Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe oldtimerwetgeving
Collapse
X
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
-
Heb gisteren gehoord dat er alweer een nieuwe oldtimerwetgeving zit aan te komen, althans op fiscaal niveau. Eenmalige inschrijvingstax zou verhoogd worden naar €1000?1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Als dat zo is stopt het voor mij.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenAls dat zo is stopt het voor mij.
Als het toch zou zijn, dan is de rekening hier ook rap gemaakt en nog max. 1 oldtimer of hobbywagen.
Een bijkomende doodsteek zal zijn dat oude auto's geen hol meer waard zijn... dan gaan we helemaal de hollandse toer op. Ik mag er niet aan denken...
Comment
-
1000 euro? No way, dat komt er niet door!
Wat wel kan is dat oldtimers om de 2/3 jaar naar de keuring zullen moeten gaan bv.
Eerst maken ze de oldtimerliefhebbers blij met een soepelere wetgeving, en na een jaar of 2/3 komt de aap uit de mouw, dat is altijd zo in belgie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenOp die twee - drie jaarlijkse oldtimerkeuring heb ik niets op tegen, eerlijk gezegd.
Het is de man die mijn P6 kocht die het vertelde. Lijkt me ook wel straf hoor, maar je weet maar nooit hier... Onder het motto "alles moet eco" valt alles te rechtvaardigen...1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Bij mij was er overlaatst een discussie, omdat ik een klein nummerplaatje wou op een Fiatje 500, mocht eerst niet..
Toen ik zei, da's goed dan geef je maar de langste nummerplaat, maar dan kan de nummerplaat wel niet verlicht worden in het donker omdat de nummerplaatverlichting te klein is, toen was't goed.
Daar zijn ze precies ook al strenger en strenger in aan't worden, want de stationschef geeft ze wel, den andere niet
Comment
-
als ze zo gaan beginnen, zal ik creatief gaan omlassen met chassisnr's. eenmalig 1000€ betalen voor 1 chassisnr met nr plaat, en ge kunt later zoveel wisselen als ge wilt.
bv mijn golf 2 dieselke, niet van de gezondste. als die 1000€ regel er komt, kunt ge golf 2's kopen aan 150€. hoef ik zo een nr maar in de mijne te zetten en blijven rondtuffen. dat zal er wel niet doorkomen.
elke 2-3jaar naar de keuring zijn ze allang mee bezig en da komt er wel. zeker nu dat oldtimers ook altijd mogen rondrijden. en persoonlijk vind ik het nog niet zo erg. er rijden een pak wrakken rond.
natuurlijk in belgie gaan ze beginnen hé:
-attestje van u wielen
-attestje van u remblokjes
-attestje van u veren
-...
of
-koper remleidingen mag niet, moeten oude ijzeren zijn zoals origineel in fabriek was.
-die schokdempers zijn ook niet toegelaten want de wegligging verbeterd drastisch. neenee, die ouwe meuk moet eronder waarmee je over het wegdek zwalpt...
Comment
-
Daarnet nog even langs Veraco geweest en we hadden het over de nieuwe oldtimerkeuring (broer wilt mss 2nd gen camaro kopen ofzo). Hij zei dat ze toch een pak strenger waren. "Het is precies een keuring voor ne gewone auto maar dan zonder CO2 test". Nu vraag ik mij af of die nu gewoon aan het overdrijven is of niet.. Ik wil niet dat hier een oldie gekocht wordt die in goede staat is maar wordt afgekeurd om de typische banale dingen zoals de remleidingen zijn groen en ze zijn normaal geel.
Iemand al ervaringen ?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenDaarnet nog even langs Veraco geweest en we hadden het over de nieuwe oldtimerkeuring (broer wilt mss 2nd gen camaro kopen ofzo). Hij zei dat ze toch een pak strenger waren. "Het is precies een keuring voor ne gewone auto maar dan zonder CO2 test". Nu vraag ik mij af of die nu gewoon aan het overdrijven is of niet.. Ik wil niet dat hier een oldie gekocht wordt die in goede staat is maar wordt afgekeurd om de typische banale dingen zoals de remleidingen zijn groen en ze zijn normaal geel.
