je volledig aansprakelijk gezet en kunnen ze u huis vanonder u gat verkopen om de kosten te dekken (dan wil je geen gewonden hebben).
Comment
-
Thx, mijn vrouw vroeg zich af of t grote risico's meebracht, ja dus
Hare corolla is zo rot als kaas en ze stelde voor, corolla -> export, porsche weg en een 4 deurs oldtimer te kopen.
T laatste kan nog steeds maar dan op dagelijkse platen, we zien wel, nog een jaar tijd voor de volgende keuring.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
ben je kwijt.
mijn golf is sinds februari oldtimer geworden, ik heb het jaar ervoor in november nog voor een heel jaar kunnen betalen.
erger was nog mijn dodge, die is 3weken voor die oldtimer ingeschreven geweest. ik dacht ook dat ze die 3weken nog aan vol tarief gingen rekenen en de rest van het jaar aan oldtimer. dat doen ze niet. de oldtimerbelasting betaal je pas NADAT de auto oldtimer is.
die auto inschrijven, in augustus uitschrijven en in september opnieuw inschrijven. dan zou je in principe die paar maand wegenbelasting na augustus terugkrijgen, en dan de inschrijving in september als oldtimer moeten betalen. maar is het al dat gedoe waard?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendie auto inschrijven, in augustus uitschrijven en in september opnieuw inschrijven. dan zou je in principe die paar maand wegenbelasting na augustus terugkrijgen, en dan de inschrijving in september als oldtimer moeten betalen. maar is het al dat gedoe waard?
Als het een zware taks is kan je het overwegen, maar dan zou ik persoonlijk wachten met inschrijven tot ie 25 jaar is, want zware taks is meestal ook zware BIV (voor een auto van 24 jaar)
Comment
-
Hoe zit het nu eigenlijk in 2013 . Als ik een oldtimer koopt die al op O platen staat . Wat moet ik dan nog doen eens ik kan rijden .
Ik dacht vroeger dat je nog een ander voertuig moest hebben om een oldtimer te kunnen verzekeren maar dat is blijkbaar niet meer zo .
( ik heb wel nog een moto verzekerd staan op mijn naam ) .
De beperkingen aan een oldtimer weet ik al .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realtim Bekijk BerichtenHoe zit het nu eigenlijk in 2013 . Als ik een oldtimer koopt die al op O platen staat . Wat moet ik dan nog doen eens ik kan rijden .
Ik dacht vroeger dat je nog een ander voertuig moest hebben om een oldtimer te kunnen verzekeren maar dat is blijkbaar niet meer zo .
( ik heb wel nog een moto verzekerd staan op mijn naam ) .
De beperkingen aan een oldtimer weet ik al .
Comment
-
vroeger had je ook geen andere wagen nodig om oldtimer te rijden, dit is bij sommige verzekeringen een voorwaarde om de goedkope oldtimerverzekering te krijgen (ongeveer 100€/jaar). zonder andere daily betaal je gewoon iets meer verzekeringspremie. belasting blijft hetzelfde.
de verkoper kan die oldtimer keuren voor verkoop, jij kan die oldtimer keuren op eigen nrplaten (volgens mij moet het wel auto zijn), ook éénder welke garage met Z/ZZ platen kan die keuren voor u (kost alleen wat tenzij je wat connecties hebt)
Comment
-
hoe zit dat als je een oldtimer importeert uit NL die op lpg staat?
mag je de dag van eerste inschrijving+1 dag naar de oldtimerkeuring of beter wachten tot de volgende maand begonnen is?mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenmag je de dag van eerste inschrijving+1 dag naar de oldtimerkeuring of beter wachten tot de volgende maand begonnen is?
Comment
-
Hallo,
Een auto van november 1989 die momenteel uit verkeer is, kan je die met Z-platen aanbieden in november 2014, oldtimergekeurd, en dan de nodige paperassen ontvangen om de wagen in te schrijven ?
Dit om de oa. de torenhoge BIV te ontwijken die vanaf 1/1/2014 volledig gebaseert is op de milieukenmerken van het voertuig
Mvg
Comment
Comment