Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe oldtimerwetgeving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    grote smoel
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • Ik maak mij toch geen zorgen, zolang alles een beetje in orde is zal het nog wel mee vallen om door die oldtimerkeuring te geraken zeker ?

      Comment


      • Heb gisteren gehoord dat er alweer een nieuwe oldtimerwetgeving zit aan te komen, althans op fiscaal niveau. Eenmalige inschrijvingstax zou verhoogd worden naar €1000?
        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

        www.carfac.be "Driving on experience"

        Comment


        • Wablief???

          Ik hoop (en denk) dat dat wel het zoveelste "praatje" zal zijn... 1000 euro komaan... de doodsteek voor de gewone oldtimerliefhebber is dat dan hoor.

          Comment


          • Hah, dat zie ik niet gebeuren.

            Comment


            • Als dat zo is stopt het voor mij.
              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
              Current:
              1987 Mercedes-Benz W124 200D
              1979 Mercedes-Benz W123 280E
              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
              Ex:
              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
              1976 Mercedes-Benz W123 250
              1987 Mercedes-Benz W124 230E

              1979 Mercedes-Benz W123 300d
              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
              1980 Mercedes-Benz W123 280
              1989 Mercedes-Benz W124 230E

              Comment


              • Bron:p ?
                Hln ofzo
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                  Als dat zo is stopt het voor mij.
                  Dat is, dat is de doodsteek en dan wordt het een elitaire bedoening... dan mag niet ! (en dat zal toch ook wel niet)

                  Als het toch zou zijn, dan is de rekening hier ook rap gemaakt en nog max. 1 oldtimer of hobbywagen.

                  Een bijkomende doodsteek zal zijn dat oude auto's geen hol meer waard zijn... dan gaan we helemaal de hollandse toer op. Ik mag er niet aan denken...

                  Comment


                  • 1000 euro? No way, dat komt er niet door!
                    Wat wel kan is dat oldtimers om de 2/3 jaar naar de keuring zullen moeten gaan bv.
                    Eerst maken ze de oldtimerliefhebbers blij met een soepelere wetgeving, en na een jaar of 2/3 komt de aap uit de mouw, dat is altijd zo in belgie

                    Comment


                    • Op die twee - drie jaarlijkse oldtimerkeuring heb ik niets op tegen, eerlijk gezegd.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        Op die twee - drie jaarlijkse oldtimerkeuring heb ik niets op tegen, eerlijk gezegd.
                        Ik ook niet.

                        Het is de man die mijn P6 kocht die het vertelde. Lijkt me ook wel straf hoor, maar je weet maar nooit hier... Onder het motto "alles moet eco" valt alles te rechtvaardigen...
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                        www.carfac.be "Driving on experience"

                        Comment


                        • De (bijna) volledige nieuwe oldtimerkeuring kan je terugvinden op de site van de bfov. Gewoon eens afprinten en in je wagen leggen als je naar de keuring moet, dan heb je die info altijd bij de hand als er een discussie ontstaat.

                          Comment


                          • Bij mij was er overlaatst een discussie, omdat ik een klein nummerplaatje wou op een Fiatje 500, mocht eerst niet..
                            Toen ik zei, da's goed dan geef je maar de langste nummerplaat, maar dan kan de nummerplaat wel niet verlicht worden in het donker omdat de nummerplaatverlichting te klein is, toen was't goed.
                            Daar zijn ze precies ook al strenger en strenger in aan't worden, want de stationschef geeft ze wel, den andere niet

                            Comment


                            • als ze zo gaan beginnen, zal ik creatief gaan omlassen met chassisnr's. eenmalig 1000€ betalen voor 1 chassisnr met nr plaat, en ge kunt later zoveel wisselen als ge wilt.
                              bv mijn golf 2 dieselke, niet van de gezondste. als die 1000€ regel er komt, kunt ge golf 2's kopen aan 150€. hoef ik zo een nr maar in de mijne te zetten en blijven rondtuffen. dat zal er wel niet doorkomen.

                              elke 2-3jaar naar de keuring zijn ze allang mee bezig en da komt er wel. zeker nu dat oldtimers ook altijd mogen rondrijden. en persoonlijk vind ik het nog niet zo erg. er rijden een pak wrakken rond.
                              natuurlijk in belgie gaan ze beginnen hé:
                              -attestje van u wielen
                              -attestje van u remblokjes
                              -attestje van u veren
                              -...
                              of
                              -koper remleidingen mag niet, moeten oude ijzeren zijn zoals origineel in fabriek was.
                              -die schokdempers zijn ook niet toegelaten want de wegligging verbeterd drastisch. neenee, die ouwe meuk moet eronder waarmee je over het wegdek zwalpt...

                              Comment


                              • Daarnet nog even langs Veraco geweest en we hadden het over de nieuwe oldtimerkeuring (broer wilt mss 2nd gen camaro kopen ofzo). Hij zei dat ze toch een pak strenger waren. "Het is precies een keuring voor ne gewone auto maar dan zonder CO2 test". Nu vraag ik mij af of die nu gewoon aan het overdrijven is of niet.. Ik wil niet dat hier een oldie gekocht wordt die in goede staat is maar wordt afgekeurd om de typische banale dingen zoals de remleidingen zijn groen en ze zijn normaal geel.

