Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pontiac Firebird 1978 Vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Pontiac Firebird 1978 Vraagje

    Mijn grootouders wonen in Portugal en hebben daar 2 pontiac firebirds van 1978 staan,
    ze hebben mij gezegd dat als ik er 1 van wil ik heb kan komen ophalen wanneer ik wil.

    Ik ben helemaal verliefd op die wagen, qua uiterlijk,
    het enige wat me zwaar stoort is,
    wat je wel denkik met elke oudere wagen hebt, het zuipt benzine alsof het RedBull is.

    Ik ben 18 jaar, verdien geen hopen geld, dus ik vroeg me af of er hier mensen met zo'n wagen rijden en weten hoeveel hij ongeveer verstookt,
    plus, of het mogelijk is, eventueel dmv, nieuwe motor, om hem een PAK minder te laten "zuipen".

    Mvg

  • #2
    verbruik

    Hey,

    Al es aan LPG gedacht ?

    Cheers

    B

    Comment


    • #3
      reken zo rond de 20l kan iets minder zijn naargelang de voet. kan ook meer zijn.

      het is meer dan mogelijk om hem een PAK minder te laten zuipen ( denk aan 12l/100km.) maar dan ga je een hoop mogen verbouwen, en dan krijg je hem hier niet door de keuring, tenzij als oldtimer.
      door middel van het inbouwen van een moderne LS motor met modernere boite, kan je een zuinigere vlotter rijdende auto bekomen.
      http://www.ls1tech.com/forums/conversions-hybrids/1214008-2nd-generation-f-body-owners-completed-ls1-swaps-post-here-2.html
      op die site vind je nog wel zo enkele hybrides.


      maar als oldtimer mag je er toch niet alle dagen mee rijden, dus maakt het verbruik weer niet uit.


      je kan hem natuurlijk altijd ginderachter gaan halen en aan mij verkopen

      ( LPG is natuurlijk ook een mogelijkheid )
      Last edited by Timmie; 23/07/2010, 17:17.

      Comment


      • #4
        Op de snelweg zal dat allicht wel meevallen, rond de 15L of misschien wat minder, maar zodra je aan het gaspedaal komt schiet 't de hoogte in... Van ginder naar hier rijden, als de wagen net 'n grote beurt gehad heeft plus compleet nazicht, zal dus redelijk meevallen (reken op zo'n 500EU aan naft)

        LPG zou ook mijn advies zijn. Met één van de moderne installaties valt 't verbruik goed mee.

        Timmie, is 't niet mogelijk om hem eerst als oldtimer te laten keuren, en na 'n paar maand terug langs te gaan om hem te laten herkeuren voor dagelijks gebruik? Dan gaan ze toch niet moeilijk meer doen over eventuele aanpassingen? Of wel?
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

        --------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
          Op de snelweg zal dat allicht wel meevallen, rond de 15L of misschien wat minder, maar zodra je aan het gaspedaal komt schiet 't de hoogte in... Van ginder naar hier rijden, als de wagen net 'n grote beurt gehad heeft plus compleet nazicht, zal dus redelijk meevallen (reken op zo'n 500EU aan naft)

          LPG zou ook mijn advies zijn. Met één van de moderne installaties valt 't verbruik goed mee.

          Timmie, is 't niet mogelijk om hem eerst als oldtimer te laten keuren, en na 'n paar maand terug langs te gaan om hem te laten herkeuren voor dagelijks gebruik? Dan gaan ze toch niet moeilijk meer doen over eventuele aanpassingen? Of wel?
          Hoeveel het aan naft kost voor hem tot hier te krijgen boeit me niet, dat is dan 1malig, ik had het over, hoeveel hij hier in belgie zou verbruiken, voor bv elke dag de afstand duffel-antwerpen/deurne

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
            LPG zou ook mijn advies zijn. Met één van de moderne installaties valt 't verbruik goed mee.
            Hoe ga jij op dat blok een moderne installatie krijgen?
            Akkoord, het is mogelijk, maar dan spreken we van bedragen vanaf 3000 euro. Het beste blijft een simpel systeem van 500 euro ofzo, dat werkt ook, en voor je die 2500 euro eruit hebt omdat die nieuwste systemen misschien 2l minder verbruiken...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
              Op de snelweg zal dat allicht wel meevallen, rond de 15L of misschien wat minder, maar zodra je aan het gaspedaal komt schiet 't de hoogte in... Van ginder naar hier rijden, als de wagen net 'n grote beurt gehad heeft plus compleet nazicht, zal dus redelijk meevallen (reken op zo'n 500EU aan naft)

              LPG zou ook mijn advies zijn. Met één van de moderne installaties valt 't verbruik goed mee.

              Timmie, is 't niet mogelijk om hem eerst als oldtimer te laten keuren, en na 'n paar maand terug langs te gaan om hem te laten herkeuren voor dagelijks gebruik? Dan gaan ze toch niet moeilijk meer doen over eventuele aanpassingen? Of wel?
              durven ze nog steeds moeilijk doen hoor.
              ken zo iemand die jaren na datum voor een papier kon gaan bij buga voor 1 of ander dom akkefietje aan zijn auto. iets met het gelijkvormigheidsattest.
              buga heeft hem 400 euro aangerekend voor dat stom papiertje met een stempel op.

              kijk, alles is mogelijk in belgie, zolang niemand er over valt.
              je kan ook altijd eens proberen of je een stealth ram kunt laten passen op een firebird van die periode. maar dat kost u ok al $2500 + plaatsingskosten enz.




              sorry, het moet al zo ene zijn
              Free Shipping - Edelbrock 3693 with qualifying orders of $109. Shop Fuel Injection Systems at Summit Racing.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                durven ze nog steeds moeilijk doen hoor.
                ken zo iemand die jaren na datum voor een papier kon gaan bij buga voor 1 of ander dom akkefietje aan zijn auto. iets met het gelijkvormigheidsattest.
                buga heeft hem 400 euro aangerekend voor dat stom papiertje met een stempel op.

                kijk, alles is mogelijk in belgie, zolang niemand er over valt.
                je kan ook altijd eens proberen of je een stealth ram kunt laten passen op een firebird van die periode. maar dat kost u ok al $2500 + plaatsingskosten enz.




                sorry, het moet al zo ene zijn
                http://www.summitracing.com/parts/EDL-3693/

                voor dat geld koop je al snel een 2dehands auto hier in belgie

                Comment


                • #9
                  je kan het natuurlijk bij een carbu houden, en gewoon de benzineprijzen betalen die de auto opdrinkt. je kan natuurlijk hier een zuiniger nieuwer model zoeken. denk dat er op kapaza nog een 198x staat met LPG in.

                  ik rij op dit moment met de mijne 350km, met 25 euro ? 50L LPG
                  das ongeveer een verbruik van 14,28 liter LPG/100 km = 7 euro/100km
                  valt redelijk goed te doen dus.

                  Comment

                  Working...
                  X