Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar v.2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenIs dat ne pio-radio? Dan heb ik dezelfde steken; prijs-kwaliteit wel leuke dingen he?
en lucky'tjes
Onlangs toen de prijs wijzigde, lachte ne collega mij uit dat ik nog 'oude' prijs had. Ik wou natuurlijk niet geloven dat ze afgeslagen waren, totdat ik in den gazettenwinkel was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenWordt die wielkast snachts gebruikt als koele berging ofzo?
Waarom denkt ge dat ik den detail-foto van de velg achteraan heb genomen
Comment
-
Iemand b25?
Deftige ophanging eronder en je hebt wel een behoorlijk leuk bakje denk ik...
- Motor komplett zerlegt und gereinigt
- Motorblock, Ölwanne und Ventildeckel neu lackiert
- Anbauteile wie Motorhalter, Zahnriemenabdeckung etc. schwarz gepulvert
- Zahnriemen, Wasserpumpe, Spannrolle neu
- Neue Zündkerzen und Zündkabel
- Zylinderkopf Ein- und Auslasskanäle stark bearbeitet
-Brennräume bearbeitet und optimiert
- Ansaugbrücke aufgeschweißt und an Einlasskanäle angepasst
- Drosselklappe umgebaut auf Klappe vom Audi S2 (65 mm Durchmesser) mit CNC-Adapterplatte
- 288°-Schrick-Sportnockenwelle
- Kopf geplant/Verdichtung erhöht
- Motorsteuerung über frei programmierbares Steuergerät Typ Haltech E6X (Neupreis 1600€ Rechnung vorhanden)
- Luftmengenmesser entfernt, Alpha-N-Steuerung
- Airbox von Sandtler Motorsport mit 76mm edelstahl-Ansaugrohr (Einzelanfertigung)
- originalen Lüfter entfernt und durch Spal-Hochleistungslüfter ersetzt, wird über Haltech-Steuergerät gesteuert
- neuer Wasserkühler
- Kühlwasserbehälter umgebaut auf VW (geänderte Platzverhältnisse durch Ansaugrohr)
- Servoleitungen neu in Stahlflex
- Neuer Kurbelwellensensor original BMW
- Neuer Motorkabelbaum und Batterieleitungen (Einzelanfertigung)
- neues Kardanwellen-Mittellager
- Neue KupplungLast edited by Geertt; 24/04/2011, 15:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
Valt dit op voor de TC?
Comment
-
Of zoiets:
Engine specs.:
Engine block: M20 with 1mm more bore. Top decked. Oil cooling underneath pistons. Removed original water pump and thermostat housing. Replaced with Davies Craig EWP pump and electronic controller. ARP bolts for cylinder head and main bearings. Oil pump from 324td with higher flow.
Crankshaft: Forged from 324td. Balanced.
Pistons: CP pistons with 11.25:1 compression. CP piston rings.
Connecting rods: Sten Parner forged 130mm. Matched in weight. ARP bolts.
Cylinder head: Factory new 325i. Close to fully ported. Mira milled (race angles) valve seats, 1mm oversize.
Camshaft: Enem Z58 296/106/12.25
Camshaft pulley: PPF adjustable.
Valves: PPF 1mm oversize.
Valvesprings: PPF double springs for high rpm and high lift.
Retainers: PPF cr-mo.
Rockerarms: Ireland engineering HD.
Intake: Dbilas multi-throttle. No afm. Sandtler air filter box with KN air filter.
Engine management: Emerald K3. No distributor. Innovative wideband lambda LC-1.
Injectors: Bosch 380cc@4bar
Output power: 250hp/260Nm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenDa's nu toch geen geld... Pff, wil ik ook wel. Dan denk ik zo, als ik heel mijn blok moet laten afstellen, of ik laat er zoiets inleggen...
Valt dit op voor de TC?
316 met m20-blok weet'k wel dat er al door is geraakt, en E30 met m50-blokken ook... 't Is moeilijk te zeggen.
In ieder geval een tip: als je nog geld in die b20 wil steken... Denk twee keer na, slik even de pil voor de aankoop van een b25 en geniet van een auto die dubbel zo leuk is om mee te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenNormaal gezien niet, al ken ik nog wel mensen die in spannende afwachting zijn van hun eerste controle zo.
316 met m20-blok weet'k wel dat er al door is geraakt, en E30 met m50-blokken ook... 't Is moeilijk te zeggen.
In ieder geval een tip: als je nog geld in die b20 wil steken... Denk twee keer na, slik even de pil voor de aankoop van een b25 en geniet van een auto die dubbel zo leuk is om mee te rijden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenNormaal gezien niet, al ken ik nog wel mensen die in spannende afwachting zijn van hun eerste controle zo.
316 met m20-blok weet'k wel dat er al door is geraakt, en E30 met m50-blokken ook... 't Is moeilijk te zeggen.
In ieder geval een tip: als je nog geld in die b20 wil steken... Denk twee keer na, slik even de pil voor de aankoop van een b25 en geniet van een auto die dubbel zo leuk is om mee te rijden.
'k Heb een camionette van't werk, dus da blok gaan halen is op zich geen probleem.
Comment
-
Schitterende cab Daxter, spijtig dat ik hem morgen niet eens kan bewonderen. Heerlijk kleurtje, super velgen, en zalig interieurtje! Is dat toevallig Gio zijn oud kot ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenSt u dadelijk een PM met meer info.
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenSchone boot Daxster
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk BerichtenSchitterende cab Daxter, spijtig dat ik hem morgen niet eens kan bewonderen. Heerlijk kleurtje, super velgen, en zalig interieurtje! Is dat toevallig Gio zijn oud kot ?
Hier en daar is wel ne spotrepair nodig. Beetje roest onderaan gevonden, den bestuurderszetel zou herdaan moeten worden (liefst gans het interieur meteen dan) en de motor zou eens nagekeken moeten worden. Maar hoe meer ik erover denk om een ander blok te steken, hoe interessanter het wordt. Ik kan nu de kosten doen aan dit blok, wie weet hoeveel dat kost, en hoelang hij het houdt. 't Is immers die van Gio geweest () en met 260000km op de klok dus...
Comment
-
Een ander blok is natuurlijk ook niet noodzakelijk probleemvrij forever...en een revisie van zo'n M20'ske kan toch zo gigantisch veel niet kosten, of ben ik mis ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichtenof ben ik mis ?
Een maat heeft zijn b25-blok laten reviseren en was tegen de 1000 euro kwijt (veel aan geholpen wel), andere maat zijn b20-blok en die was tegen de 1500 kwijt geloof ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk BerichtenEen ander blok is natuurlijk ook niet noodzakelijk probleemvrij forever...en een revisie van zo'n M20'ske kan toch zo gigantisch veel niet kosten, of ben ik mis ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenOf zoiets:
Moest m'n bakje voor de rest volledig mint staan dan zie'k me ooit zo nog iets doen. Of een b27 erin. Moet zalig zijn!
Comment
Comment