Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe oldtimerwetgeving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zopas iets gelezen dat er sprake zou zijn om de lage verkeersbelasting van oldtimers af te schaffen?? "Milieumaatregel" wordt vaak vernoemd... Iemand die daar iets meer van weet, of totaal uit de lucht gegrepen?

Comment

• Hoooola?
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Bron?
        Current:
        Ex:

Comment

• Je weet natuurlijk nooit met de nieuwe regering, maar heb er toch mijn twijfels bij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
            Bron?
            komt gewoon vanop een forum (niet deze), daarom hebk wat mijn twijfels over de echtheid ervan...

Comment

• Zolang er niks officieel

Comment

• Heb van iemand iets vernomen maar dat zal niet kloppen geloof ik; met een oldtimer mag je geen woon-werk verkeer doen tenzij je een tweede wagen hebt die als normaal ingeschreven staat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                  Heb van iemand iets vernomen maar dat zal niet kloppen geloof ik; met een oldtimer mag je geen woon-werk verkeer doen tenzij je een tweede wagen hebt die als normaal ingeschreven staat...
                  Waar blijven ze het halen.
                  Polo 6n 1.4

Comment

• met een oldtimer op O-plaat mag je gewoon geen woon-werkverkeer doen. ook niet als je een andere daily hebt.
                    waarschijnlijk zit het misverstand zicht in de verzekeringen. er zijn verzekeringsmaatschappijen die een daily wagen eisen als je een oldtimer wil verzekeren. mijn verzekering was vroeger zo, ik moest een andere daily hebben jonger dan 15jaar. was ik niet veel met oldtimerverzekering aangezien men daily open ascona ook al 14jaar oudwas (jaar erna zou ik mijn oldtimerverzekering verliezen)).

met een oldtimer op daily platen mag je gewoon rijden zoals gelijk welke andere auto. mijn dodge en mijn golfke zijn zo beide op daily platen gekeurd en ingeschreven

Comment

• Zo gaan er toch al jaren fabeltjes rond omtrent oldtimers?

- Een paar jaar terug (dus toen de 25km straal voor testritten overdag nog van toepassing was) was er ene bij mij in de straat die af en toe met een kever op O-plaat rondreed. Hij deed toen zijn beklag tegen mij dat de politie de wetgeving niet goed kende. Hij was er mee naar zijn werk gereden en werd door de politie aan de kant gezet omdat dat uiteraard niet mag. Toch was hij ervan overtuigd dat alles mag, zolang je binnen de straal van 25km bleef en niet in donker reed...

- Op café nog enkele weken terug ene die dacht dat een oldtimer op gewone plaat de volle pot taks moet betalen, en ook nog niet wist dat die beperkingen voor O-plaat waren weggevallen.

Comment

• Er moet 17 miljard gevonden worden, dus die belasting gaat zeker omhoog.
                        Ongetwijfeld zal dit inderdaad wel met een milieumaatregel verkocht worden.
                        Er zijn het laatste jaar ook wel een pak meer oldtimers ingeschreven, dus daar valt dan wel iets geld te halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Er moet 17 miljard gevonden worden, dus die belasting gaat zeker omhoog.
                          Ongetwijfeld zal dit inderdaad wel met een milieumaatregel verkocht worden.
                          Er zijn het laatste jaar ook wel een pak meer oldtimers ingeschreven, dus daar valt dan wel iets geld te halen.
                          Heb jij daar cijfers van, van hoeveel oldtimers er zijn ingeschreven het afgelopen jaar? En vergelijking met de jaren ervoor?

Zonder cijfers te kennen denk ik niet dat er veel geld te rapen valt bij de oldtimers. Want hoeveel oldtimers rijden er nu dagelijks rond? Dat is toch een heel klein deel van het Belgische wagenpark als ik zo rondkijk?
                          Helaas kom ik wel af en toe auto's op O-platen tegen die duidelijk dagelijks gebruikt worden, maar da's een andere zaak en da's zeker een héél klein deel van het wagenpark...

Of bedoel je dat ze de belasting van alle oldtimers zouden omhoog trekken?

