Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1987-1993 VW Fox Wagon (US/Canada)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1987-1993 VW Fox Wagon (US/Canada)

Ik ben fan.

Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia

Fox and Fox Wagon was also the name of a subcompact sedan and station wagon built by Volkswagen do Brazil and sold by Volkswagen in North America as an entry level model. It was a North American version of the Gol range, produced in the late 1980s and early 1990s in Brazil. It was a design unique to South America, although it bore a family resemblance to the Volkswagen Jetta. After 1990 the Wagon was discontinued from the North American market; it was the last two-door wagon offered in the US. However, the Fox sedan and coupe lasted until 1993 in the US. Early models (1987–1989) feature Bosch Jetronic electro-mechanical fuel injection known as CIS-E. The CIS-E system used an Oxygen sensor to assist in fuel management to meet emissions requirements. VW offered a standard 2 and 4 door sedan with a 4 speed transmission and a "GL" sport model with a 5 speed transmission. In Canada the Fox from 1987-1989 was offered with the simpler Bosch CIS fuel injection system. The CIS injection system did not utilize an Oxygen sensor as part of an engine fuel management system. The Fox sported a longitudinal mounted 1.8L, 81 hp (DIN) engine, sharing components with the VW Golf of the era. VW never offered the Fox of this generation with an automatic transmission in the North American market. The Fox had a squared off front end with rectangular sealed beam halogen headlamps, while the final U.S. version (1990–1993) had Bosch Digifant electronic fuel injection and a more modern styled front end with glass headlamps. Volkswagen did not sell any subcompact cars in Canada until 2007, when the Volkswagen City Golf and Volkswagen City Jetta began sales.
    In South Africa, the Volkswagen Fox was a model based on the original Jetta, but featuring the front end of the Citi, a facelifted version of the original Golf Mk 1, which was in production in South Africa until late 2009.
    In the United States and Australia the Audi 80 was badged as the Audi Fox during the 1970s. The Australian version was assembled locally by Volkswagen Australasia Ltd.
    Echt spijtig dat dit model enkel in Amerika te krijgen was, want vind het best wel vet, een 3-deurs stationwagon. Die kofferklep vind ik zalig.

Laatste (veel) te laag naar mijn mening maar wel leuke wielen eronder.

Ooit wil ik er nog een in huis halen... ooit.

Er bestaan trouwens ook sedan versies van de Fox, maar die vind ik minder interessant, die lijken op de Jetta (en vind de Jetta zelfs mooier).

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Beetje de opvolger van de Brasilia
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Dan zulde er ene moeten zoeken he
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Machtige autootjes.
        Shooting breaks dan eigenlijk?
        Om dat ier te krijgen zal er ook serieus wat papierwerk mogen verricht worden vemoed ik.

Ook een mooi voorbeeld van zo'n shooting break

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
          Dan zulde er ene moeten zoeken he
          Er stond er 1 in NL te koop (met die BBS velgjes), maarja.. Wil niet de eerste de beste die ik tegenkom kopen, gewoon geduldig rondkijken en dan je slag slaan als er een mooi (betaalbaar) exemplaar te koop staat, liefst in België natuurlijk ivm die invoer zooi.

@djenne: Ziet er ook leuk uit idd.

In Brazilië is de Fox trouwens bekend als de VW Parati.

(eigenaar van deze bovenstaande heeft WTF veel VW's http://www.rossvw.com/vw/)

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Idd wel zalige karren !

(eigenaar van deze bovenstaande heeft WTF veel VW's http://www.rossvw.com/vw/)
            ^^ dees is te mooi om waar te zijn
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Er stond er 1 in NL te koop (met die BBS velgjes), maarja.. Wil niet de eerste de beste die ik tegenkom kopen, gewoon geduldig rondkijken en dan je slag slaan als er een mooi (betaalbaar) exemplaar te koop staat, liefst in België natuurlijk ivm die invoer zooi.
              Vind je die dan in België? Ik heb dat model denk ik nog nooooooit IRL gezien.
              Ken het alleen maar van uit "de boekskes"

Maar ik ben wel fan, uiteraard.

Comment

Er bestaan toch genoeg bedrijven (garages) die aan Import doen van Classic-cars, sommigen zelfs enkel op wat de klant wil.
                Je zal wel meer betalen,maar zij regelen dan wel het papierwerk ( homologatie)

phone: +32(0)14 267222,
                fax: 32(0)14 267222
                California Import en homologatie
                Marc Lenaerts
                Olenseweg 382
                Oosterwijk-Westerlo
                e-mail: info@california-import.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                  Er bestaan toch genoeg bedrijven (garages) die aan Import doen van Classic-cars, sommigen zelfs enkel op wat de klant wil.
                  Je zal wel meer betalen,maar zij regelen dan wel het papierwerk ( homologatie)

phone: +32(0)14 267222,
                  fax: 32(0)14 267222
                  California Import en homologatie
                  Marc Lenaerts
                  Olenseweg 382
                  Oosterwijk-Westerlo
                  e-mail: info@california-import.com
                  I'll keep that in mind for the future.

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Vind je die dan in België? Ik heb dat model denk ik nog nooooooit IRL gezien.
                  Ken het alleen maar van uit "de boekskes"

Maar ik ben wel fan, uiteraard.
                  Heb ze ook nog nooit IRL gezien, daarom dat ik er ook graag 1 zou willen: het is mooi én uniek. In deze contreien althans.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                  X