Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is er iemand die al wat meer weet over het eventueel optrekken van de oldtimerleeftijd van 25 jaar naar x jaar?
Dit zou gaan gebeuren onder impuls van Europa...
als ze dat optrekken is dat naar 30 jaar, en voor diesels nog ouder. Dit om het misbruik zoals vroeger in NL tegen te gaan. Daar reed iedereen rond met een 190D stinkdiesel omdat het goedkoop was, of met een '80er mercedes met LPG, nog goedkoper. Die arme beestjes werden amper verzorgt en die zie je nu massaal in import voor belachelijk lage prijzen.
Ik bedoel, je auto stond op NL papieren. Voor de belgische papieren aan te vragen moet deze dus wel terug door homologatie of niet ?
Want op zich zijn die nederlandse papieren toch geldig in elk europees land ..?
neenee, nikske homologatie.
edit: homologatie =/= douane en importeren e.d. he
homologatie is een proces van opmeten dat je moet doorlopen zodat je belgische (europese) papieren krijgt.
daarom dat ik niet versta dat ze een US auto gehomologeerd in NL met europese papieren in belgie dan zouden kunnen weigeren
als ze dat optrekken is dat naar 30 jaar, en voor diesels nog ouder. Dit om het misbruik zoals vroeger in NL tegen te gaan. Daar reed iedereen rond met een 190D stinkdiesel omdat het goedkoop was, of met een '80er mercedes met LPG, nog goedkoper. Die arme beestjes werden amper verzorgt en die zie je nu massaal in import voor belachelijk lage prijzen.
Waarom niet naar 40 jaar zoals ze in Holland gedaan hebben, maar auto´s tot 30 jaar normaal taxeren zou ook al veel misbruiken ongedaan maken, zoals massaal gebeurde in Holland. Hoewel men hier in Belgie nog steeds gebruik kan maken van het lichte vracht statuut en met een overjaarse 4x4 3.0 liter diesel aan een goei 110 Euro taks kan rondbollen.
homologatie is een proces van opmeten dat je moet doorlopen zodat je belgische (europese) papieren krijgt.
daarom dat ik niet versta dat ze een US auto gehomologeerd in NL met europese papieren in belgie dan zouden kunnen weigeren
Ja da versta ik ook niet ... of zelf gewoon een auto van buiten europa. Als deze inorde is, goed remt, geen roest, en geen verdere gebreken, waarom dan weigeren omdat er hier en daar niet originele stukken op zitten ?
ooit een escort mk2 gehad die afgekeurd werd op slepende remmen (rubber remslangen kapot). heb die vervangen door van die siliconen met metaal omweven. volgens velen krijgt ge da nooit gekeurd, mijne auto was er toch mee gekeurd en alle volgende krijgen ook dezelfde leidingen.
Mag perfect op een oldtimer, die "velen" kletsen wat uit hun nek.
Waarom niet naar 40 jaar zoals ze in Holland gedaan hebben, maar auto´s tot 30 jaar normaal taxeren zou ook al veel misbruiken ongedaan maken, zoals massaal gebeurde in Holland. Hoewel men hier in Belgie nog steeds gebruik kan maken van het lichte vracht statuut en met een overjaarse 4x4 3.0 liter diesel aan een goei 110 Euro taks kan rondbollen.
Dan toch alleszins niet in ene keer. Als ze morgen de leeftijd in ene keer optrekken naar 40 jaar betekent dat dat mijn replica Escort, mijn vaders Opel Manta,de Rekord B van mijne maat, etc opeens nix meer waard is wegens geen oldtimer terwijl je nu toch moeilijk kan beweren dat dit geen oldtimers zijn. Mijn vader zou perfect dagdagelijks kunnen rondrijden met een oldtimer, gaat niet meer werken ofzo. Toch heeft hij een daily en zijn Manta....
Ik zou het wel 'ok' vinden als ze bv in de loop van het jaar zouden beslissen dat vanaf nu de leeftijd jaarlijks een jaar omhoog gaat tot in 2030. Maw, geleidelijke overgang tot oldtimers van 40 jaar oud en de jongste zullen dan van het jaar '90 zijn. Dat in combinatie met een 2 of 3 jaarlijkse keuring en binnen pakweg 10 jaar ga je de meeste 'onechte' oldtimers der al uit hebben.
Comment