Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Rancho's zijn er haast niet meer: er werd toendertijd een erg minderwaardige kwaliteit van staal gebruikt, waardoor die al stonden te roesten in de showroom.
Maar het was een auto die zijn tijd ver vooruit was: een relatief compacte wagen, met een lichte motor, geen AWD, maar wel de looks van een stoere offroader. Iemand een Peugeot 2008, Kadjar, CRV, CrossCountry,...
Nog nooit in een 205 gezeten of gereden ... Schandalig ik weet het...
Qua comfort en geluid binnenin vind ik een 5 in ieder geval beter dan een 205, zelf nooit gereden met eentje, wel meegereden. Denk ook dat dat wel plezant stuurt, heel sterke blokjes in ieder geval
1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
1987 volvo 340 GL (daily oldie)
2006 seat altea (daily)
Ik hou ook van de 205 maar in het straatbeeld zijn ze bijna uitgestorven... vandaag toevallig nog eentje zien passeren... zo'n speciale reeks met die rode/groene bies over de flank (color line)
Ik hou ook van de 205 maar in het straatbeeld zijn ze bijna uitgestorven... vandaag toevallig nog eentje zien passeren... zo'n speciale reeks met die rode/groene bies over de flank (color line)
Mijnen bovenbuur rijdt met nen 205 XS van de laatste serie. XS zijn ook al redelijk zeldzaam.
mijn eerste wagen was een rode 205 GTI 1.9 met 130pk
Toffe bak. Concurrenten in die tijd waren een VW Golf GTI (16V), kadet GSI (16V), R5 Turbo en Honda CRX (Vtech). Voor de komst van de 16V en Vtech was de Peugeot een van de snellere..
Wegligging van de 205 GTI was wel een van de betere van de genoemden.
Ik vond dat een geestig autootje destijds. Reed beter dan een Supercinq, en stukken beter dan de toenmalige Corsa bv.
.
Inderdaad, men eerste auto was een R5 maar voor echt leuk te rijden moet je bij de 205 zijn, gelijk welk motorke dat er in ligt, diikke leute.
R5 heeft wel betere zetels en je kon goed met je arm leunen als de ruit open stond, kon zelf in mijn haar krabben door het open dak.
Comment