Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe visie oldtimerstatuut - voorstel BFOV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe visie oldtimerstatuut - voorstel BFOV

Iemand dit al gezien?

Oldtimers hebben een speciale plek in het hart van autoliefhebbers over de hele wereld. Deze klassieke voertuigen vertegenwoordigen een stukje geschiedenis op wielen. Of het nu gaat om een prachtige vintage sportwagen, een elegante oldtimer limousine of een robuuste klassieke motorfiets, oldtimers stralen charme en karakter uit. Wat is een oldtimer? Mocht je hier komen voor onderzoek, helpen we je graag: een oldtimer is een voertuig dat een bepaalde leeftijd heeft bereikt en als historisch, zeldzaam en waardevol wordt beschouwd. Hoewel de precieze definitie kan variëren, wordt in het algemeen aangenomen dat een voertuig pas een oldtimer is wanneer het

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind het stom dat zij het zouden willen opdelen in Groep A en B, zeker omdat Groep B al begint vanaf 1970, dus 40 jaar autogeschiedenis!

Enige goede vind ik dat die 25km straal zou opgeheven worden evenals de 'van zonsopgang tot -ondergang regel', maar vind het dan weer stom dat je een oldtimer (op O-plaat) niet zou mogen gebruiken om naar je werk of school te rijden (dan wel binnen straal van 25km en niet vb elke dag 100km).

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Ik heb er niets op tegen, om de 3 jaar naar de keuring vind ik prima, en de km beperking opheffen schitterend !
    Over dat woon-werk verkeer... Ik gebruik ze toch niet om te gaan werken, wegens schrik op schade op de parking

Ik ben pro.

Enige minpunt vind ik de 30 jaar regel...
    www.opelklassiek.be

Comment

Nog Bfov nieuws!

Oldtimers hebben een speciale plek in het hart van autoliefhebbers over de hele wereld. Deze klassieke voertuigen vertegenwoordigen een stukje geschiedenis op wielen. Of het nu gaat om een prachtige vintage sportwagen, een elegante oldtimer limousine of een robuuste klassieke motorfiets, oldtimers stralen charme en karakter uit. Wat is een oldtimer? Mocht je hier komen voor onderzoek, helpen we je graag: een oldtimer is een voertuig dat een bepaalde leeftijd heeft bereikt en als historisch, zeldzaam en waardevol wordt beschouwd. Hoewel de precieze definitie kan variëren, wordt in het algemeen aangenomen dat een voertuig pas een oldtimer is wanneer het

We gaan mogen kiezen....
      www.opelklassiek.be

Comment

Ik vind het een veel correctere regeling dan momenteel het geval is.

Alleen jammer dat ik over 5 jaar geen V8 benzine in mijn 190 kan lepelen

Comment

das al 1 probleem.

een ander probleem is dat ze nog altijd achter EU goedkeuringen vragen IPV gewoon de auto als 1 geheel te keuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            das al 1 probleem.

een ander probleem is dat ze nog altijd achter EU goedkeuringen vragen IPV gewoon de auto als 1 geheel te keuren.
            enkel voor wagens vanaf 1970 he, en dat moet gewoon een gelijkvormigheidsattest zijn, dus keuring alleenstaand geval is ook mogelijk.

Comment

owla.. geen motorswaps meer a la Golf I VR6?
              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                owla.. geen motorswaps meer a la Golf I VR6?
                Niet als het een belgische wagen is niet neen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                  Nog Bfov nieuws!

We gaan mogen kiezen....
                  Vind het stom dat ze eerst zeiden dat de combinatie wel behouden blijft, behalve met een 1 ervoor, maar nu krijg je een hele andere combinatie. En waarom via de post... Schoupe mag echt sterven van mij met z'n domme onnodige regelingetjes.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Vind het stom dat ze eerst zeiden dat de combinatie wel behouden blijft, behalve met een 1 ervoor, maar nu krijg je een hele andere combinatie. En waarom via de post... Schoupe mag echt sterven van mij met z'n domme onnodige regelingetjes.
                    Er is nergens gesproken over het behouden van de combinatie bij mijn weten.

Enkel perso-platen.
                    Tenzij je natuurlijk 1000 euro betaalt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

2nd !
                      www.opelklassiek.be

Comment

laat alles maar zoals het is, denk ik dan

Comment

Volgend jaar zal ik m'n Simca 1000 inschrijven onder gewone plaat, maar ik hoop echt dat het voorstel van" elke 3j naar de keuring" er wel door komt. Want volgens mij is het enorm ridicuul om elk jaar m'n Simca te laten keuren als ik een gemiddelde van 500km per jaar afleg...of niet?

Comment

Voor mij allemaal goed ! zolang ze maar van de leeftijd van 25 jaar afblijven ! Straks mag ik de komende 5 jaar aan niets meer deelnemen met mijne Golf & Passat
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                              Volgend jaar zal ik m'n Simca 1000 inschrijven onder gewone plaat, maar ik hoop echt dat het voorstel van" elke 3j naar de keuring" er wel door komt. Want volgens mij is het enorm ridicuul om elk jaar m'n Simca te laten keuren als ik een gemiddelde van 500km per jaar afleg...of niet?
                              Wat heb je te vrezen als hij toch in orde is?

Comment

mij allemaal eender, behalve die opschuiving van 25j naar 30j. Dat zou ik jammer vinden

Comment

Ik vind het positief, minder belachelijke beperkingen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                    mij allemaal eender, behalve die opschuiving van 25j naar 30j. Dat zou ik jammer vinden
                                    Hey, als je hem daarom goedkoop wilt wegdoen, geef maar een seintje he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Wat heb je te vrezen als hij toch in orde is?
                                      Oude mechaniek, ik ben daar zeer voorzichtig mee,met die wagen.
                                      Indien ze het verstand hebben om hem "met respect" te keuren, gn probleem.
                                      Maar hangt ervan af met wie je te maken hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                                        Oude mechaniek, ik ben daar zeer voorzichtig mee,met die wagen.
                                        Indien ze het verstand hebben om hem "met respect" te keuren, gn probleem.
                                        Maar hangt ervan af met wie je te maken hebt...
                                        Zoals bij Mr.JN zijne kever een paar dagen geleden ...

Daar hebben ze onder zijne kever beginnen kloppen tot er een gat in kwam. Als ik ze dat zie doen bij één van mijn wagens en zeker bij mij Polo gaat die gast van de keuring er niet goed van zijn !
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                        X