Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstelling + vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voorstelling + vraagje

Hallo allemaal,

Ik stel me even voor, ik ben Jimmy Muller; 22 jaar. ik droom al sinds mijn 10de van een classic mini! na lang sparen heb is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworen. ik heb een classic mini gekocht van 86'.

Ik heb hem in Nederland gekocht en hij heeft dus geen GELIJKVORMIGHEIDSATTEST!
    Oorspronkelijk is de wage van Duitsland.

De wagen heeft enkele weizigingen: Instelbare schokdempers, andere uitlaat, andere nokkenas en carburateur en nog enkele dingetjes.

Dit zijn de wijzigingen die op de mini zitten:

* geheel geriviseerde motor KM: stand 22.587
    * Kn-luchtfilter
    * snelle nokkenas
    * hiv 44 caburateur
    * Bielstein gas schokbrekes - instelbaar
    * speciale ophanging, in hoogte verstelbaar
    * spagetti uitlaat
    * Revolution wheels 13"
    * wortelnoten hout dashbord + interieur
    * sunroof dak
    * rvs bumpers ( home made ) )
    * centrale deurvergrendeling met afstandsbediening !!!
    * Naden zijn verwijderd
    * 2 voorstoelen met soort Burberry motief

Mijn vraag is hie ik het beste aan dit gelijkvormigheidsattest kom, een vignet 705 heb ik reeds, tevens als al de andere papieren.. alles buiten het gelijkvormigheidsattest.

I

Kan iemand mij helpen ?

Dank bij voorbaad!

Foto's

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

In Deurne bij het keuringscentrum kan je een homologatiekeuring aanvragen als alleenstaand geval.

Ben je enkele maanden zoet mee, maar uiteindelijk kan je met die auto rijden dan.

Comment

Beste,

Weet U de kosten hiervan ?
      En of het een probleem is dat de wagen niet origineel is?
      Waarom duurt dit zo lang ?

MVG
      Jimmy
      Last edited by ; 25/12/2010, 22:30.

Comment

Het kost ongeveer een 200 euro als ik me niet vergis.

Dat hij niet origineel is is geen probleem in principe, tenzij de verwijderde naden en de in hoogte verstelbare ophanging opvallen. Vooral die ophanging is riskant als je iemand hebt die iets van mini's kent. Maar in het slechtste geval moet je gewoon de achterste hi-lo's vervangen door de originele trompetten (is op iets meer dan een uurtje te doen).

Het feit dat het aanvragen van een gelijkvormigheidsattest zo lang duurt is omdat dat langs de DIV moet passeren, en dat er daar een hoop ambtenaren werken die het heel druk hebben.

Comment

Beste,

Hopen dat ze niets merken dus ! want heb de originele ophanging niet meer! Zou niet weten waarom ze hier moeilijk over zouden doen! karretje bolt perfect, heeft 16 jaar lang in Nederland rondgereden zonder probleem daar ging hij probleemloos door de keuring...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jimmymuller Bekijk Berichten
            Beste,

Hopen dat ze niets merken dus ! want heb de originele ophanging niet meer! Zou niet weten waarom ze hier moeilijk over zouden doen! karretje bolt perfect, heeft 16 jaar lang in Nederland rondgereden zonder probleem daar ging hij probleemloos door de keuring...
            Omdat die ophanging in principe niet mag in Belgie. Soms keuren ze je daarop af, soms niet.

Nieuwe originele trompetten voor je achterophanging zijn wel niet zo duur mocht je het moeten vervangen

Comment

Beste,

Ik zie het al aankomen!!
              Ze zullen het wel opmerken veronderstel ik ... Waarom mag dit niet in België? geen kat die daar iets van merkt tog ??

Is er een mogelijkheid om de wagen als oldtimer in te schijven en te keuren zonder de beperking van 25 km ??

http://www.mgrccservices.com/index.htm ==> zou dit legaal zijn en dus een oplossing voor het gelijkvormigheidsattest?

MVG
              Last edited by ; 25/12/2010, 23:19.

Comment

Working...
              X