Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rootes Arrow auto's reeksen (Informatie's,foto's,en...)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rootes Arrow auto's reeksen (Informatie's,foto's,en...)

Hallo iedereen een gelukkige nieuwjaar,

Rootes Arrow was de project naam voor een aantal auto's geproduceerd onder verschillende merken zoals Hillman,Singer,Sunbeam en Humber door de Rootes-Group sinds 1966 en later door de Chrysler Europe uit 1967 tot 1979.
    De eerste modellen, gelanceerd op 1966 Earls Court London Motor Show met een 1725 cc motor, werden Hillman Hunter MK I & Singer Vogue Mk IV genoemd .
    Dit is een video van 1966 Earls Court London Motor Show . Op 1':19" kunnen jullie deze twee modellen bekijken :

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hillman/Sunbeam Hunter MK I met Nederlands kenteken :

Singer/Sunbeam Vogue Mk IVmet Nederlands kenteken :

Vanaf Januari 1967 ook twee modellen met 1496 cc motor werden geproduceerd die Hillman Minx & Singer Gazelle genoemd werden (tot 1970).

Hillman/Sunbeam Minx in Boekelo, Nederland:

De auto's imago werd versterkt in 1968 toen een Hillman Hunter bestuurd door Andrew Cowan won de eerste London -Sydney Marathon rally.

+

+

De luxe versie van Rootes Arrow familie was Humber/Sunbeam Sceptre Mk III , met een 1725 cc motor en twin-carburettor :

De fastback coupe van deze reeksen Sunbeam Rapier & Sunbeam Rapier genoemd werden .

Sunbeam Alpine (1725 cc single Stromberg CD 150 carburateur)

Sunbeam Rapier (1725 cc twin- Stromberg CD 150 carburateurs)

Sunbeam Rapier H120 (1725 cc 105bhp Holbay motor en twin 40 DCOE Weber carburateurs)

Heb u al een van deze auto familie in Benelux gezien? heb u foto's,informatie en...?
    Ik zou graag ze hier sharen .

Hartelijk bedankt
    Last edited by ; 01/01/2011, 19:00.

Ik ben fan! Schitterende wagens zijn dat ! Zo'n 10 jaar geleden stond er in de koopjeskrant een belgische Sunbeam Rapier te koop, wat zou er van geworden zijn???
    www.opelklassiek.be

Comment

In 2009 nog een Hillmann Imp in race-trim gezien en ik geloof ook nog een Singer Chamois op hetzelfde evenement. Wel alletwee op Engelse platen dus niet veel hulp.
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

bedankt heren!

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
        Ik ben fan! Schitterende wagens zijn dat !
        Ik vind dat ook
        Als een Iraanse Rootes Arrow enthousiaste die 3½ jaar in België woont, heb Ik tot nu toe nog geen Arrows gezien.
        Ik denk dat moet zeer moeilijk zijn hier (In Benelux) een LHD versie te vinden .
        Last edited by ; 01/01/2011, 23:48.

Comment

Ik heb deze foto's op website van Rootes Club Nederland gevonden:

en dit uit Autoweek.nl

Comment

nog wat fotos van Arrow Rootes modellen in Benelux
            ik heb interesse om alle informatie over andere exemplaar van deze auto sorten in Benelux

1967 Sunbeam/Hillman Hunter in NL
            Born:Flickr

Comment

Working...
            X