                                Iemand al ervaringen ?
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  Daarnet nog even langs Veraco geweest en we hadden het over de nieuwe oldtimerkeuring (broer wilt mss 2nd gen camaro kopen ofzo). Hij zei dat ze toch een pak strenger waren. "Het is precies een keuring voor ne gewone auto maar dan zonder CO2 test". Nu vraag ik mij af of die nu gewoon aan het overdrijven is of niet.. Ik wil niet dat hier een oldie gekocht wordt die in goede staat is maar wordt afgekeurd om de typische banale dingen zoals de remleidingen zijn groen en ze zijn normaal geel.

                                  Iemand al ervaringen ?
                                  Beetje.
                                  Je auto doorloopt idd een '' normale '' keuringsprocedure maar dan zonder CO2 test.
                                  Lichten moeten nu ook juist afgesteld staan bv..
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                  1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                  1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                    Beetje.
                                    Je auto doorloopt idd een '' normale '' keuringsprocedure maar dan zonder CO2 test.
                                    Lichten moeten nu ook juist afgesteld staan bv..
                                    En hoe zit het qua roest? Als je bv een gat in de dorpel hebt, keuren ze daar nu ook voor af?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                      En hoe zit het qua roest? Als je bv een gat in de dorpel hebt, keuren ze daar nu ook voor af?
                                      Bij mijn 300d hebben ze van de roest niet veel gezegd,maarja..
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                      Comment


                                      • afkeuren op roest mochten ze vroeger ook al.

                                        de vorige keuringregels gaven enkel op wat MOET gecontroleerd worden. zo werd mijn één van mijn autos een paar keer afgekeurd voor de papieren, 1keer voor de handrem die 25% verschil had (bij daily wagen is dat opmerking, bij oldtimer afkeur omdat ze weten dat ge da toch niet hersteld), en één keer omdat 1 van de banden een beschadiging had in het loopvlak.
                                        nogthans worden banden niet gecontrolleerd, kreeg ik toch een rode kaart. reservewiel steken mocht, maar dan had ik afkeur wegens verschillend profiel.

                                        roest aan een dorpel wordt misschien getolereerd en ze gaan er ook niet gaan op kloppen met ne schroevendraaier. maar als ze van ver het gaatje al zien (zonder doorprikken), hedde zowieso afkeur.
                                        de keuring mag namelijk ALTIJD afkeuren als de verkeersveiligheid in gedrang komt. dus ook met remmen of visuele beschadigingen.

                                        dat ze nu strenger controleren is ook normaal, je auto mag nu ook volledig daily op de baan. elke dag ermee naar de winkel gaan mag dus ook. commercieel en voor je werk rondrijden mag enkel niet. van mij mogen ze allang de 'werking' controleren van alle onderdelen.
                                        gaan afkeuren omdat er andere componenten zitten is dan onzin (zoals afkeur op die silicoon remflexibels, afkeur voor rode/gele/groene/... PU rubbers, afkeur wegens grotere remschijven dan fabriek af...
                                        heb ooit iemand gekend met een escort mk1 die in duitsland volledig tuv gekeurd was en ook goedkeuring had voor circuit. wordt ingevoerd in belgie en had afkeur op de remmen. zaten vooraan namelijk veerpoten met schijven in terwijl die auto origineel rondom met trommels was uitgebracht.
                                        idem voor mijn escort mk2. de 1.1versies hebben trommels, de 1.3 hebben schijven. je kan dus 1:1 swappen zonder dat je moet foefelen om te laten passen, doch afkeur bij oldtimerkeuring.

                                        mijn oplossing hierop: zeldzame oldtimer zoeken waar ze zelf geen data van hebben, en bij elke vraag antwoorden: is origineel bij dit model.
                                        moet eens dringend naar de keuring met mijn 3.0V6 capri. eens zien of ze zagen over de uitlaat, remmen, motor, spoiler...
                                        allemaal origineel op een 3.0S zal mijn antwoord zijn
                                        Last edited by ; 05/06/2014, 08:33.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          mijn oplossing hierop: zeldzame oldtimer zoeken waar ze zelf geen data van hebben, en bij elke vraag antwoorden: is origineel bij dit model.
                                          moet eens dringend naar de keuring met mijn 3.0V6 capri. eens zien of ze zagen over de uitlaat, remmen, motor, spoiler...
                                          allemaal origineel op een 3.0S zal mijn antwoord zijn
                                          Wanneer ga je ? Ik wil wel eens zien wat ze dan zeggen. Een zeldzaam model zoeken gaat inderdaad en dan wat lullen, maar als er in het groot wilwood op de remmen staat, Pypes Pro street in RVS op de uitlaat en nog zo dingen (zoals op mijne Nova), denk ik toch dat ge afgekeurd geraakt... niet ?

                                          Alle logo's ed wegwerken lijkt het enige dat dan nog kan, of gaan ze niet zo ver ? als je nu met Brembo's afkomt met een CE-certificaat, mag het dan wel ?
                                          Want denk dat de nieuwe keuring veel mensen afschrikt. Je wilt niet 10.000+ in een auto steken voor u plezier, om hem dan nie door de keuring te krijgen .. Denk dat daar al veel plezier weg zal gaan dan.
                                          Vragen vragen...
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X