Comment

• Geen cijfers, alleen eigen ervaring: ik heb een (jonge) oldtimer gekocht, mijn broer, hier op het forum zie je toch ook meer vragen.
                            Het lijkt me niet meer dan logisch dat sinds vorig jaar de regels aangepast zijn, er meer oldtimers gekocht zijn.

Het gaat niet om de dagelijks rondrijdende oldtimers, maar gewoon alle oldtimers.
                            Ze zullen wel uitrekenen hoeveel ze de belasting kunnen verhogen zonder dat teveel eigenaars hun oldtimer gaan verkopen.
                            Allee, ik hoop toch dat ze zich niet zullen rijkrekenen zoals Di Rupo heeft gedaan met de VAA belasting op bedrijfswagens, want dat was wel een klucht.

Comment

• Zou kunnen kloppen wat je zegt, al blijf ik denken dat dit niet de juiste plaats is om veel geld te gaan halen.

Comment

• er zijn ook zovele oldtimers die nog altijd daily gebruikt worden omdat ze goedkoop zijn. als ik ineens weer de volle belasting moet betalen voor mijn oude golf 2 diesel, waarom zou ik die dan niet gewoon buitengooien en een golf4 kopen? stuk makkelijker voor onderdelen te vinden, hoef ik niet zoveel meer te lassen om die hard te houden en gaat die golk4 nog eens zuiniger zijn ook.

als ze oldtimers gaan belasten:
                                -gaan diegenen die daily met een 'goedkope' auto rijden die gewoon wegdoen en eentje kopen van 15jaar oud (goedkoper in aankoop). oldtimers gaan ook veel in waarde verliezen
                                -gaan diegenen die een 'gewone' oldtimer in de garage hebben staan en er 3keer mee buiten komen op een jaar, het ding gewoon verkopen
                                -blijven er enkel die die hards over, of diegenen met een peperdure oldtimer.

in NL dachten ze ook dat ze miljoenen gingen ophalen door alle oldtimer diesels/LPG voertuigen die belastingsvrij waren ineens weer volle pot laten betalen tot ze 40jaar zijn. dikke streep door de rekening. het overgrote deel schorste de auto of verkocht deze.
                                ik ga dan ook de moeite niet doen om die sierra 2.8 of capri 3.0 op de baan te brengen. al die meuk buiten en dan zoek ik een jaren '30-'40 auto om aan te knutselen en geld te steken. misschien zoek ik dan weer een fiesta mk1 1.0 naftje. de beste oplossing voor mij, mijn zelfstandige garageplannen iets versnellen, Zplaten aanvragen en AL mijn oldtimer gewoon uitschrijven en met de Zplaat rondrijden.

de hobby belasten is nutteloos want dat is het eerste waar de mens op zal besparen. je moet belasten waar ze niet onderuit kunnen. electriciteit, water, brandstof,... wat ze dus ook vollop doen.
                                Last edited by ; 04/08/2014, 09:12.

Comment

• Op de VRT hadden ze het over de stijging van oldtimer verkoop in België, vooral vanuit Nederland.

Eerste 5 maanden 2013: 5189 oldtimers gekeurd
                                  Eerste 5 maanden 2014: 13975 oldtimers gekeurd
                                  Toch wel stevig verschil!

Comment

• Ze komen ook wel een klein jaar achter met de reportage man man. Hadden ze nieuws te kort?

Comment

• Ik vind dat niet zo leuk dat het in't nieuws komt.
                                      Ik zie het al gebeuren, iedereen koopt massaal oldtimers -> we gaan de hollandse toer op
                                      Current:
                                      Ex:

Comment

• Oldies kopen die ouder dan 40 jaar zijn he

Comment

• Zucht... De mijne is volgend jaar 40 .
                                          Nu nuchter bekeken, als wij zien hoe goed de wagens sinds 25 jaar stand houden, en onze straten plaveien, dekt nog het begrip oldtimer de lading ? Ik zie nog dagelijks GTI's zoals ik in 1990 gebruikte rondrijden, duidelijk als daily.
                                          Last edited by guyugy; 09/09/2014, 19:35.

Comment

Working...
                                          X