Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten

    Wordt die wielkast snachts gebruikt als koele berging ofzo?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
      Is dat ne pio-radio? Dan heb ik dezelfde steken; prijs-kwaliteit wel leuke dingen he?

      en lucky'tjes
      Is een chill-radiootje ja

      Onlangs toen de prijs wijzigde, lachte ne collega mij uit dat ik nog 'oude' prijs had. Ik wou natuurlijk niet geloven dat ze afgeslagen waren, totdat ik in den gazettenwinkel was

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
        Wordt die wielkast snachts gebruikt als koele berging ofzo?
        'k Weet het, hij moet omlaag
        Waarom denkt ge dat ik den detail-foto van de velg achteraan heb genomen

        Comment


        • JA , tijd voor dashboard er uit te halen

          Nice cabrio Daxter

          één vraagje, MOET mijn stuur daarvoor los ?
          Last edited by ; 24/04/2011, 15:24.

          Comment


          • Iemand b25?

            Deftige ophanging eronder en je hebt wel een behoorlijk leuk bakje denk ik...

            - Motor komplett zerlegt und gereinigt
            - Motorblock, Ölwanne und Ventildeckel neu lackiert
            - Anbauteile wie Motorhalter, Zahnriemenabdeckung etc. schwarz gepulvert
            - Zahnriemen, Wasserpumpe, Spannrolle neu
            - Neue Zündkerzen und Zündkabel
            - Zylinderkopf Ein- und Auslasskanäle stark bearbeitet
            -Brennräume bearbeitet und optimiert
            - Ansaugbrücke aufgeschweißt und an Einlasskanäle angepasst
            - Drosselklappe umgebaut auf Klappe vom Audi S2 (65 mm Durchmesser) mit CNC-Adapterplatte
            - 288°-Schrick-Sportnockenwelle
            - Kopf geplant/Verdichtung erhöht
            - Motorsteuerung über frei programmierbares Steuergerät Typ Haltech E6X (Neupreis 1600€ Rechnung vorhanden)
            - Luftmengenmesser entfernt, Alpha-N-Steuerung
            - Airbox von Sandtler Motorsport mit 76mm edelstahl-Ansaugrohr (Einzelanfertigung)
            - originalen Lüfter entfernt und durch Spal-Hochleistungslüfter ersetzt, wird über Haltech-Steuergerät gesteuert
            - neuer Wasserkühler
            - Kühlwasserbehälter umgebaut auf VW (geänderte Platzverhältnisse durch Ansaugrohr)
            - Servoleitungen neu in Stahlflex
            - Neuer Kurbelwellensensor original BMW
            - Neuer Motorkabelbaum und Batterieleitungen (Einzelanfertigung)
            - neues Kardanwellen-Mittellager
            - Neue Kupplung
            *wil ik ook wel*
            Last edited by Geertt; 24/04/2011, 15:24.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
              Iemand b25?

              Deftige ophanging eronder en je hebt wel een behoorlijk leuk bakje denk ik...



              *wil ik ook wel*
              Da's nu toch geen geld... Pff, wil ik ook wel. Dan denk ik zo, als ik heel mijn blok moet laten afstellen, of ik laat er zoiets inleggen...
              Valt dit op voor de TC?

              Comment


              • Of zoiets:

                Engine specs.:

                Engine block: M20 with 1mm more bore. Top decked. Oil cooling underneath pistons. Removed original water pump and thermostat housing. Replaced with Davies Craig EWP pump and electronic controller. ARP bolts for cylinder head and main bearings. Oil pump from 324td with higher flow.

                Crankshaft: Forged from 324td. Balanced.

                Pistons: CP pistons with 11.25:1 compression. CP piston rings.

                Connecting rods: Sten Parner forged 130mm. Matched in weight. ARP bolts.

                Cylinder head: Factory new 325i. Close to fully ported. Mira milled (race angles) valve seats, 1mm oversize.

                Camshaft: Enem Z58 296/106/12.25

                Camshaft pulley: PPF adjustable.

                Valves: PPF 1mm oversize.

                Valvesprings: PPF double springs for high rpm and high lift.

                Retainers: PPF cr-mo.

                Rockerarms: Ireland engineering HD.

                Intake: Dbilas multi-throttle. No afm. Sandtler air filter box with KN air filter.

                Engine management: Emerald K3. No distributor. Innovative wideband lambda LC-1.

                Injectors: Bosch 380cc@4bar

                Output power: 250hp/260Nm
                Moest m'n bakje voor de rest volledig mint staan dan zie'k me ooit zo nog iets doen. Of een b27 erin. Moet zalig zijn!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                  Da's nu toch geen geld... Pff, wil ik ook wel. Dan denk ik zo, als ik heel mijn blok moet laten afstellen, of ik laat er zoiets inleggen...
                  Valt dit op voor de TC?
                  Normaal gezien niet, al ken ik nog wel mensen die in spannende afwachting zijn van hun eerste controle zo.

