Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
    haha is wist dat ik er commentaar ging op krijgen, sorry daarvoor! Maar ik ben een 'groentje' op vlak van onderhoud van een wagen. Daardoor stel ik liever veel vragen en ben ik zeker van mijn spel

De reden waarom het lampje brandde was omdat de rechterachtersensor los was gekomen van het contact. Dit was dus een verkeerde info dat ik hier gekregen heb. De sensoren van de remmen bij een e30 zitten linksvoor en rechtsachter (2 sensoren dus)

ok, nu zal ik me heel even belachelijk maken... Hoe zet je het gemakkelijkst en vlugst foto's hier in dit toppic?

de schijfremmen zijn nog op en top, die laat ik zitten de blokken ook.. Maar ik zal morgen eens een foto trekken van de meest versletene...

Bedankt CAS voor uw uitleg!!
    Ik denk imageshack. foto uploaden op forum zelf duurt precies wat langer, en op imageshack kan je er meer tegelijk doen... (flickr kan ook)
    Ik zou het niet via dit forum doen.
    En registreer je zodat je later nog je foto's kan veranderen/ verwijderen/terugvinden

Comment

• Met trost kan ik jullie medelen, dat IK de grootste nul qua techniek en dergelijke het onderhoud van de e30 volledig heb gedaan! (Mits hulp van een gepensioneerde die het record gevestigd heeft op het meest vloeken in 1minuut)

Wat heb ik gedaan?

-servo olie aangevuld
      -koelvloeistof aangevuld
      -oliefilter vervangen
      -olievervangen (10w40)

Wat doe ik de volgende keer?

-alternateur riemkes aanspannen

Bedankt voor jullie hulp!

ps als iemand me nog kan zeggen hoe ik de servicelichtjes terug op nul krijg zou het onderhoud volledig AF zijn....

Comment

• Proficiat!

Voor onderhoud moet je die stekker openen en met koperen draadje nummer 7 en ik dacht 19 verbinden met elkaar. Dan contact aanzetten (niet starten) en die groene lampjes gaan uitgaan. Das voor olie interval. Dan opnieuw zelfde doen en wachten tot ze allemaal aangaan voor de interval.

Rode moet je met elkaar verbinden:

Comment

• E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Vind ik leuk !

Mijn broer -die nu aan zijn rijbewijs en eerste auto begint te denken- stuurde mij vannacht dat hij een e46 wilt (waarschijnlijk 318ci coupé toestanden) maar dat de verzekering daar nogal moeilijk over deed.
            Ik ben dus wat gaan internetten om hem te overtuigen voor een classic en kwam dit tegen:

http://www.2dehands.be:80/autos/auto...pcpl&pc_id&afd

Comment

• Die zou ik dan toch maar eerst eens heel goed gaan bekijken...
              1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                Die zou ik dan toch maar eerst eens heel goed gaan bekijken...
                Waarom, ken je hem? In elk geval wordt er alles goed bekeken. 'k Vond hem zo op foto wel ferm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                  Waarom, ken je hem? In elk geval wordt er alles goed bekeken. 'k Vond hem zo op foto wel ferm.
                  Neen, maar een IS met rode achterlichten, en maar 60dkm toont al redelijk verdacht.

Maar volgens mij verkoopt hij alleen onderdelen, als ik de advertentie zo herbekijk...

Maar niet vergeten dat een 318is ook door sommige verzekeraars (waaronder de mijne) wordt aanzien als een voertuig met "sportkenmerken", aangezien de verhouding vermogen/gewicht een bepaalde grens overschrijdt.

Ik denk dat hij safer zit met een 318i...
                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten

Ik denk dat hij safer zit met een 318i...
                    Hoogstwaarschijnlijk wel. Maarja, op die leeftijd. Die kunnen niet doorheen een bompa-kar kijken, dat dat wél mooi kan zijn met de juiste velg, een ander stuurtje, ... Allé, hij toch niet
                    Hij zal er zelf wel achter komen zeker, als hij het allemaal moet bekostigen

Comment

• Novel nog een iets dat ik hier niet gelezen heb. Remvloeistof hoef je nooit bij te vullen.
                      Als uw potje onder minimum staat is dat een teken dat uw remblokken aan vervanging toe zijn. Wanneer je ( in het geval van schrijfremmen ) de zuiger terug duwt en nieuwe remblokken monteerd zal u remoliepeil terug hoger staan, en als het enkel de voorste remblokken is dan zal het ook terug hoog genoeg staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                        Novel nog een iets dat ik hier niet gelezen heb. Remvloeistof hoef je nooit bij te vullen.
                        Als uw potje onder minimum staat is dat een teken dat uw remblokken aan vervanging toe zijn. Wanneer je ( in het geval van schrijfremmen ) de zuiger terug duwt en nieuwe remblokken monteerd zal u remoliepeil terug hoger staan, en als het enkel de voorste remblokken is dan zal het ook terug hoog genoeg staan
                        Tenzij je met een lek zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                          Tenzij je met een lek zit.
                          Ook waar, maar ook dan heeft het niet veel nut van erbij te doen eh

Comment

Ook waar, maar ook dan heeft het niet veel nut van erbij te doen eh
                            Feit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                              Vind ik leuk !

Mijn broer -die nu aan zijn rijbewijs en eerste auto begint te denken- stuurde mij vannacht dat hij een e46 wilt (waarschijnlijk 318ci coupé toestanden) maar dat de verzekering daar nogal moeilijk over deed.
                              Ik ben dus wat gaan internetten om hem te overtuigen voor een classic en kwam dit tegen:

http://www.2dehands.be:80/autos/auto...pcpl&pc_id&afd
                              Hmm.. ik meen dat deze auto al ooit te koop heeft gestaan. En net op de voorkant die ge niet ziet, heeft deze een aanrijding gehad! (MEEN ik hé)

Ben ondertussen zelf ook in het bezit van een iS'je! Sterling Silber.
                              Bijgevoegde Bestanden

BMW E30 318iS '89
                              BMW E28 520i '84
                              BMW E34 535i '88

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                                Hmm.. ik meen dat deze auto al ooit te koop heeft gestaan. En net op de voorkant die ge niet ziet, heeft deze een aanrijding gehad! (MEEN ik hé)

Dat van die foto waar hij maar gedeeltelijk op stond vond ik ook maar vreemd.

Sinds wanneer heb je een IS? Sinds nu of...?

Congrats ! 'k Vind de velgen precies zelfs niet mis.

Kom je ook naar de zomermeeting?

Comment

Knappe wagen, je komt toch af naar de zomermeet/bbq ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                    Knappe wagen, je komt toch af naar de zomermeet/bbq ?
                                    Gewoon zelf uw vleeske meenemen, Daxter zorgt voor een leuke locatie + bbq

Comment

Novel nog een iets dat ik hier niet gelezen heb. Remvloeistof hoef je nooit bij te vullen.
                                      heb ik niet gedaan ook...

Comment

Heel toevallig heb ik gisterochtend achter deze gereden! Toen hing er nog een hollandse plaat op, met twee man die iets aan't zoeken waren, kan dat?

Zag in ieder geval onmiddelijk dat het een goed onderhouden bak was!

Comment

• Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Zou het misschien een nulletje te weinig zijn?

Want dan is't wel een prijske

Comment

Working...
                                          X