Waarom niet mijn w110 is op o plaat? wel Ex duits
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe oldtimerwetgeving
Collapse
X
-
Omdat men voor 68 in belgie geen gegevens heeft van de autos en zowat alles mag. In bonheiden rijd een zekere johnie zo rond met een hotrod opgebouwd uit 32 verschillende wagens op gewooe platen....
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenhangt af van maatschappij tot maatschappij. de vorige waar ik zat vroeg ongeveer 50% van de normale daily, die waar ik nu zit kost 90€ voor de eerste oldtimer en 15€ voor de 2de.
die maatschappijen geven oldtimerverzekeringen een vast bedrag. dan doet zelf de auto er niet toe.
een citroen 2PK met 600CC kost evenveel verzekering als een cadillac eldorado 8,2V8.
van die maatschappijen zijn er wel die een min leeftijd eisen. dacht dat erard min 25jaar is
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met TapatalkRIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenOmdat men voor 68 in belgie geen gegevens heeft van de autos en zowat alles mag. In bonheiden rijd een zekere johnie zo rond met een hotrod opgebouwd uit 32 verschillende wagens op gewooe platen....
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
die kerel rijd met een ford popular uit de jaren 50 en voldoet hij aan de volledige wetgeving.
maw: een auto zonder gva MOET een motor hebben (staat niet in welke motor), moet remmen hebben ....
recent heeft hij zijn wielen/banden combo moeten veranderen omdat de belgische wetgeving zegt dat een auto 4 gelijke banden moet hebben tenzij anders vermeld op GVA. hij heeft geen GVA dus krijgt ook geen uitzondering voor smalle banden vooraan en brede achteraan.
hij heeft één of andere smalle dynamo moeten steken (moto dacht ik) omdat je van de voorkant van de auto geen bewegende onderdelen mag kunnen zien van de motor. en bij zijn auto kwam de dynamo net van achter de radiator piepen...
heeft recent deurklinken moeten monteren terug omdat ze ook moeilijk deden op de keuring. die auto heeft trouwens ook een cruciaal onderdeel steken van mij.
t is niet omdat je een pre 68 auto hebt, dat je alles mag. het enige voordeel dat je hebt is dat ze geen gegevens hebben van de auto, en dat is ook het enige. voor de rest moet je dus wel een spelingsvrije ophanging hebben, werkende remmen... al het wettelijke dus, alleen niet merkafhankelijk.
als ik een volvo achteras op men capri monteer, de versnellingsbak van een sierra, motor van een scorpio, stuur van een mustang, dynamo van een vw, tellerunit van een mercedes, zetels van een manta, uitlaat van een scirocco ....
daar gaat GEEN KAT op de keuring over vallen hoor. zolang alles werkt en overéén komt met het PVG is dat ook allemaal OK. ik moet dus opletten dat die volvo achteras dan ook 63mm trommels heeft en geen schijven (wijziging remsysteem is verboden) en dat ik niet ineens 6cilinders in V heb waar normaal een 4cil inlijn moet steken ;-) .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenOmdat men voor 68 in belgie geen gegevens heeft van de autos en zowat alles mag.
Als je bv. met je amerikaan (geen mustang) zoals bijvoorbeeld mijn Nova naar de keuring zou gaan. Die hebben daar toch ook geen gegevens over ?
Ik weet nog dat het zo een gezever was bij de verzekering, daar stond Chevrolet Nova niet in de database.. Uiteindelijk hebben ze de gegevens van 2nd gen camaro gebruikt voor vermogen en etc..Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenOmdat men voor 68 in belgie geen gegevens heeft van de autos en zowat alles mag. In bonheiden rijd een zekere johnie zo rond met een hotrod opgebouwd uit 32 verschillende wagens op gewooe platen....
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
5 jaar geleden ging ik samen met een vriend met 2 oldtimers naar de autokeuring in Deurne.
Hij had een Horch uit de jaren '30 bij die gewoon een oldtimerkeuring nodig had. De originele kunststof remslangen waren vervangen door het type roestvrij stalen remslangen.
Op de keuring werd daar bijzonder moeilijk over gedaan, want dat kon niet origineel zijn. Uiteindelijk hebben ze de stationschef erbij gehaald die het voor "één keer" door de vingers wou zien.
Vreemd genoeg hadden we maar één Z-plaat voor de 2 wagens en dat was dan weer geen probleem.
Comment
-
Iemand ervaring met een Chevrolet Corvette en side pipes?
In '69 was het origineel te verkrijgen (als optie waarschijnlijk) maar van de andere jaren is er niks over terug te vinden.