                  316 met m20-blok weet'k wel dat er al door is geraakt, en E30 met m50-blokken ook... 't Is moeilijk te zeggen.

                  In ieder geval een tip: als je nog geld in die b20 wil steken... Denk twee keer na, slik even de pil voor de aankoop van een b25 en geniet van een auto die dubbel zo leuk is om mee te rijden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                    Normaal gezien niet, al ken ik nog wel mensen die in spannende afwachting zijn van hun eerste controle zo.

                    316 met m20-blok weet'k wel dat er al door is geraakt, en E30 met m50-blokken ook... 't Is moeilijk te zeggen.

                    In ieder geval een tip: als je nog geld in die b20 wil steken... Denk twee keer na, slik even de pil voor de aankoop van een b25 en geniet van een auto die dubbel zo leuk is om mee te rijden.
                    316 naar m20 is toch van 4 cilinders naar 6? Dat moet toch gewoon opvallen op de keuring?

                    Comment


                    • + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                      oei, die knalt ook tot in de begrenzer

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                        Normaal gezien niet, al ken ik nog wel mensen die in spannende afwachting zijn van hun eerste controle zo.

                        316 met m20-blok weet'k wel dat er al door is geraakt, en E30 met m50-blokken ook... 't Is moeilijk te zeggen.

                        In ieder geval een tip: als je nog geld in die b20 wil steken... Denk twee keer na, slik even de pil voor de aankoop van een b25 en geniet van een auto die dubbel zo leuk is om mee te rijden.
                        Stel dat ik me zo'n blok koop, waar moet ik nog allemaal rekening mee houden van kosten? Andere remmen, andere versnellingsbak, en wat gaat de plaatsing daarvan kosten? Zoals ge ziet op mijn foto's van derjuist, woon ik in't midden van't stad en hier op de stoep sleutelen is toch niet zo handig
                        'k Heb een camionette van't werk, dus da blok gaan halen is op zich geen probleem.

                        Comment


                        • St u dadelijk een PM met meer info.

                          Comment


                          • Schone boot Daxster

                            Comment


                            • Schitterende cab Daxter, spijtig dat ik hem morgen niet eens kan bewonderen. Heerlijk kleurtje, super velgen, en zalig interieurtje! Is dat toevallig Gio zijn oud kot ?
                              1984 BMW M635CSi F u n
                              1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                St u dadelijk een PM met meer info.
                                Handig !

                                Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                Schone boot Daxster
                                ThanQ

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
                                  Schitterende cab Daxter, spijtig dat ik hem morgen niet eens kan bewonderen. Heerlijk kleurtje, super velgen, en zalig interieurtje! Is dat toevallig Gio zijn oud kot ?
                                  Yes it is

                                  Hier en daar is wel ne spotrepair nodig. Beetje roest onderaan gevonden, den bestuurderszetel zou herdaan moeten worden (liefst gans het interieur meteen dan) en de motor zou eens nagekeken moeten worden. Maar hoe meer ik erover denk om een ander blok te steken, hoe interessanter het wordt. Ik kan nu de kosten doen aan dit blok, wie weet hoeveel dat kost, en hoelang hij het houdt. 't Is immers die van Gio geweest () en met 260000km op de klok dus...

                                  Comment


                                  • Een ander blok is natuurlijk ook niet noodzakelijk probleemvrij forever...en een revisie van zo'n M20'ske kan toch zo gigantisch veel niet kosten, of ben ik mis ?
                                    1984 BMW M635CSi F u n
                                    1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
                                      of ben ik mis ?
                                      Jazeker!

                                      Een maat heeft zijn b25-blok laten reviseren en was tegen de 1000 euro kwijt (veel aan geholpen wel), andere maat zijn b20-blok en die was tegen de 1500 kwijt geloof ik.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
                                        Een ander blok is natuurlijk ook niet noodzakelijk probleemvrij forever...en een revisie van zo'n M20'ske kan toch zo gigantisch veel niet kosten, of ben ik mis ?
                                        Da's een feit, maar als ik doorbijt, heb ik nadien wel een fijnere auto

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                          Of zoiets:



                                          Moest m'n bakje voor de rest volledig mint staan dan zie'k me ooit zo nog iets doen. Of een b27 erin. Moet zalig zijn!
                                          fak man 250pk en 260nm, dat is een regelrecht raceblok

                                          Comment

                                          Working...
                                          X