Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe oldtimerwetgeving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
    En je moet een dagelijkse auto hebben voor de verzekering (bij mij toch)
    Dat mag je idd niet vergeten te vermelden !
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Mijn MK2 staat nu op gewone nummerplaat maar wil deze op O-plaat zetten. Moet ik dan nog naar de keuring in januari of toch niet meer?

Dank u

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
        Mijn MK2 staat nu op gewone nummerplaat maar wil deze op O-plaat zetten. Moet ik dan nog naar de keuring in januari of toch niet meer?

Dank u
        Oldtimerkeuring doen als je op O-plaat wil zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten

Dank u
          voor een nieuwe plaat moet je toch altijd naar de keuring? je roos formulier moet afgestemelpd worden voor het naar DIV kan "gestuurd" worden (elektronisch via verzekering)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            voor een nieuwe plaat moet je toch altijd naar de keuring? je roos formulier moet afgestemelpd worden voor het naar DIV kan "gestuurd" worden (elektronisch via verzekering)
            Oldtimer inschrijven gaat nog niet eens elektronisch, dat ze dat niet geregeld krijgen snap ik nog altijd niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              Oldtimer inschrijven gaat nog niet eens elektronisch, dat ze dat niet geregeld krijgen snap ik nog altijd niet
              sorry niet bij stil gestaan, erg hé, die overheid van ons ??? ;-)

Comment

Welke sanctie krijg je als je werkverkeer doet met een oldtimer? En wat als je een ongeval krijgt tijdens deze rit?
                Vraagje van mijn vrouw
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

is verboden, dus in beslagname auto, in beslagname nrplaat, voorkomen bij politierechtbank.

ongeluk tijdens woon-werkverkeer: verzekering kan zich wettelijk VOLLEDIG terugtrekken aangezien gij die rit NIET mocht doen met die auto. als de auto ook nog eens als oorzaak wordt gesteld van het ongeluk (je hebt geen jaarlijkse keuring, dus auto kan mankementen vertonen) wordt je volledig aansprakelijk gezet en kunnen ze u huis vanonder u gat verkopen om de kosten te dekken (dan wil je geen gewonden hebben).

Comment

Thx, mijn vrouw vroeg zich af of t grote risico's meebracht, ja dus
                    Hare corolla is zo rot als kaas en ze stelde voor, corolla -> export, porsche weg en een 4 deurs oldtimer te kopen.
                    T laatste kan nog steeds maar dan op dagelijkse platen, we zien wel, nog een jaar tijd voor de volgende keuring.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

terecht, in beslagname, kan je o.a. lezen op flat4free forum

maar ik zie toch verschillende dit doen, vb een paar km tot aan station in alle vroegte, ...
                      studenten op de campus, ...

maar blijft een risico

Comment

Stel, ik schrijf begin 2014 een wagen in die vanaf augustus 2014 oldtimer wordt.

Krijg ik dan een deel van de wegentax terug of ben ik die kwijt?

Comment

ben je kwijt.
                          mijn golf is sinds februari oldtimer geworden, ik heb het jaar ervoor in november nog voor een heel jaar kunnen betalen.
                          erger was nog mijn dodge, die is 3weken voor die oldtimer ingeschreven geweest. ik dacht ook dat ze die 3weken nog aan vol tarief gingen rekenen en de rest van het jaar aan oldtimer. dat doen ze niet. de oldtimerbelasting betaal je pas NADAT de auto oldtimer is.

die auto inschrijven, in augustus uitschrijven en in september opnieuw inschrijven. dan zou je in principe die paar maand wegenbelasting na augustus terugkrijgen, en dan de inschrijving in september als oldtimer moeten betalen. maar is het al dat gedoe waard?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            die auto inschrijven, in augustus uitschrijven en in september opnieuw inschrijven. dan zou je in principe die paar maand wegenbelasting na augustus terugkrijgen, en dan de inschrijving in september als oldtimer moeten betalen. maar is het al dat gedoe waard?
                            Inderdaad en nog te weten dat je tegenwoordig voor een "herinschrijving" ook al 26 euro kwijt bent (voor het nieuwe inschrijvingsbewijs in twee delen)

Als het een zware taks is kan je het overwegen, maar dan zou ik persoonlijk wachten met inschrijven tot ie 25 jaar is, want zware taks is meestal ook zware BIV (voor een auto van 24 jaar)

Comment

Hoe zit het nu eigenlijk in 2013 . Als ik een oldtimer koopt die al op O platen staat . Wat moet ik dan nog doen eens ik kan rijden .
                              Ik dacht vroeger dat je nog een ander voertuig moest hebben om een oldtimer te kunnen verzekeren maar dat is blijkbaar niet meer zo .
                              ( ik heb wel nog een moto verzekerd staan op mijn naam ) .
                              De beperkingen aan een oldtimer weet ik al .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realtim Bekijk Berichten
                                Hoe zit het nu eigenlijk in 2013 . Als ik een oldtimer koopt die al op O platen staat . Wat moet ik dan nog doen eens ik kan rijden .
                                Ik dacht vroeger dat je nog een ander voertuig moest hebben om een oldtimer te kunnen verzekeren maar dat is blijkbaar niet meer zo .
                                ( ik heb wel nog een moto verzekerd staan op mijn naam ) .
                                De beperkingen aan een oldtimer weet ik al .
                                Je moet met de oldtimer naar de keuring gaan voor een oldtimerkeuring te ondergaan. Dit kan met een nummerplaat die al op jou naam staat (in de meeste gevallen je daily of reeds van een andere oldtimer van je) . Of dit met een moto plaat kan, durf ik geen standpunt in nemen (weet ik niet) . Je kan ook vragen aan de huidige eigenaar om de oldtimer te laten keuren voor verkoop (als oldtimer) dan kan je gewoon de auto gaan inschrijven (met het roos formulier)

Comment

vroeger had je ook geen andere wagen nodig om oldtimer te rijden, dit is bij sommige verzekeringen een voorwaarde om de goedkope oldtimerverzekering te krijgen (ongeveer 100€/jaar). zonder andere daily betaal je gewoon iets meer verzekeringspremie. belasting blijft hetzelfde.

de verkoper kan die oldtimer keuren voor verkoop, jij kan die oldtimer keuren op eigen nrplaten (volgens mij moet het wel auto zijn), ook éénder welke garage met Z/ZZ platen kan die keuren voor u (kost alleen wat tenzij je wat connecties hebt)

Comment

Ik ga volgende week nr de keuring met de platen van de vorige eigenaar . En kzal dan ook posten wat de verzekering mij kost

Comment

hoe zit dat als je een oldtimer importeert uit NL die op lpg staat?
                                      mag je de dag van eerste inschrijving+1 dag naar de oldtimerkeuring of beter wachten tot de volgende maand begonnen is?
                                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                        mag je de dag van eerste inschrijving+1 dag naar de oldtimerkeuring of beter wachten tot de volgende maand begonnen is?
                                        Ik ben al naar de oldtimerkeuring geweest met een auto die toen dag op dag 25 jaar oud was geworden, dus 25 is 25 ;-)

Comment

• Hallo,

Een auto van november 1989 die momenteel uit verkeer is, kan je die met Z-platen aanbieden in november 2014, oldtimergekeurd, en dan de nodige paperassen ontvangen om de wagen in te schrijven ?
                                          Dit om de oa. de torenhoge BIV te ontwijken die vanaf 1/1/2014 volledig gebaseert is op de milieukenmerken van het voertuig

Mvg

Comment

Working...
                                          X