Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Morgen gaat ons mama de platen halen Ik heb daarnet ook nog telefoon gehad van een kerel die mijn OZ's wel wil kopen dus het weekend ziet er goed uit

Comment

• Geen idee... Op E30.be hebben ze het antwoord waarschijnlijk al voor je?
      Gelieve dat hier dan ook te posten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Morgen gaat ons mama de platen halen Ik heb daarnet ook nog telefoon gehad van een kerel die mijn OZ's wel wil kopen dus het weekend ziet er goed uit
        Congrats !

Net met de mijne nog een 100tal kilometer dakloos gereden

Comment

• zo moet da

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
            Geen idee... Op E30.be hebben ze het antwoord waarschijnlijk al voor je?
            Gelieve dat hier dan ook te posten.
            Ondertussen al gevonden. Carter op een 320i is een kutwerk !
            Kzal als het af is wel eens de uitleg schrijven hier. Kzit nu met de gsm in de les dus niet veel zin om veel te typen..

Comment

• @ Skyline: van wie is die E30 2deurs met zwarte BBS'en die hier in Gent rondrijdt? En wat voor motorisatie?
              Gisteren rond half elf 's avonds aan de Vooruit zien passeren
              Honda S2000 2002
              BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                klopt het dat het carter van een e34 520i oo, op een e30 320i past?
                Geen idee. Bij een M40 in ieder geval niet
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                  Vorige eigenaar, allez, is bij Midas gebeurd. Maar een oliewissel lost dit toch niet op?
                  Voor 50 euro mag je het blok uit de 516 hebben. Zal er wel eerlijk bij zijn, ik heb dat blok nooit warm gereden (allez, max 4500 toeren), heeft wel alle 10k km nieuwe olie en filter gehad.

Moet vernieuwd worden:
                  -nokkenas
                  -distributieriem
                  -ontsteking

Ontsteking heeft wel wat afgezien van op LPG te rijden (ontsteekt moeilijker), maar met nieuwe rotor en bougies is dat denk ik opgelost. Moet wel zeggen dat dit een supergoed blok is. Op die 10k km tussen oliewissels heeft dat blok geen druppel olie verbruikt, op dat vlak dus super. Blok heeft 254000 km, zat ervoor in een e30 touring die kalm werd gereden.

Nu, voor 50 euro kunt ge niet sukkelen denkek
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Eventjes een vraagje dat ik me een beetje een kostenraming kan maken

Zou gefixt moeten worden:

* Remblokken aan vervanging toe
                    * Start bij koudstart moeilijk, valt altijd terug uit, dus ne keer afgesteld worden? Laatste tijd beeft hij ook heel hard op stationair draaien en 'vecht' hij precies om niet stil te vallen. Soms komt hij erdoor, soms tot 4x toe opnieuw starten. Als je dan net vertrekt en ieder licht met de gaspedaal moet spelen...
                    * Rempomp ofzo doet het soms niet goed. Soms remt 'ie perfect, soms is het redelijk hard duwen om de rempedaal een beetje in geduwt te krijgen. Rembekrachtiger ofzo?
                    * Verder ne keer alles nakijken, want ik weet niet precies wanneer de laatste keer is geweest. Als'k dan toch bezig ben, kan ik het maar beter goed doen (of laten doen). Dan denk ik aan de vloeistoffen, bougies, filters, ...
                    Bijgevolgd dacht ik dus ook om de distributieriem te laten vervangen, da's iets dat Gio me ook al aangeraden heeft. Dit gewoon om erger te voorkomen...
                    * Zetelverwarming van de bestuurder werkt enkel op stand 2, niet op de zachtere eerste stand.

Kortom, ne keer deftig nakijken en de kleine gebreken van de baan helpen zodat 'ie tegen het échte goed weer in orde staat

Comment

• Aja, adresjes waar het in orde is om hem binnen te steken zijn ook welkom. Ik dacht aan B&C in Merksem, aangezien het toch een beetje in de buurt mag zijn.

Comment

• remblokken 100 euro fzo, max

De rest klinkt een beetje als een vacuumprobleem, kan vanalles zijn, bougies vervangen etc is zeker goed idee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                          @ Skyline: van wie is die E30 2deurs met zwarte BBS'en die hier in Gent rondrijdt? En wat voor motorisatie?
                          Gisteren rond half elf 's avonds aan de Vooruit zien passeren
                          Dat zijn geen BBS'en hoor, Wolfrace ofzoiets dacht ik. Dat is een 318i van ne maat van mij.

Niet bepaald voorstander van de velgkeuze, maar soit.
                          Last edited by ; 24/03/2011, 15:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                            Voor 50 euro mag je het blok uit de 516 hebben. Zal er wel eerlijk bij zijn, ik heb dat blok nooit warm gereden (allez, max 4500 toeren), heeft wel alle 10k km nieuwe olie en filter gehad.

Moet vernieuwd worden:
                            -nokkenas
                            -distributieriem
                            -ontsteking

Ontsteking heeft wel wat afgezien van op LPG te rijden (ontsteekt moeilijker), maar met nieuwe rotor en bougies is dat denk ik opgelost. Moet wel zeggen dat dit een supergoed blok is. Op die 10k km tussen oliewissels heeft dat blok geen druppel olie verbruikt, op dat vlak dus super. Blok heeft 254000 km, zat ervoor in een e30 touring die kalm werd gereden.

Nu, voor 50 euro kunt ge niet sukkelen denkek
                            Als het bij mij de nokkenas en of klepstoters zijn waar alleen iets aan scheelt, kom ik dan niet goedkoper uit? (kosten aan uw blok en plaatsing ervan meegerekend) Bedankt voor het aanbod in ieder geval, goed om te weten indien het nodig zou zijn.

Comment

• waarschijnlijk, no prob. Plaatsing wil ik wel doen indien nodig

Comment

Dat zijn geen BBS'en hoor, Wolfrace ofzoiets dacht ik. Dat is een 318i van ne maat van mij.

Marginale kist met die velgen imo.

Comment

• Idd, en veel te weinig band

Comment

Ah, ik zie die bijna dagelijks (Bevrijdingslaan).

Comment

• Rechtse dakgoot kwijtgespeeld?
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                        Ah, ik zie die bijna dagelijks (Bevrijdingslaan).
                                        Woont daar.

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Rechtse dakgoot kwijtgespeeld?
                                        Zo gekocht. De velgen staken er ook al op.

Comment

• Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

voor-achterbumper van seidl
                                          zijschorten van rieger
                                          sparco sportstuur
                                          sparco kuipzetels en gordels
                                          is nog een beetje werk aan ( interieur)dus als je een beetje handig bent rij je met een prachtige cabrio.

Comment

Working...
                                          X