Ik heb uit nieuwschierigheid gisteren naar de keuring gebeld en die persoon was nogal vaag.
Het maakt niet uit of de pipes verticaal of horizontaal uitstoten (ook hier heb ik al verhalen over gehoord dat de uitstoot niet op de stoep mag komen) omdat ze toch geen CO2 controleren (dat was de uitspraak van de persoon van SBAT).
Wat hij wel zei was dat de oldtimer moet aangeboden worden in originele staat en in geval er discussie is over de originaliteit (van de side pipes bv) moet je kunnen aantonen dat ze origineel zijn.
De volgende vraag gesteld aan de persoon van SBAT: Als er discussie is, hoe kan ik dan aantonen dan deze al dan niet origineel zijn? Verwacht jij dat ik met een cataloog van Corvette onder de arm hem kon laten schouwen? Als er discussie is geef je mij sowieso al rood op het einde en mag ik toch terug keren ...
Nu ben ik wel benieuwd als ik hem ergens volgende week ga aanbieden op de schouwing wat ze gaan zeggen over die side pipes op de Corvette.
Comment
-
Zie net dit passeren op FB..
Lang leven de DIV! Auto is net oldtimer geworden maar aangezien de belasting berekend wordt over het moment van inschrijving moet ik 10 maanden de volle pot betalen terwijl die oldtimer is! Div bellen: Eerste melding dat er vertraging is met het opsturen van nieuwe kentekens.. 2de melding iets over bromfietsen.( WTF heb ik daar mee te maken?) 3de melding dat ze alleen van 9-12 bereikbaar zijn omdat ze vertragingen hebben... OVERHEIDSINSTELLING MSS? Elk ander bedrijf kon zich dit niet veroorloven. Enkel zij maken zich niet echt druk om vertragingen. Overwerken of 2-ploegendienst komt niet voor in het vocabulaire van de overheid. Alleen bij de Belastingdienst.
WTF? Mijn S124 is sinds 31/06 op papier officieel 25+ (en heb net een jaar gewacht tot hij 25 werd voor ik hem ging inschrijven), dus ik maak me zorgen.
Of zou hij die ingeschreven hebben voor hij op papier 25 werd?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Die zal die wel 2 maanden te vroeg ingeschreven hebben volgens mij. Eerste inschrijvingsdatum plakt, wil je echt zeker zijn wacht je nog tot de maand daarna... maar dan nog. Ik heb al een auto ingeschreven als oldtimer op de dag dat ie juist 25 jaar werd (maar dat was nog met het oude systeem dus fiscaal maakte dat toen nog geen verschil uit)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDie zal die wel 2 maanden te vroeg ingeschreven hebben volgens mij. Eerste inschrijvingsdatum plakt, wil je echt zeker zijn wacht je nog tot de maand daarna... maar dan nog. Ik heb al een auto ingeschreven als oldtimer op de dag dat ie juist 25 jaar werd (maar dat was nog met het oude systeem dus fiscaal maakte dat toen nog geen verschil uit)
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Mijn passat in der tijd gaan keuren op de dag dat die 25 werd meteen platen aanvragen ... en was de 78ste nieuwe O plaatBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Nog iets gehoord van die nieuwe O platen ?? O-AAA-001 ? binnen een aantal weken verander ik van adres en heb schrik dat ik mijn oude belische plaat op de polo kwijt speel... daarom dat ik de plaat van de 411 nog even heb liggen ...Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenNog iets gehoord van die nieuwe O platen ?? O-AAA-001 ? binnen een aantal weken verander ik van adres en heb schrik dat ik mijn oude belische plaat op de polo kwijt speel... daarom dat ik de plaat van de 411 nog even heb liggen ...De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
verandering van adres wordt toch gewoon op je roze kaart ingevuld?
ivm dat verhaal op FB, als je de belasting elk jaar moet betalen vanaf juni omdat je die ingeschreven hebt in juni 20xx en die wordt op augustus 2014 oldtimer, dan betaal je nog een jaar volle belasting en vanaf juni 2015 kom je op oldtimertarief. ik versta alleen niet waar die 10maand vandaan komt. die moet toch de volle 12maand belasting betalen en is dan met de volgende belastingsbrief vrijgesteld daarvan??
Comment
-
Ivm het verhaal over niet meer mogen aanbieden voor oldtimerkeuring met eigen platen: Heb daarnet gebeld naar de keuring in Alken, en zij hebben mij verzekerd dat dit niet zo is: gewoon aanschuiven bij de herkeuringen, platen erop van een andere wagen die op uw naam staat + papieren hiervan meenemen.
Niks aan de hand dus!
Comment
Comment