Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Franse Klassiekers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • erg mooie visa

    Comment


    • Allez man zo mooi ! Had dat toch bijgehouden zoveel plaats neemt een visa niet in beslag
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

      Comment


      • Met visa betaald ?
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

        Comment


        • Als u eens wist wat Citroën voor u kan doen ...

          Comment


          • Die bedieningskluster was iets unieks.
            Dit was een 'special' ?
            Zo een heeft mijn mama ook nog gehad. Mijn eerste autorij-ervaring was in die roestbak 😄, was toen een jaar of twaalf. Zij had een blauwe.
            Mijn oma had een rode 'club'. Op den duur had die zes verschillende tinten rood: telkens er een stuk te rot was om op te lappen, gingen mijn opa en oom een stuk zoeken op de sloop. En gezien die uni-kleuren verkrijten gelijk zot, kwamen ze telkens wel thuis met een rood onderdeel, maar in een andere tint.


            Elke keer ik een Visa tegenkom, moet ik er een foto van maken
            In een iets mindere staat, nochtans een pak jonger
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • zalig filmke !

              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Die bedieningskluster was iets unieks.
                Satelliet

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                  Met visa betaald ?
                  Polaroid ! (ja die zag je van ver afkomen )

                  Comment


                  • schitterende visa, spijtig dat die zo snel terug is weg gegaan, fantastisch kleur
                    1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                    1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                    2006 seat altea (daily)

                    Comment


                    • Waar zit Ian?

                      Ik zie een witte én een oranje pinker !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

                      Comment


                      • Het was zonder twijfel een schitterende wagen. De bodem was ook roestvrij en op de carrosserie was er ook enkel een beetje vliegroest. De vorige eigenaar had er duidelijk al veel werk in gestoken. Het blokje verloor geen olie en draaide met een ongeziene gewilligheid. Ging héél vlot in de toeren en klonk al was het nog maar net uit rodage.

                        Maar, een droom moet altijd een droom blijven. Dus na een korte tijd beslist om niet te wachten tot het een nachtmerrie zou worden. Het blijft immers een oude wagen en er waren wel wat zaken die aandacht nodig hadden. Zo was de linker cardan aan vernieuwing toe en had ik het vermoeden dat er vooraan iets niet waterdicht was, al kan ik dat niet met zekerheid bevestiging. Maar ik denk dat mijn voeten nat werden wanneer ik mijn ruiten kuiste...
                        Al bij al was het grootste probleem dat ik de wagen niet droog kon stallen en vooral... Ik rij amper op vier wielen... vorig jaar 7000km met de MR2 gedaan, waarvan de helft op reis... Tja, dan moet je al helemaal geen twee wagens hebben. Ik heb de Subaru nu een maand en ondanks het winter is, heeft die nog geen 600km gereden, terwijl de moto in dezelfde periode het dubbel gereden heeft.

                        Dus uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen. Bovendien is de visa naar een echte liefhebber gedaan. Ze hebben er trouwens bijna voor gevochten (vroeg er dan ook maar 999 euro voor, wat gezien de exclusiviteit van een PFL echt bijzonder weinig was).
                        Het was wel fijn om de koper en zoon te zien vertrekken hier. De zoon in de Visa en vader in een prachtige DS die dagelijks gebruikt wordt en alle 10 jaar volledig gerestoreerd wordt. Fijne mensen! (alle, voor NEderlanders te zijn)

                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Waar zit Ian?

                          Ik zie een witte én een oranje pinker !
                          Klopt had een duwtje gehad

                          Ook de spiegel was geen originele meer, net als de voorste zetels. En zo waren er nog wel een aantal kleine dingen die hem weerhielden om een waardevolle klassieker te worden.

                          Verder zat er ook geen sigarettenaansteker in, waardoor met GPS rijden niet mogelijk was en waren er geen gordels achterin.

                          Nog een bijzonderheid, de naaf van het stuur staat niet in het midden bij zo een Visa. Zééééér vreemd als je een rondpunt neemt! Niet alleen je stuurdiameter verandert constant, maar ook de zwaarte van het stuur! Héééél bevreemdend!
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Fijne mensen! (alle, voor NEderlanders te zijn)


                            Coole Visa! Doet mij denken aan de enige Citroën Axel die ik ooit in mijn leven zag. Ondertussen ook al zo'n 10 jaar geleden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              Waar zit Ian?

                              Ik zie een witte én een oranje pinker !
                              Die nummerplaat kan toch ook niet kloppen?

