Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Classic car als Daily ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Alles automatisch, dat was 25 jaar geleden ook al hoor. Bij mij is alles elektrisch (op de zetels na omdat het ReCaro's zijn, maar was ook te krijgen), automatische cruisecontrol per km/h instelbaar, verwarmde ruitesproeiers, deurslot etc. Om maar te zeggen dat het wel degelijk al allemaal bestond, maar of het nu nog werkt, is wat anders
    1984 BMW M635CSi F u n
    1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

je koopt beter een basismodel, kan je makkelijker checken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten
        Wel, dat is het punt waar ik nog niet helemaal uit ben, Kan ik elke dag leven met een wagen van 20-25 jaar oud.
        Het comfort is veel minder, anderzijds, onze ouders hoorde je daar niet over klagen.

Ik doe ongeveer 15kkm per jaar. Meestal korte trajecten.

VW Phaeton.... heb er over nagedacht, als het geen classic wordt zit deze op de eerste rij.
        De tijden zijn dan ook veranderd. Er zijn idd oldies die super comfortabel rijden. Maar er zijn véél meer auto's op de baan, de auto's zijn allemaal sneller geworden en remmen beter, mensen hebben weinig geduld, iedereen rijdt gestresseerd rond op weg naar hun werk...enorm gehaast... Je kan het gewoonweg niet vergelijken vind ik. Vroger klaagden de mensen ook niet toen ze geen gsm hadden, toen ze de weg moesten zoeken met een kaart in hun handen, toen het snikheet was in de auto in de zomer,...

Zo een VW Phaeton blijft een succesnummer! Ik ben er ook een fan van .
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

...
          Ik denk eraan om als mijn huidige wagen de deur uit gaat (binnen een 2 tal jaar) deze te vervangen door een wagen waar mensen moeilijk een prijs kunnen opplakken.
          Nu heb rij ik met een wagen van + 75000€... en soms krijg ik toch wel jaloerse blikken :-(

...
          Dat lokt u dan toch zelf uit ?! Waarom rijdt iemand mat een wagen van meer dan 75.000 euro ? Toch om gezien te worden...(Zie : "Place Matuvu").
          En een normale mens kan eigenlijk op een wagen van deze categorie geen prijskaartje plakken. Daarvoor moet u niet bang zijn.

Comment

wij hebben een kever van 53 die ook dagelijks ingeschreven is...het is onze 3de wagen dus we rijden er niet dagelijks mee, maar we wilden geen O-plaat zodat we zonder beperkingen zitten...

zo kan mijn vriendin bij goed weer ook eens naar het werk rijden met de kever enzo...

maar als enig voertuig zou ik nooit de kever gebruiken...zou zonde zijn om met een gerestaureerde wagen van 57 jaar oud door weer en wind te gaan rijden...+ echt veilig is zo'n kevertje ook niet meer e

dus volgens mij hangt het er gewoon vanaf welke oldtimer je gebruikt als dagelijks voertuig...

en ivm de prijs, je koopt zo'n wagen omdat je die zelf 'leuk' vindt, niet om op te vallen denk ik
            op onze kever zal de man in de straat ook niet direct een prijs kunnen plakken maar voor de prijs waarvoor we hem gekocht hebben, kan je al een splinternieuwe wagen kopen dezer dagen...

we gaan de kever ook laten taxeren door de verzekering zodat bij een ongeval geen aalmoes uitgekeerd zal worden
            Last edited by ; 30/10/2010, 22:37.

Comment

als je niet bang bent van wat tax en verzekering is een jongtimer misschien optie.

genre E34 M5 ofzo

Comment

classic auto rijden kan wel fun zijn, maar ik zou zoiets enkel doen als ik er zelf kan aan werken (wat ik ook doe) anders lopen de garage-kosten enorm op.

Er is een pak meer onderhoud aan in mijn ogen bij sommige modellen, maar een golfje diesel bijvoorbeeld, tjah, dat blijft maar gaan...maar dat ik niet echt als liefhebbersmodel bestempelen(no offence WV)

Kwa fun kan er niet veel tegenop, vele mensen bekijken u anders als je met zo'n rijdend monument rijdt.

In mijn geval is het eerder een iets uit de hand gelopen hobby, ik wou goedkoop rijden met een toffe auto (golf 2 GTI in mijn geval) maar nu staat die meer stil dan iets anders, omdat ik hem net in perfecte staat wil maken en houden. Het is wel ERG fijn rijden vind ik.

kwa veiligheid is het natuurlijk wel een stuk veiliger in een nieuwe wagen dan in zo'n oude doos.

een voorbeeld in mijn geval:
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

het zal u maar overkomen, ik moet er wel bijzeggen dat ik met mijn golf wel al een (erg oude) tractor perte total gereden heb, en de golf had niet echt veel schade. Tgoeie plekske geraakt zeker
                Last edited by Ice_ken; 01/11/2010, 12:19.
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Bedrijven die oude wagens opwaarderen met nieuwe technieken? Als iemand daar gegevens van heeft, laat het zeker weten.
                  Alstublieft:

Wat die mannen met klassieke Mercedessen doen, is ongelooflijk. De look blijft zo origineel mogelijk, de technische kant kan volledig gemoderniseerd worden. Heb hun wagens al enkele keren in levende lijve gezien, en de afwerking is gewoon super!
                  (Het prijskaartje wss ook...)

Comment

Working...
                  X