Iemand al ervaringen ?
Je auto doorloopt idd een '' normale '' keuringsprocedure maar dan zonder CO2 test.
Lichten moeten nu ook juist afgesteld staan bv..Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenBeetje.
Je auto doorloopt idd een '' normale '' keuringsprocedure maar dan zonder CO2 test.
Lichten moeten nu ook juist afgesteld staan bv..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenEn hoe zit het qua roest? Als je bv een gat in de dorpel hebt, keuren ze daar nu ook voor af?Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
afkeuren op roest mochten ze vroeger ook al.
de vorige keuringregels gaven enkel op wat MOET gecontroleerd worden. zo werd mijn één van mijn autos een paar keer afgekeurd voor de papieren, 1keer voor de handrem die 25% verschil had (bij daily wagen is dat opmerking, bij oldtimer afkeur omdat ze weten dat ge da toch niet hersteld), en één keer omdat 1 van de banden een beschadiging had in het loopvlak.
nogthans worden banden niet gecontrolleerd, kreeg ik toch een rode kaart. reservewiel steken mocht, maar dan had ik afkeur wegens verschillend profiel.
roest aan een dorpel wordt misschien getolereerd en ze gaan er ook niet gaan op kloppen met ne schroevendraaier. maar als ze van ver het gaatje al zien (zonder doorprikken), hedde zowieso afkeur.
de keuring mag namelijk ALTIJD afkeuren als de verkeersveiligheid in gedrang komt. dus ook met remmen of visuele beschadigingen.
dat ze nu strenger controleren is ook normaal, je auto mag nu ook volledig daily op de baan. elke dag ermee naar de winkel gaan mag dus ook. commercieel en voor je werk rondrijden mag enkel niet. van mij mogen ze allang de 'werking' controleren van alle onderdelen.
gaan afkeuren omdat er andere componenten zitten is dan onzin (zoals afkeur op die silicoon remflexibels, afkeur voor rode/gele/groene/... PU rubbers, afkeur wegens grotere remschijven dan fabriek af...
heb ooit iemand gekend met een escort mk1 die in duitsland volledig tuv gekeurd was en ook goedkeuring had voor circuit. wordt ingevoerd in belgie en had afkeur op de remmen. zaten vooraan namelijk veerpoten met schijven in terwijl die auto origineel rondom met trommels was uitgebracht.
idem voor mijn escort mk2. de 1.1versies hebben trommels, de 1.3 hebben schijven. je kan dus 1:1 swappen zonder dat je moet foefelen om te laten passen, doch afkeur bij oldtimerkeuring.
mijn oplossing hierop: zeldzame oldtimer zoeken waar ze zelf geen data van hebben, en bij elke vraag antwoorden: is origineel bij dit model.
moet eens dringend naar de keuring met mijn 3.0V6 capri. eens zien of ze zagen over de uitlaat, remmen, motor, spoiler...
allemaal origineel op een 3.0S zal mijn antwoord zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenmijn oplossing hierop: zeldzame oldtimer zoeken waar ze zelf geen data van hebben, en bij elke vraag antwoorden: is origineel bij dit model.
moet eens dringend naar de keuring met mijn 3.0V6 capri. eens zien of ze zagen over de uitlaat, remmen, motor, spoiler...
allemaal origineel op een 3.0S zal mijn antwoord zijn
Alle logo's ed wegwerken lijkt het enige dat dan nog kan, of gaan ze niet zo ver ? als je nu met Brembo's afkomt met een CE-certificaat, mag het dan wel ?
Want denk dat de nieuwe keuring veel mensen afschrikt. Je wilt niet 10.000+ in een auto steken voor u plezier, om hem dan nie door de keuring te krijgen .. Denk dat daar al veel plezier weg zal gaan dan.
Vragen vragen...Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment