Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De mijne rijdt weer, danku Stijn & Rob!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
      die 316i
      Nee, mijne cab als drugsrunner

Comment

• Daxter wie van de 2?

1800€
        vs.
        2500€

4deurs is wel zeer propere staat

Comment

Daxter wie van de 2?

1800€
          vs.
          2500€

4deurs is wel zeer propere staat
          Als ge het geld hebt/kunt missen: die cab. Toch gewoon zalig om bij goei weer een ritje te kunnen maken en dan nog uw kap eraf doen ook
          Wel spijtig dat die cab een pfl is. Ik vind een pfl echt niet zo mooi. Al dat chroom, de achterlichten die er bij de facelift moderner uitzien, ...

Eigenlijk zou ik dus altijd opteren voor een PFL, ofwel cabrio, ofwel Touring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
            Gisteren in de mijne -na 6 maand in mijn bezit te zijn en al honderden keren gepoetst te hebben- een enveloppe gevonden. Hij was dubbelgevouwen en er zat iets in. Ik dacht: "allé, wa is da nu "
            2 briefjes van 200, eentje van 100.
            De cab heeft dus geen 2800 gekost, maar 2300
            Haha, what the fuck.
            Dat zijn nog eens leuke dingen om te vinden. In mijnen oldie lag er ergens een hondenleiband.

Comment

Als ge het geld hebt/kunt missen: die cab. Toch gewoon zalig om bij goei weer een ritje te kunnen maken en dan nog uw kap eraf doen ook
              Wel spijtig dat die cab een pfl is. Ik vind een pfl echt niet zo mooi. Al dat chroom, de achterlichten die er bij de facelift moderner uitzien, ...

Eigenlijk zou ik dus altijd opteren voor een PFL, ofwel cabrio, ofwel Touring.
              Je bedoelt dus NFL opteren.

Mhh ik deel uw mening nfl is mooier, maar een cab is wel zalig en voor die prijs 1800€ (kzou haast denken dat er ergens wat aan is (ooh ja tellerunit is extreme Tjoening =/)

'k denk dat ik voor die 4 deurs ga, vindt die shadowline het leuke eraan. en ik moet de helft minder ver rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                De mijne rijdt weer, danku Stijn & Rob!
                Was dat uw carter dat aan frieten lag?
                Honda S2000 2002
                BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                  Neen neen, dat was een touring van ne maat van Rob. Mijn benzinepomp had de geest gegeven.

Comment

Je bedoelt dus NFL opteren.

Mhh ik deel uw mening nfl is mooier, maar een cab is wel zalig en voor die prijs 1800€ (kzou haast denken dat er ergens wat aan is (ooh ja tellerunit is extreme Tjoening =/)

'k denk dat ik voor die 4 deurs ga, vindt die shadowline het leuke eraan. en ik moet de helft minder ver rijden.
                    inderdaad, nfl ja. 'k Was even te snel

1800 voor die cabrio? Da's geen geld. Is er nog geld genoeg om eventueel toch iets op te kalfateren Cabrio behoudt ook ietsje meer zijn waarde zegt men...

Enja, die tellerpartij. Tsja, pleur er na verloop van tijd Alpina's in ofzo. Dan hebde iets originelers maar toch nog altijd iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      900€ - 150 - 170 = 580€

natuurlijk de kosten van de schnitzers verlaging enzovoort moeten er nog bij maar de auto opzich was echt wel retegoedkoop.
                      Goeie bal man, nice.

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Reden dat ik het zou doen is dat er nog werk is aan de E30"s, en aan die E21 niet. Dan kan ik me concentreren op mijn Jetta ipv 3 projecten door elkaar. Enige spijtige is dat hij dan zou moeten buitenstaan..
                      Aan een oude auto is altijd werk als je wil.

Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                      Zoals Mayo en Ambi al zeiden: niet makkelijk om te vinden. Ik heb hier nog een Z3 stuurhuis liggen, int zak gezet geweest want twas kapot..

Kheb hier ook nog een E36 stuurhuis liggen in perfecte staat als je interesse hebt. Wel beetje ver van Limburg natuurlijk.. Wel één van de zaligste mods ooit!
                      Wat mag dat ongeveer kosten? Is dat al volledig in orde om in te bouwen? In de toekomst toch eens erop knallen, nog niet direct.

Comment

• Mijn carbon-achtig luchtinlaatding is verzonden uit de steeets. Ben benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                          Mijn carbon-achtig luchtinlaatding is verzonden uit de steeets. Ben benieuwd.
                          Hebt ge daar foto's van? En wat is daar het praktisch nut van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                            Wat mag dat ongeveer kosten? Is dat al volledig in orde om in te bouwen? In de toekomst toch eens erop knallen, nog niet direct.
                            Neen, het is enkel het stuurhuis van een E36. Dus je hebt nog servopomp / leidingen / olievatje + bevestigingen nodig van een E30. Als je al een servo hebt is dit geen probleem, dan zit dit er allemaal al in. Als je geen servo hebt moet je al deze dingen op de kop zien te tikken
                            Ohja, niet te vergeten: als je geen servo hebt moet je ook een kortere stuurstang zien te vinden.

Nog bijkomend: de aansluitingen voor de leidingen zitten op een E30 stuurhuis aan de andere kant dan bij een E36 stuurhuis. Dus je zal best een leiding laten bijmaken, anders kom je niet toe of sleept die ergens tegenaan.
                            Sommigen krijgen de originele leidingen wel zo geplooid dat ze geen hoeven bij te maken, kan je ook altijd proberen.

Heb er destijds 100€ voor gegeven omdat het eentje was van een 318i met een geplette achterkant. Auto had nog geen 100000km, dus stuurhuis is nog in zeer goede staat. Zou er evenveel voor willen terugkrijgen.
                            Honda S2000 2002
                            BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

inderdaad, nfl ja. 'k Was even te snel

1800 voor die cabrio? Da's geen geld. Is er nog geld genoeg om eventueel toch iets op te kalfateren Cabrio behoudt ook ietsje meer zijn waarde zegt men...

Enja, die tellerpartij. Tsja, pleur er na verloop van tijd Alpina's in ofzo. Dan hebde iets originelers maar toch nog altijd iets anders.
                              Geen alpina's dit worden toch maar namaak dingen,
                              BBS
                              Ma kvrees er wa voor zo'n goedkope cabrio? kan da wel of istie afgeragd =/
                              Mijn pa is niet echt happig om 1500km af te leggen tijdens de examenperiode.

Comment

• mijn voorkeur: grijze 318I
                                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• en waarom ? Ik zou ( en al zeker niet in cabrio ) nooit een 318i kopen..

Comment

• En waarom niet?

Waarom zou iemand een cabrio willen:
                                    - Voor de looks -> motor doet er niet toe
                                    - Voor het open gevoel -> motor doet er niet toe
                                    - Omdat je graag cabrio rijdt -> motor doet er niet toe
                                    - Om te cruisen -> motor doet er niet toe
                                    - Om chicks mee te versieren -> motor doet er niet toe
                                    - Om in gezien te worden -> motor doet er niet toe
                                    - Om in van blote poes te doen -> motor doet er niet toe
                                    - Om de motor beter te horen -> ok, je hebt een punt

Voor alle zaken waarbij de motor er wel toe doet, vind ik het niet verstandig om een cabrio te nemen:
                                    - Hard rijden -> stoffen dak = unsafe
                                    - Bochten pakken -> chassis is minder stijf bij een cabrio
                                    - Driften -> cabrio is zwaarder + meestal lek
                                    - Optrekken -> cabrio is zwaarder

Dus als ik een cabrio zocht, dan zou ik niet zozeer kijken naar de motor, maar naar de algemene staat en de prijs
                                    Captain Turbo
                                    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                      En waarom niet?

Voor alle zaken waarbij de motor er wel toe doet, vind ik het niet verstandig om een cabrio te nemen:

Dus als ik een cabrio zocht, dan zou ik niet zozeer kijken naar de motor, maar naar de algemene staat en de prijs
                                      Om eerlijk te zijn vind ik dat een cabrio een 6cil moet hebben en zowiezo benzine (voor de nieuwere gevallen dan). Het open rijden gaat toch om genieten? En genieten gaat toch enkel met een zachte of eventueel zelfs licht overheersende ronk op de achtergrond?

Al die diesel cabriotjes die je de dag van vandaag ziet begrijp ik echt niet. Nuja, vind ook nog altijd dat een cabrio is om altijd open te rijden. Terwijl dat nu gewoon gekocht wordt om dan toch maar een cabrio te hebben. Je ziet ze dan bij 28° nog met het dak dicht rijden

En cruizen gaat even goed met een 325i :p

Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                                      Ook nog geweest mss? Viel toch nog goed mee dat carter? Gewoon een hele grote scheur

Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                                      De mijne rijdt weer, danku Stijn & Rob!
                                      Graag gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                        En waarom niet?

10/10 voor mijn streekgenoot
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                                        X