                              E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                              Comment




                              • Tjeu ik doe met mijn polo amper 100 km per jaar en die is ingeschreven en verzekerd staat wel binnen ...
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • Geen olielek? De onze lekte na twee dagen al 😁. Foutje van Citroën.
                                  En roesten dat dat spel deed. Op het laatst dat we die hadden en je over de drempel van de garage reed, viel het roest uit de wielkasten. Trok je het rubberen noppentapijt weg, dan had je een flintstone-mobiel.
                                  De scharnieren van de deuren waren ook een zwak punt. Mijn ma heeft twee keer de deur in haar handen gehad 😃.
                                  Uitlaat zijn we ook zo ook eens verloren.
                                  't Was de laatste Citroën thuis (na twee Ami's, en een oranje GS break).

                                  Het was wel een van de eerste wagens met kunststof bumpers. De mistlamp achteraan stond zelfs op een soort veersysteem gemonteerd, om schade bij een kleine aanrijding te beperken.


                                  .


                                  .
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment


                                  • thuis enkel citroën : blauwe AMI 8, oranje GS Club (fantastische kleur), witte BX, grijze ZX en nu zwarte C3 Picasso.
                                    Mijn eerste was een rode LN, dan wat vreemd gegaan en nu een rode C4 Grand Picasso, na een zilveren DS5.
                                    't zit in 't bloed denk ik.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                      Die nummerplaat kan toch ook niet kloppen?
                                      Correct! Heb die niet ingeschreven, gewoon zo mee gebold.
                                      Eerst en vooral wou ik die kost niet doen, anders kon ik die niet opnieuw verkopen voor minder dan 1000 euro. Anderzijds had ik op die wijze geen zekerheid over de staat. Ik heb het vermoeden dat het wel eens wat centen zou kosten om die helemaal goed te krijgen, maar misschien kon die zo wel op dagelijkse platen. Ik zal het alvast nooit weten en dat mysterieuze is wel fijn.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten


                                      Tjeu ik doe met mijn polo amper 100 km per jaar en die is ingeschreven en verzekerd staat wel binnen ...
                                      Mja, hier zijn er 5 tweewielers (2 voor haar, 3 voor mij), een auto voor de misses en eentje voor mij ingeschreven en verzekerd. Dat zijn 7 voertuigen... Echt wel de limiet voor een 'jong' koppel dat net een huis heeft gekocht en nog veel verbouwingen moet betalen. Ge moet ergens de grens trekken

                                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Geen olielek? De onze lekte na twee dagen al . Foutje van Citroën.
                                      En roesten dat dat spel deed. Op het laatst dat we die hadden en je over de drempel van de garage reed, viel het roest uit de wielkasten. Trok je het rubberen noppentapijt weg, dan had je een flintstone-mobiel.
                                      De scharnieren van de deuren waren ook een zwak punt. Mijn ma heeft twee keer de deur in haar handen gehad .
                                      Uitlaat zijn we ook zo ook eens verloren.
                                      't Was de laatste Citroën thuis (na twee Ami's, en een oranje GS break).

                                      Het was wel een van de eerste wagens met kunststof bumpers. De mistlamp achteraan stond zelfs op een soort veersysteem gemonteerd, om schade bij een kleine aanrijding te beperken.


                                      .


                                      .
                                      Deze zijn chasis was al in de pek gestoken, waardoor de onderkant echt goed was, recente uitlaat en de zijkanten opgelast, maar dan nog kwam er wel wat roest door. Gezien hij niet binnen kon staan, was het dan maar best om hem weg te doen, alvorens hij na een nachtje regen plots weg zou zijn.





                                      Had ik toen natuurlijk geweten dat mijn garagist mijn MR2 pertotale ging rijden, tja, ik had de Visa wel gehouden natuurlijk. Ging wel een bijzonder zicht als mijn dailys dan naast elkaar zouden staan,
                                      een 33 jaar oude Visa 2cil boxer 652cc 32pk
                                      een 45 jaar oude BMW 2cil boxer 498cc 32pk

                                      Damn, hoe cool was dat niet geweest

                                      Ach ja, had, zou, moest, wou... tantes en wielekes...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Omdat dromen waardeloos zijn als je er niets mee doet, heb ik dus in september laatst lede, na een dikke twee jaar dromen, een Visa gekocht. Een perfecte. Goedkoop, met Belgische papieren, uiterlijk een beetje chabby, proper interieurke, mechanisch goed, juiste kleur, een 2cilindertje en bovenal een PFL.
                                        400tal kilometer kei hard van genoten, maar ook snel weer weg gedaan, en dat voor de aankoopprijs + de verbruikte benzine

                                        Van de eerste foto wel een canvas laten maken, als herinnering.





                                        Ik heb een vroeger ook één gehad, een lichtblauwe. Waar is de tijd...
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • 2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                          Comment

                                          Working...
                                          X